تعداد بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۱۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 2021 31 October
دانستنیهای خودرو
بخش مکانیک خودرو هنرستان فنی و حرفه ای شهید دکتر باهنر نی ریز
یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است.

چنانچه لاستیک‌ها را هم از اجزاء این بخش محسوب کنیم، بنابراین:‌

1- مجموعه جلوبندی شامل سیبک‌ها، چپقی‌ها، اتصالات چندگانه، میله تعادل، طبق و... بسته به نحوه رانندگی و ناهمواری مسیر حداکثر هر 20 هزار کیلومتر نیازبه بازدید و سرویس دارند.

2-هر دو هفته یک بار فشار باد تایر‌ها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظیم کنید. این عمل باید وقتی که ‌لاستیک‌ها سرد هستند و در شروع حرکت انجام گیرد.

3- بین هر 8 هزار تا 10 هزار کیلومتر کارکرد رینگ‌ها و لاستیک‌ها را دوباره بالانس کرده و آنها را به طور ضربدری با یکدیگر جابه‌جا کنید. اما چنانچه جهت گردش در آنها تعریض شده است، به تعویض تایر‌های محور جلو با محور عقب در همان سمت اکتفا کنید.

4- کمک فنر‌ها تضمین‌ کننده نرمی و سواری راحت خودرو هستند. برای اینکه همیشه در بهترین حالت باشند، پس از پیمودن هر 20 هزار کیلومتر آنها را از لحاظ نشت روغن و درستی عملکرد بازدید کنید.

5- بسته به نوع لاستیک‌ها برای جلوگیری از هر نوع ‌پیشامد ناگوار، بین 50 هزار تا 60 هزار کیلومتر تایر‌های جدید را با لاستیک‌های فرسوده عوض کنید.

6- به یاد داشته باشید که همواره در هر محور از لاستیک‌های هم نوع، هم نام و هم اندازه استفاده کنید.

7-  بازدید میزان گیریس بلبرینگ چرخ‌ها می‌بایست با توجه به دفترچه راهنمای هر خودرو و مطابق با دستورکمپانی سازنده انجام گیرد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها