تعداد بازدید: ۱۸۱۰
کد خبر: ۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ - 2017 09 January
دو شکارچی که در بهرام گور اقدام به شکار کرده بودند پس از چند ساعت تعقیب و گریز دستگیر شده و با پرداخت جریمه روانه زندان شدند.
بنا بر اعلام  احمد رستگار رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گورو پارک ملی قطرویه، درغروب روز چهارشنبه 15 دیماه مأموران محیط بانی در حوزه باغ چوبی سیرجان، متعلق به این منطقه حفاظت شده با اطلاعات مردمی و سپس صدای شلیک گلوله متوجه حضورشکارچیان غیر مجاز دراین منطقه شده و منطقه را تحت رصد کامل قرار دادند.

 در ساعت 22:30 همان روز مأموران متوجه حضور یک پژو 405 که قصد خارج شدن از این منطقه حفاظت شده را دارد می شوند.مأموران به این پژودستور ایست دادند؛

 اما این خودرو با سرعت زیاد دور زده و اقدام به فرار می کند.مأموران نیز این خودرو را تعقیب می کنند که شکارچیان با استفاده از تاریکی شب ابتدا  لاشه های شکار شده را به بیرون پرت کرده و سپس شکارچی دارای اسلحه در یک موقعیت مناسب و در تاریکی شب پیاده می شود.

 مأموران سرانجام خودرو را در نزدیکی یک روستا متوقف کرده و راننده 23 ساله آن را دستگیر می کنند و دو لاشه شکار نیز پس از جستجو پیدا می شوند. برای جلوگیری از فرار شکارچی دیگر سریعا با قاضی کشیک دادگستری سیرجان هماهنگ شده و مأموران پاسگاه انتظامی خیر آباد سیرجان  برای  شناسائی و یافتن شکارچی فراری فراخوانده می شوند. سرانجام در ساعت  2:30 بامداد روز پنج شنبه 16 دیماه شکارچی 32 ساله با یک قبضه اسلحه غیر مجاز برنو 270  دستگیر شده و تعدادی آلات و لوازم مخصوص شکار نیز از وی کشف می گردد.

این شکارچیان روز پنجشنبه با صورتجلسه دو رأس بز وحشی شکار شده تحویل دادگستری سیرجان شده  و با پرداخت 20 میلیون تومان جریمه ضرر و زیان به طبیعت و محیط زیست برای طی دوران حبس خود روانه زندان شدند و خودرو آنان نیزتوقیف گردید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها