تعداد بازدید: ۶۱۳
کد خبر: ۱۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ - 2021 14 November
چندی پیش استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس سرزمین پروژه‌های ناتمام است اعلام نمود که برنامه اصلی او اجرایی شدن و پایان پروژه‌های نیمه تمام است.
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:
در همین راستا نی‌ریزان فارس با همکاری معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز به بررسی مهمترین پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان پرداخت. میرزایی در گفتگو با ما اهم مشکلات حوزه عمرانی، اقتصادی، محیط‌زیست، بهداشت و درمان و فرهنگی شهرستان نی‌ریز را به شرح زیر برشمرد:

حوزه عمرانی
۱- تأمین اعتبار جهت تکمیل بزرگراه نی‌ریز- سیرجان: فاز اول پروژه مذکور به طول ۱۹ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی می‌باشد.

2- تأمین اعتبار جهت تکمیل روگذر ورودی شهر نی‌ریز: با توجه به کمبود اعتبار روند تکمیل پروژه به کندی پیش می‌رود. پیشرفت فیزیکی این پروژه 15 درصد است.

۳- تأمین اعتبار جهت تکمیل جاده نی‌ریز- خاتم (طریق‌الرضا)(گردنه نقاره‌خانه): زیرسازی و احداث ۱۱ کیلومتر آن اجرا شده است. این مسیر محل عبور زائرین امام رضا(ع) از جنوب کشور می‌باشد. پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 20 درصد است.

۴- تأمین اعتبار جهت تکمیل شبکه زیردستی و تصفیه‌خانه سد چشمه عاشق: با توجه به اینکه تعداد ۹۶ روستای این شهرستان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود با بهره‌برداری از پروژه مذکور مشکل تأمین آب تعداد زیادی از روستاهای مذکور برطرف خواهد شد.

در این رابطه قره‌چاهی مدیر آبفا نی‌ریز گفت: پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی از سد چشمه عاشق به روستای ریزاب در حال حاضر حدوداً 20 درصد می‌باشد و با شروع عملیات فاز دوم خط انتقال و اجرایی شدن آن پیشرفت فیزیکی افزایش می‌یابد اما پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی از سد چشمه عاشق به تمامی روستاهای بخش قطرویه بسیار اندک است و امیدوارم امسال و در اعتبارات مصوب شده شاهد پیشرفت خوبی باشیم.

۵- تأمین اعتبار جهت تکمیل راه ارتباطی قطرویه- حاجی‌آباد بندرعباس: با تکمیل این مسیر کاهش ۱۰۰ کیلومتری شرق استان فارس به بندرعباس میسر می‌شود. ۲۷ کیلومتر از پروژه مذکور که در حوزه استان فارس واقع گردیده نیازمند جاده سازی می‌باشد که 10 کیلومتر آن نیازمند آسفالت و ۱۷ کیلومتر باقی مانده است. پروژه در حال حاضر غیر فعال می‌باشد.

در این ارتباط شاهسونی رئیس اداره راهداری شهرستان نی‌ریز عنوان نمود که قرارداد این پروژه در اداره داراب بسته شده و اطلاعی از درصد پیشرفت آن ندارد.

حوزه محیط‌زیست
1- احیای دریاچه بختگان و تشکیل کارگروهی مشابه دریاچه ارومیه

۲- پرداخت حق‌السهم شهرستان نی‌ریز از محل عوارض آلایندگی کارخانه گل‌گهر سیرجان که آثار مخرب فعالیت این مجتمع مورد تأیید کارشناسان سازمان محیط‌زیست قرار گرفته است.

حوزه اقتصادی
۱-تخصیص آب از پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع شهرستان نی‌ریز: با توجه به اجرا و بهره‌برداری از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کارخانه گل‌گهر که در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرز این شهرستان قرار دارد درخواست انتقال خط آب خلیج فارس به شهرستان نی‌ریز را داریم.

۲- تخصیص خط اعتباری جهت پرداخت تسهیلات به منظور بهسازی و نوسازی خطوط تولید ۱۸۰ کارخانه فرآوری سنگ شهرستان نی‌ریز.

۳- پرداخت ۱۵ درصد حق‌السهم شهرستان از محل پرداخت حقوق دولتی توسط معادن سطح شهرستان.

۴-بازپرداخت بدهی ارزی شرکت سیمان خاکستری نی‌ریز بر مبنای قیمت زمان دریافت ارز و جلوگیری از هرگونه اقدامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک صنعت و معدن تا تعیین تکلیف موضوع.

۵- واگذاری ۵۴۰ هکتار از اراضی شیبدار بخش پشتکوه با توجه به انجام مطالعات و مقدمات واگذاری.

حوزه بهداشت و درمان
1- تخصیص اعتبار جهت تجهیز و تکمیل بیمارستان جدید نی‌ریز: ساختمان بیمارستان مذکور تکمیل گردیده و تجهیزاتی همچون «ام. آر. آی» مورد نیاز است.

۲- تأمین اعتبار ساخت پانسیون پزشکان بیمارستان جدید نی‌ریز.

۳- فعال‌سازی دو پایگاه مصوب اورژانس شهری و همچنین تکمیل پایگاه اورژانس مشکان واقع در مسیر جاده نی‌ریز- خاتم «طریق الرضا»، همچنین پایگاه اورژانس رودخور با فاصله ۱۴۰ کیلومتری تا مرکز شهرستان.

۴- شبانه‌روزی کردن درمانگاه‌های قطرویه و مشکان.

حوزه فرهنگی
احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی، تفریحی به جهت کاهش بزه‌های اجتماعی مانند خودکشی، اعتیاد، افسردگی و...


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها