تعداد بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۱۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 2021 07 November
فعالان صنعت طیور برای کنترل آنفلونزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از بحران بهداشتی به صورت آماده‌باش فعالیت خود را دنبال کنند.
روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی:

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: با توجه به شروع موج جدید آنفولانزای فوق حاد پرندگان در جهان و گزارش رخداد بیماری در برخی از کشورهای همسایه شمالی تمامی فعالان صنعت طیور ضمن ارتقاء سطح هوشیاری خود ضروری است هرگونه وضعیت غیرمتعارف اعم از کاهش مصرف دان و آب، افت تولید و تلفات غیرعادی در واحدهای پرورشی را سریعاً به نزدیکترین اداره دامپزشکی اطلاع‌دهند.

علی قرائی تصریح‌ کرد: مرغداران می‌باید تمامی خودروهایی را که وارد مرغداری می‌شوند ضدعفونی کنند و در خصوص فعال بودن دوش حمام برای شاغلان و بازدیدکنندگان، تعویض لباس، کفش و ضد عفونی دست‌ها قبل از ورود به مرغداری و پس از آن تمهیدات لازم را فراهم آورند.

وی افزود: استفاده از حوضچه‌های ضدعفونی فعال در ورودی مرغداری و درِ سالن‌های پرورش، تعبیه توری مناسب برای تمامی دریچه‌ها و منافذ سالن‌های مرغداری و انبار دان و نیز غیرقابل نفوذ نمودن آنها نسبت به ورود پرندگان آزادپرواز باید در دستور کار قرار گیرد.

قرائی همچنین بر رعایت اصول بهداشتی در خصوص جمع‌آوری، نگهداری، فرآوری و حمل و نقل کود طیور با توجه به اهمیت نقش آن در انتقال آلودگی و عدم ارتباط کارکنان واحد با سایر واحدهای پرورش طیور و روستاهای اطراف مرغداری‌ها هشدار داد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها