تعداد بازدید: ۷۲۹
کد خبر: ۱۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ - 2021 10 November
باز هم واگذاری باز هم اعتراض مردمی!
پنج هکتار در قله دوم کوه معروف به میخ سیاه در بنه‌کلاغی جهت اکتشاف معدن مرمریت واگذار شد.
این تصمیم با اعتراض مردم محلی آنجا روبرو شده. این کوه در۸۰۰ متری روستا واقع گردیده است و در گذشته شاعران منطقه اشعاری در وصف این کوه سروده‌اند.

در این رابطه نی‌ریزان فارس با رئیس اداره منابع طبیعی گفتگو نمود.

جمالی گفت: در خصوص محدوده معدنی مورد نظر به استحضار می‌رساند که نامبرده در سال 1394 از طریق اداره صمت فارس اقدام به ثبت محدوده معدنی در منطقه بالادست روستای بنه‌کلاغی نموده که استعلام آن در همان سال به اداره شهرستان ارسال شد و مدارک، مستندات جهت بررسی و تصمیم‌گیری پاسخ استعلام مذکور جمع‌آوری و به کمیته فنی مستقر در اداره کل ارسال گردیده که نهایتاً پاسخ منفی شهرستان و استان پس از دو مرحله بررسی، طی نامه‌های شماره 27409مورخ 16/06/1395 و 24678مورخ 31/05/1396 به اداره صمت فارس ارسال گردید.

با پیگیری متقاضی و با اعتراض نسبت به نظر منابع طبیعی و طرح پرونده خود در کمیته تعامل ‌استانی و بررسی مجدد، نهایتاً کمیته تعامل با میزان پنج هکتار در قله دوم جهت فعالیت اکتشافی معدن کار موافقت نموده و دستورات اجرایی را جهت اقدامات بعدی به اداره شهرستان ارسال کرده است.

ذکر این نکته خالی از لطف نمی‌باشد که منابع طبیعی تنها حق اظهار نظر و بررسی مسائل فنی مثل پوشش گیاهی را دارد و مواردی مثل جرائم و مسائل اجتماعی، محیط انسانی و محیط‌زیستی از طریق اداره محترم صمت مورد بررسی قرار می‌گیرد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها