تعداد بازدید: ۱۶۹۲
کد خبر: ۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸ - 2017 15 January
عراقچی:
تحریم ها در سه حوزه کلیدی بر ایران وارد شده بود؛ "حوزه انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی"، "حوزه حمل و نقل" و "حوزه مالی و بانکی".
عباس عراقچی در کنفرانس خبری به مناسبت یک سالگی اجرای برجام نشست خبری را برگزار کرد.

به گزارش عصرایران، عراقچی معاون بین الملل وزارت خارجه و رئیس ستاد اجرای برجام در این نشست خبری گفت:

- آمریکایی‌ها و غربیها تا توانستند سنگ اندازی کردند ولی ما با تک تک این سنگ اندازی‌ها مقابله کردیم و سعی کردیم موانع را برطرف کنیم.

- از منظر سیاست داخلی هر کدام برجام را براساس منافع جناحی خود بررسی می کنند که از نظر ما خوب است.

- تمام تصویرها علیه ایران و اینکه ایران را به عنوان کشوری که دنبال سلاح هسته‌ای است معرفی می کردند، شکسته شده و در یکسال گذشته شاهد تصویر جدیدی از ایران هستیم.

- الان شورای امنیت برنامه هسته‌ای ایران را به عنوان برنامه‌ای مشروع به جهان معرفی می کند.

- ما به غنی سازی صنعتی خواهیم رسید و همکاری‌های صلح آمیز هسته ای با دیگر کشورها در حال انجام است. فضایی که در مقابل برنامه هسته‌ای صلح آمیز ما باز شده قابل مقایسه با گذشته نیست.

- وی گفت آمریکایی‌ها و غربیها تا توانستند سنگ اندازی کردند ولی ما با تک تک این سنگ اندازی ها مقابله کردیم و سعی کردیم موانع را برطرف کنیم.

هیج دستگاهی نیست که بکوید مانعی دارد و به خاطر برجام رفع نشده است. برجام کار خودش را کرده است.

- موانع دیگری که مربوط به برجام هم نیست وجود دارد.

- تحریم ها در سه حوزه کلیدی بر ایران وارد شده بود؛ "حوزه انرژی، نفت و گاز و پتروسیمی"، "حوزه حمل و نقل" و "حوزه مالی و بانکی". در حوزه نفت و گاز و انرژی می‌توان با قاطعیت گفت حوزه به حالت عادی برگشته و فروش نفت ما در حد معقولی است.

- درآمدهای نفتی همه قابل وصول است.

- پول نفت وارد اقتصاد ایران شده و ما در حوزه انرژی مشکلی نداشتیم. در این حوزه سنگ اندازی‌هایی توسط آمریکا بوده ولی یکی یکی حل شده است.

- در حوزه حمل و نقل و در حوزه کشتیرانی الحمدالله بدون مشکل کار می‌کنند. مشکل بیمه کشتی‌ها،پرچم کلاس، دسترسی به بنادر همه حل شده و هیچ مشکلی در عرصه کشتیرانی نداریم. مشکل بیمه نفتکشها حل شد.

- در حوزه تحریم‌های بانکی مشکلاتی داریم که مربوط به برجام نیست

- بعد ازبرجام شرایط بانکهای ما هنوز به حالت عادی برنگشته که آن هم به برجام مربوط نمی‌شود. مهمترین مانع آن تحریمهای اولیه آمریکاست و موانع دیگری مثل پولشویی و .. نیز هست.

-  می‌گویند اگر چه مشکلات بانکی دارند، ولی در هیچ جایی در بن بست نیستیم. در مجموع شرایط بانکی و مالی ما در وضعیت خوبی قرار دارد.

- اینکه رئس جمهور جدید أمریکا بخواهد درباره برجام تصمیم بگیرد انتخاب خودش است و برجام برای مذاکره به هیچ وجه باز نخواهد شد.

منبع: عصر ایران
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها