تعداد بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۱۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 2021 07 November
روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی: 

جلسه شورای کشاورزی شهرستان نی‌ریز با دستور کار برگزاری رویداد شتاب فرآوری انار، مشکلات مجتمع دامی سیدالساجدین، خسارات وحوش به بخش کشاورزی و تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در محل فرمانداری تشکیل‌شد.

در ابتدای این جلسه مسئولان مرکز علمی‌کاربردی نی‌ریز در خصوص برگزاری رویداد شتاب فرآوری انار توضیحاتی را ارائه دادند.

در ادامه شفیعی به نمایندگی از اعضای مجتمع دامداری سیدالساجدین گفت: با سازمان نظام دامپزشکی به مشکل برخورده‌ایم و در خصوص صدور اسناد نیز تقاضای همکاری سازمان جهادکشاورزی فارس را داریم.

مراد هدایت فرماندار شهرستان تأکید کرد، با دعوت از مسئولان نظام دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی فارس و حضور در شهرستان، موارد مطرح‌ شده بررسی و چاره‌اندیشی شود.

پس از آن درباره حمله وحوش و خسارات فراوان وارده به مزارع کشاورزان، به‌ویژه بهره‌برداران بخش پشتکوه صحبت شد که توضیحات مسئول مربوط قانع کننده نبود و هدایت با ابراز ناراحتی از عدم تحقق وعده‌های اداره محیط زیست، دستور پیگیری با حضور نماینده حقوقی جهاد کشاورزی و دادستانی را داد تا با توجه به گلایه شدید کشاورزان که حتی در مواردی متحمل خسارت 100 درصدی شده‌اند و تمامی سرمایه آنان نابود شده است، این مهم تعیین تکلیف شود.

سپس فرماندار شهرستان نی‌ریز با جمع‌بندی موارد مطرح شده گفت: با توجه به خشکسالی شدید باید تلاش کنیم که وضعیت موجود حفظ شود و مدیران ادارات شهرستان بسیجی‌وار در میدان حضور داشته باشند و تا آنجا که امکان دارد و می‌توانیم قوانین را به نفع کشاورزان تفسیر کنیم.

وی افزود: بحث حفظ‌نباتات با جدیت دنبال شود و از مدیران کشوری و استانی برای حضور در شهرستان و بررسی میدانی آفات، خصوصاً کرم گلوگاه انار، دعوت شود؛ امسال، تولید انار افت زیادی داشته است و انارکاران ضرر بسیار زیادی کرده‌اند و با توجه به خاصیت کم انبارداری انار نسبت به انجیر و پسته، دلالان در خصوص خرید این محصول سوء استفاده بیشتری می‌کنند؛ دلال‌بازی کمر کشاورز را شکسته است و باید برای بیمه این محصول و آفات آن چاره‌ای اندیشیده‌شود.

هدایت در خصوص تأمین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: باید برای توزیع نهاده‌ها از ظرفیت تعاون روستایی استفاده شود و دامداران خرد حمایت بیشتری شوند؛ امسال دامداران، بسیار متضرر‌ شده‌اند و در برخی استان‌ها دام‌های خود را رها کرده‌ و قید آن را زده‌اند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان نی‌ریز در پایان تأکید کرد: مسئولان شهرستان برای حل مشکلات به انتظار مدیران استانی نمانند و سعی کنند که با روحیه جهادی و انسجام بیشتر مسائل را در خود شهرستان حل و فصل نمایند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها