تعداد بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 2021 07 November
/ از خوردن همزمان چند میوه پرهیز کنید️.
زیرا برخی طبیعت گرم و برخی طبیعت سرد دارند. برخی زود هضم و برخی دیر هضم هستند.

/ سفید کردن دست با روشی ساده !
️دستها را با مخلوط سیب‌زمینی، گلیسیرین و آب لیمو ترش مالش دهید(روشن‌کننده و نرم کننده فوق‌العاده‌ای برای پوست دستها است)
اگر زانو و یا آرنج شما به تیرگی می‌زند، یک لیموترش را از وسط بریده، و نصف آن را روی قسمتهای تیره بمالید.

/ کشف رازی دیگر از اسرار مغز !
️پژوهشگران ناحیه‌ای کوچک نزدیک ساقه مغز شناسایی کرده‌اند که منطقه کنترل هوشیاری است و می‌تواند با تحریک الکتریکی، روشن یا خاموش شود.
این کشف در درمان اختلالات هوشیاری و بیماری بی‌خوابی مؤثر است و به متخصصان در تنظیم مدت زمان بیهوشی کمک می‌کند.

/ خوراکی‌هایی که موجب تحریک کیست پستان می‌شود!
️نوشابه‌های گازدار، سوسيس و كالباس.
️مواد غذایی حاوی ویتامین E به سلامت پستان کمک می‌کنند؛ مثل ذرت، سبزیجات سبز، گردو، حبوبات و گل مغربی.

/ پوست لیمو 5 تا 10 برابر لیمو ویتامین دارد.
️پوست لیمو ضد سرطان است و یک داروی ضد انگل، ضد تومور، ضد کیست و ضد عفونت است.
️پوست لیمو دهان را ضدعفونی می‌کند و منبع غنی از ویتامین C  و لاغرکننده است.

/ پژوهشها نشان می‌دهد نشستن به مدت طولانی، از سیگار کشیدن خطرناکتر و از بیماری ایدز کشنده‌تر است !‍
نشستن طولانی خطر ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی را به شدت افزایش می‌دهد.

/ اگر پاهای شما گزگز می‌کند و یا مدام به خواب می‌رود و دچار سرگیجه و تعریق زیاد شده اید، این امکان وجود دارد که «چربی خون» شما بالا رفته باشد !

/ بهترین زمان برای جذب هر ویتامین چه ساعتی است؟ 
مولتی ویتامین: صبح و همراه با صبحانه
ویتامین C: همراه با صبحانه یا ناهار
اسید فولیک: نیم ساعت قبل از خواب
ویتامینهای گر‌وه B: قبل از صبحانه یا قبل از ناهار با شکم خالی
ویتامین‌های A, D, E و K: همراه با وعده‌های غذایی دارای چربی
آهن: یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا (اگر معده حساسی دارید، با یک وعده سبک مصرف کنید)
کلسیم: همراه با وعده غذایی (همزمان با آهن یا زینک مصرف نشود)
زینک: همراه با وعده غذایی

/ احتمال بروز آلزایمر در افرادی که نزديک جاده‌ها، خيابانهای پُرترافيک و مکانهای آلوده زندگی می‌کنند، بيشتر است !
️محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گویند، ذرات ریز ناشی از فعالیت نیروگاه‌ها و خودروها تقریباً عامل بروز 20 درصدی بیماری آلزایمر هستند.
عوامل آلوده‌کننده هوا موجب مشکلات دستگاه عصبی و زوال عقل می‌شوند.

/ آب زرشک  علاوه بر کاهش فشارخون، روند سفیدی مو را کاهش داده، کبد و کلیه را پاکسازی می‌کند و باعث شفاف شدن پوست می‌شود. افرادی که احساس تشنگی می‌کنند، آب زرشک به رفع عطش آنها کمک می‌کند.

/ ناشتا مويز بخوريد.
مویز، هضم‌ کننده غذا و گرم‌کننده تمام بدن بخصوص کلیه و مثانه است. مصرف حجم متعادلی از مویز می‌‌تواند باعث تقویت معده، کبد، کلیه‌ها و مثانه شود.

/ طبق تحقیقات پژوهشگران ژاپنی، سریع غذا خوردن خطر بیماری قلبی، دیابت و سکته را افزایش می‌دهد !️
بعلاوه موجب اضافه وزن بیشتر، اندازه بیشتر دور کمر، میزان غیرعادی کلسترول و قندخون بالاترمی‌شود.

️ / خوردن یک عدد سیب در روز به علت وجود اسید اورسولیک در خود، می‌تواند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوناگون و سرطان مفید باشد.

/ استفاده از دستمال کاغذی روش مطمئن‌تری نسبت به حوله و پارچه است. با مصرف دستمال کاغذی، علاوه بر پاکیزگی، مانع انتقال بیماری شوید.

/ اگر در حال تلاش برای از دست دادن وزن خود هستید، عسل می‌تواند کمک‌کننده بزرگی برای تمام افراد باشد.
 عسل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ اگر با آب گرم و لیمو مصرف شود.

/ با قورت دادن آدامس چه اتفاقی می‌افتد؟
آدامس در معده توسط اسید هیدروکلریک هضم و نابود می‌شود؛ اما ماده پلاستیکی موجود در آدامس که نوعی پلیمر به نام بوتیل است، به صورت کاملاً مصنوعی ساخته شده و دستگاه گوارش بدن انسان قادر به هضم آن نیست و توسط روده‌ها از بدن دفع می‌شود.

/ پسته حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامینها بوده و کالری بالایی دارد !
مصرف آن به ورزشکاران، دانش‌آموزان، نوجوانان به خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.

/ پوست شادابی می‌خواهید؟ به صبحانه‌تان چند مغز گردو اضافه کنید. 
گردو حاوی ویتامینهای E و F  (اسیدهای چرب اشباع نشده و ضروری) است که می‌توانند از پوست در برابر رادیکالهای آزاد محافظت کنند. رادیکالهای آزاد به بدن صدمه می‌زنند. این ویتامینها به جلوگیری از بروز چین و چروک روی پوست و خشکی آن هم کمک می‌کنند.

/ اگر شکم صاف می‌خواهید، مصرف مواد غذایی زیر را محدود کنید و در حد تعادل مصرف کنید:
کربوهیدراتهای تصفیه شده (آردهای سفید)، سرخ‌کردنی‌‌ها، آبنبات و نوشابه، کربوهیدرات زیاد (برنج، نان، نشاسته، بیسکوئیت، شیرینی)،  آبمیوه صنعتی، نمک،  آدامس.

/ تندرستی روده‌ها️
جهت حفظ سلامت روده‌ها باید میوه‌جات و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید و آب نیز بیشتر بنوشید.

 / دود کردن اسپند
دودکردن اسپند علاوه بر این که ضدعفونی کننده محیط و پاکسازی کننده هوا است، موجب:
 نشاط، ️رفع ترس، رفع افسردگی، ️رفع سردرد و رفع عفونت  می‌شود.

/ درمان تنبلی روده‌ها
️برای برطرف کردن یبوست و تنبلی روده‌ها باید سیب درختی را با پوست خوب بجوید و بخورید یا هربار ۱۲ عدد آلوی سیاه خشک را به وسیله کارد یا قیچی زخمی یا تکه تکه کنید و حدود ۱ ساعت در آب گرم بخیسانید و در همان آب یک تا سه ساعت روی آتش ملایم بجوشانید. سه مرتبه آب آن را با آب گرم عوض کنید و تا گرم است آب آلو را بخورید. تا چند روز این کار را قبل از صرف ناهار و همچنین شام تکرار کنید. خوردن خود آلوی سیاه و لواشک هم سودمند است.

/ بزرگترین اشتباهات زنان بعد از سن 30 سالگی:
ورزش نکردن
توجه نکردن به فشار خون و کلسترول
غربالگری نکردن سرطان های زنانه (پستان، رحم و دهانه رحم)
سیگار کشیدن
استفاده نکردن از ضدآفتاب

/ چرا خوردن یک عدد موز در روز ضروری است؟
️خوردن یک موز در روز می‌‌تواند در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی کمک ‌کننده باشد. 
وقتی پتاسیم کافی نباشد، کمبود آن به آریتمی قلبی (ناهماهنگی ضربان قلب) منجر می‌‌شود و در نتیجه جریان خون به مغز، ماهیچه‌‌ها و سایر اعضای بدن دچار مشکل می‌‌شود.

/ چند توصیه برای درمان آروغ زدن: 
️خوب جویدن غذا از درمانهای آروغ زدن است. 
️از مصرف آب و مایعات و نوشابه‌های گازدار در بین غذا پرهیز شود. 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها