تعداد بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۱۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ - 2021 18 November
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان خبر داد:
نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در دومین روز کنفرانس بین‌المللی Planex2021 در کیش گفت: وزارت صمت و اقتصاد تا پایان سال فرصت دارند برای تنظیم بازار فکری کنند.
در دومین روز این کنفرانس با موضوع «بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه» دکتر طهماسبی عضو و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه مجلس شورای سلامی صیانت از وضعیت رفاه مردم و تصمیم‌هایی که منجر به این می‌شود، است.

وی افزود: مردم در یک سال اخیر مشکلات زیادی در تأمین کالاهای اساسی خود داشته و نشان‌دهنده این است که تنظیم بازار به خوبی انجام نمی‌شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بررسی‌های مجلس و کمیسیون صنایع و معادن و با برگزاری جلسات هفتگی با وزرای صمت و اقتصاد، برآنیم تا وضعیت و عملکرد این دو وزارتخانه به ویژه وزارت صمت را رصد کنیم. 

وی افزود: به این دو وزارتخانه فرصت داده‌ایم که تا پایان سال برنامه‌ریزی دقیقی برای کاهش تورم و عرضه و توزیع مناسب کالا انجام دهند.
طهماسبی در ادامه با بیان اینکه مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده خواهد کرد اظهار داشت: صدای مردم به خاطر عرضه و توزیع نامناسب کالا در بازار بلند شده و مجلس از اختیارات خود به نفع مردم استفاده خواهد کرد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن همچنین تصریح کرد: در این رابطه از بخش خصوصی و دلسوزان بخش‌های مختلف تولید می‌خواهیم نظرات و پیشنهادات خود را در قالب لایحه یا طرح به کمیسیون صنایع و معادن بدهند تا کمیسیون با کمک‌مرکز پژوهش‌های مجلس موضوعات و پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: شاهد برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و دارای ثبات باشیم نه برنامه‌ریزی‌های مقطعی و کوتاه‌مدت که از جای دیگری دچار مشکل شویم.

طهماسبی ادامه داد: گزارش‌هایی که به کمیسیون مجلس رسیده نشان‌دهنده بروز مشکل در واحدهای کوچک فولادی و تأمین مالی و مواد اولیه است و نیازمند حمایت هستند.

وی افزود: برای حمایت از واحدهای فولادی راهی جز پیدا کردن راهکارهای عملی با همفکری و هم‌افزایی بخش خصوصی نداریم.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها