تعداد بازدید: ۵۲۲
کد خبر: ۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ - 2021 07 November
شیب طولانی، پیچ‌های تند و پرتگاه
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس: 

جلسه شورای ترافیک با انتقادات تند معاون عمرانی نسبت به اجرایی نشدن مصوبات شروع شد، اما نکته‌ای که در این جلسه بسیار جالب توجه بود انتقاد به لاین افتتاح نشده گردنه لای‌رز بود.

در این جلسه رئیس پلیس‌راه نی‌ریز- سیرجان با بیان اینکه شیب‌های طولانی، پیچ‌های تند و پرتگاه‌های 7-8 متری از مشکلات باند دوم لای‌‌رز می‌باشد گفت: بی‌‌شک با افتتاح لاین دوم سرعت اتومبیل‌ها بیشتر خواهد شد و این سه مشکل بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

مصوباتی که اجرا نمی‌شوند
معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز با بیان اینکه هدف از تشکیل شورای ترافیک رفع نقاط حادثه خیز می‌باشد گفت: مصوباتی داریم که بیش از یک و نیم سال از آن گذشته اما هنوز اجرایی نشده است.میرزایی با بیان اینکه لاین دوم گردنه لای‌رز در مراحل ایمن سازی قرار دارد و لایه دوم آسفالت آن در حال انجام گفت: وعده داده شده تا قبل از زمستان این مسیر زیر بار ترافیک برود اما نکته‌ای که در این ارتباط و در تصادفات باید بدان اشاره کنیم آن است که همه تقصیرها متوجه جاده و محور نیست؛ من نمی‌دانم فرهنگ رانندگی ما در این مدت چگونه شده که همه به درخت می‌کوبند یا در مدتی پیش یک مینی‌بوس با ۳۰ مسافر در گردنه لای‌رز سبقت غیرمجازش ثبت شد و مینی‌بوس به پارکینگ رفت، آنگاه راننده شاکی شده که چرا این اقدام انجام گرفته!

اینکه می‌بینیم واژگونی‌ها بیشتر شده است به دلیل سرعت زیاد است.

میرزایی در ادامه گفت: شورای ترافیک مجری نیست و ادارات باید مصوبات را اجرا کنند.

نصب نشدن سرعتکاه و سرعت‌گیر در نقاط مصوب شده، راه نیفتادن پارکینگ ماشین‌های سنگین، اجرا نشدن پارکهای حاشیه‌ای، نصب نشدن نیوجرسی از فولاد تا ایستگاه بازرسی قطرویه، جلوگیری از پارک ماشین‌هایی که برای تعمیر در پیاده‌روهای ورودی شهر می‌ایستند، پارک غیرمجاز خودروها روبروی مدرسه تربیت، خطرساز بودن بلوار ولایت و نصب نشدن روشنایی در آنجا و تلاش برای نصب برج‌های نوری در ابتدای روستاها از جمله مواردی است که هنوز تصمیمی برای آنها گرفته نشده است.

یک اشتباه، یک اعدام
رئیس پلیس راه نی‌ریز با بیان اینکه تصادفات برون شهری رو به افزایش است گفت: اختلاف سطح در مسیر نی‌ریز- سیرجان با توجه به اینکه این مسیر شریانی و دارای ترافیک سنگین است وجود دارد؛ این جاده بخشنده نیست و کوچک‌ترین اشتباه راننده مساوی با اعدام او است و راهی به جز مرگ برایش تعریف نشده است.

نیاز لای‌رز به گریزگاه
مبارکی با اشاره به اینکه در واژگونی تریلر که موجب فوت یک شهروند نی‌ریزی شد گفت: ما پیشنهاد داده بودیم که در چند نقطه از همین مسیر گردنه لای‌رز گریزگاه نصب شود اما با توجه به اینکه لاین جدید در دست ساخت است به ما گفتند که دیگر نیازی به این کار نیست و همین عامل سبب شد تا خانواده‌ای بی‌سرپرست گردد. احداث یک گریزگاه بعید می‌دانم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد.

وی با ارائه آماری عجیب و غریب گفت: روزانه شاهد واژگونی خودروها در خارج از شهر نی‌ریز هستیم.

در ادامه رئیس راهداری شهرستان نی‌ریز عنوان کرد: ایمن سازی دوربرگردان فولاد غدیر و نصب نیوجرسی تا ایستگاه بازرسی قطرویه بر عهده کارخانه می‌باشد. در این ارتباط بنا شد هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای ترافیک بنا شد جرثقیل‌هایی که در نی‌ریز کار می‌کنند به صورت کشیک نوبت‌بندی شوند و شماره آنها برای پلیس راه و دیگر ادارات ارسال گردد تا در هنگام واژگونی خودروهای سنگین، جاده بسته نماند.

رشد 15 درصدی تصادفات
طاهری از شبکه بهداشت و درمان که در این جلسه حضور داشت به بررسی آماری تصادفات پرداخت و عنوان کرد: آمار تصادفات در ۷ ماه نخست امسال رشد ۱۵ درصدی داشته و ۷۵ درصد تصادفات برون شهری بر اثر واژگونی بوده است.

طاهری در ادامه روستاهای قلعه‌بهمن و تل‌مهتابی را صدرنشین تصادفات موتوری خواند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها