تعداد بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۱۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ - 2021 31 October
آتش‌سوزی در مسکن مهر
حادثه آتش‌سوزی در مسکنهای مهر که استاندارد و ایمنی لازم را ندارند، می‌تواند منجر به تراژدی پلاسکویی دیگر شود. هر چند آتش‌سوزی هفته گذشته، قبل از به بار آوردن خسارت زیاد مهار شد.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
ساعت ۱۱:۲۰ یکشنبه ۲ آبان، اطرافیان یک واحد مسکونی در مسکن مهر کارمندان، متوجه خروج دود از در و پنجره‌های آن شدند.

آنها با آتش‌نشانی تماس گرفتند و همزمان به صاحبخانه که در خانه حضور نداشت اطلاع دادند.

بر پایه برخی گزارشها، دو نفر از کارمندان اداره برق نیز که به طور اتفاقی از آنجا رد می‌شدند، خروج دود از آن واحد را دیدند و به اتفاق یکی از کارکنان اداره گاز ضمن قطع برق ساختمان، وارد آن واحد شدند و به مهار آتش کمک کردند.

حادثه به این دلیل رخ داده بود که احتمالاً صاحبخانه فراموش کرده بود اتو را قبل از خروج از منزل از برق جدا کند‌‌.

در ادامه، آتش‌نشانان به سرعت خود را به طبقه چهارم این آپارتمان رساندند و با استفاده از یک کپسول آب و فوم، آتش را خاموش کردند.

آنها همچنین به وسیله فن، دود را تخلیه کردند.

در این حادثه فرش و وسایل زیر اتو سوخته و خانه پر از دوده شده بود.

خوشبختانه این حادثه چندان جدی نبود؛ اما احتمال بروز حوادث آتش‌سوزی و دیگر حوادث در مسکنهای مهر  به دلیل تراکم جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود.

به نظر می‌رسد هشدارهای آتش‌نشانی و افراد مطلع، توسط مسئولان امر جدی گرفته نشده و هر آن ممکن است حادثه‌ای تلخ رخ دهد.

نبود خودرو تلسکوپی برای آتش‌نشانی نی‌ریز (که می‌تواند همزمان برای خاموش کردن آتش در ارتفاع به کار رود و هم قابلیت تخلیه 10 نفر را به صورت یکجا دارد)، این سؤال را در ذهن تداعی می‌کند که اگر به عنوان مثال آتش‌سوزی در طبقه دوم یکی از بلوکها رخ دهد،  برای تخلیه طبقات بالاتر چه باید کرد؟

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نی‌ریز می‌گوید: «سازه‌های مسکن مهر فلزی است و اگر دچار حرارت بالا شوند، دفرمه می‌شوند و چون بار سنگینی روی آن است، ممکن است حادثه‌ای نظیر پلاسکو رخ دهد.»

ابراهیم خیراندیش اضافه می‌کند: «برخی ستونها و پایه‌های ساختمانهای مسکن مهر بخصوص در زیرزمین و پارکینگ عایق نشده و اگر مثلاً به دلیل آتش‌سوزی خودروها، حرارت ببینند، بسیار خطرناک است و می‌تواند زمینه‌ساز حادثه‌ای تلخ و جبران ناپذیر شود.»

خیراندیش می‌گوید: «در خیلی از طبقات مسکن مهر کپسول آتش‌نشانی نیست یا تاریخ آن گذشته و شارژ سالیانه نمی‌شود. سیستم تر و خشک آتش‌نشانی در بلوکها یا اجرا نشده یا ناقص است و کارایی ندارد. عرض پله‌ها و سیستم آسانسورها هم استاندارد نیست.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها