تعداد بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۱۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ - 2021 13 November
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که کتاب و کتابخوانی در کشور ما خیلی مظلوم واقع شده، علت آن را عملکرد مسئولان دانست که به گفته او ‌به مقوله فرهنگ توجه زیادی ندارند.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده اظهار داشت: «فرهنگ در جامعه مثل هوا است و وقتی آلوده شد، در روح و جسم ما اثر می‌گذارد. 

این مشکلات و معضلات جامعه که در قلم، سبک ساختمان‌سازی و خورد و خوراک ما اثر گذاشته، ناشی از همین است.»

وی افزود: «اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است و تاریخ گواه این است. اما وزارت فرهنگ و ارشاد، مدارس، متولیان نهاد کتابخانه‌ها، خانواده‌ها و... باید توجه بیشتری داشته باشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «در نی‌ریز از نظر مکان کتابخانه مشکلی نداریم؛ البته اگر اقبال مردم بیشتر شود، مشکل پیدا می‌کنیم. در چند سال گذشته که من در نی‌ریز مسئولیت داشتم، شورای شهر 8 هزار متر زمین کنار میدان دانشجو را  به نهاد مرکزی کتابخانه‌ها داد تا کتابخانه مرکزی نی‌ریز آنجا ساخته شود. اما متأسفانه بیش از 5 یا 6 سال است که یک اسکلت بنا شده و آن استحکامات لازم را از دست داده و رها شده است. البته من نمی‌دانم مشکل چه هست. اما باید رفع شود. »

رحمانی‌زاده اضافه کرد: «ما در بخش قطرویه، خصوصاً در شهر قطرویه یا در ریز‌اب و بنه‌کلاغی که جمعیت قابل توجهی دارد، متأسفانه کتابخانه به آن معنا نداریم. در خصوص بحث فرهنگ کتابخوانی در روستاها، از سیاستهای نهاد کتابخانه‌ها این است که کتابخانه سیار می‌فرستد. گویا یک زمینه فراهم شده و به چند شهر استان فارس خودرویی با امکانات داده‌اند تا مشکل کتابخوانی روستاهای محروم رفع شود. ۳۵۰ میلیون تومان از ناحیه خیرین استان داده شده و خیرین شهرستان هم باید تا پایان شهریورماه ۱۰۰ میلیون تومان تأمین می‌کردند؛ اما هیچ اتفاقی نیفتاد و امید است که مسئولان به فکر باشند و خیرین هم به مسئله کار خیر در مسائل فرهنگی توجه کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز به روز بزرگداشت علامه طباطبایی و سالروز رحلت علامه محمد‌تقی جعفری اشاره کرد و گفت: «آنها الگوی جرئت و تربیت و تلاشهای بی‌وقفه هستند. باید حجاب زمان کنار زده شود و تلاش این قهرمانان را فرا روی جوانان قرار دهیم تا مردم ما هم صاحب قلبهای بزرگ شوند.وظیفه متولیان فرهنگی این است که نسبت به شناساندن این عالمان تلاش کنند و نگذارند زیر سایه‌های زمان به فراموشی سپرده شوند. یکی از عیوب ما این است که در شناساندن بزرگان خود کوتاهی می‌کنیم.»

نوشتنی است قبل از نماز، رئیس جدید دادگستری و همکارانش در مراسم نماز جمعه با برپایی میز خدمت، پاسخگوی مشکلات قضایی مردم بودند.

حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک سمت جدید حسین غضنفرنژاد، عنوان داشت: «این تبریک از باب توفیق خدمتگزاری است؛ اما جز وبال چیزی نیست. چرا که اگر انسان کوتاهی کند، باید به سختی پاسخگو باشد. امید که این میز‌ خدمتها از باب نمایشی خارج شود و تبدیل به وسیله‌ای برای حل مشکلات مردم گردد.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها