تعداد بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۱۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 2021 17 October
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

سیمان خاکستری - تعاون، کار و رفاه اجتماعی
بنده یکی از کارکنان شرکت سیمان خاکستری نی‌ریز هستم که بعد از دو سال که از تولید کارخانه می‌گذرد و وعده‌هایی از جنس هوا به کارکنان داده‌اند، اضافه‌کاری و حق‌شیفت و از همه مهمتر، مطالبات عقب‌افتاده که به سال ۹۷ هم برمی‌گردد، پرداخت نمی‌شود. متأسفانه مدیران به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. مگر این شهرستان مقام بالاتری ندارد که به داد ما کارگران برسد؟

پاسخ تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده به اطلاع می‌رساند که مستند به ماده ۱۵۷ قانون کار، رسیدگی به هر گونه اختلاف بین کارگر و کارفرما در صلاحیت مراجع حل اختلاف بوده  و رسیدگی در مراجع منوط به تنظیم دادخواست می‌باشد. لذا شایسته است شهروند محترم جهت پیگیری به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه نماید.

تعویض پلاک
1- من برای تعویض پلاک سه روز معطل بودم. شاید روزانه تنها ۱۰ الی ۱۵ ماشین پلاک بشوند. دفتر تعویض پلاک خیلی کند کار می‌کند.
2- حداقل برای مردم ارزش قائل شوید. یک مغازه یا خانه بزرگ در نظر می‌گرفتید تا مردم این طور ساعتها در خیابان و در سرما و گرما پخش نشوند.
3- اگر تعویض پلاک نی‌ریز هم مثل شیراز نوبت و ساعتش اینترنتی مشخص می‌شد، خیلی خوب بود. من ساعت 12 شب رد شدم، خانواده‌هایی بودند که در بولوار خوابیده بودند و نزدیک 30 ماشین پارک شده بود. چرا مثل سیستم شیراز عمل نمی‌کنید تا مردم راحت‌تر باشند؟

پاسخ دفتر تعویض پلاک:
١- دفتر تعویض پلاک نی‌ریز طبق نوبت‌دهی و صلاحدید ریاست محترم راهنمایی و رانندگی شهرستان، روزانه بین ٢٠ الی ٣٠ مورد تعویض پلاک انجام می‌دهد. 
ضمناً سرعت شبکه داخلی (اینترانت) فوق‌العاده ضعیف می‌باشد که به همین خاطر چندین بار از دفتر تعویض پلاک به مخابرات مراجعه شده که به رغم همکاری کامل دوستان مخابرات در بخش دیتا، تغییری حاصل نشده است. در صورت رفع این مشکل و رسیدن به شرایط ایده‌آل، دفتر تعویض پلاک روزانه شرایط رسیدگی به حتی ٥٠ پرونده را دارد.
2- با توجه به شرایط ویروس کرونا، تجمع در داخل دفاتر ممنوع بوده و حتی در صورت داشتن مکان دیگر، امکان حضور افراد در مکانهای سربسته وجود ندارد. ضمناً دفتر شهرستان نی‌ریز نسبت به دیگر شهرستانها از نظر متراژ، امکانات رفاهی و موارد دیگر، شرایط و فضای بسیار ایده‌آل و خوبی دارد.

3- در رابطه با نوبت‌دهی اینترنتی، به کرّات از طریق فرماندهی محترم منطقه انتظامی جناب سرهنگ یوسفی و ریاست محترم راهنمایی و رانندگی جناب سرگرد برزگر پیگیری شده، اما تاکنون اقدامی برای شهرستانها صورت نگرفته و مرجع تصمیم‌گیری و راه‌اندازی این موضوع، دفتر شهرستان نی‌ریز نمی‌باشد.

کارشناس مطلع
این چه قانونی است که در مراجع داوری اشخاص را جلب می‌کنند؟ لطفاً اساتید بازبینی نمایند.
آیا رأیی که صادر می‌کنند قابل تجدید نظر هست یا نه؟

پاسخ کارشناس مطلع:
کلیه دعاوی با توافق طرفین قابل ارجاع به داوری است. یا باید طرفین برای ارجاع به داوری توافق کرده باشند و یا در قراردادهای اجاره و فروش و ... بندهایی است که در صورت اختلاف، حل اختلاف با مراجع داوری است و پرونده اجباراً به داوری می‌رود. 
در کل ارجاع به داوری اجباری نیست و اگر پرونده به داوری ارجاع شود، طرفین می‌توانند اعتراض کنند که به داوری ارسال نشود؛ آنگاه پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. رأی‌هایی هم که صادر می‌شود، مثل رأی دادگاه است و قدرت اجرایی دارد و رأی قابل اعتراض و قابل ابطال در دادگاه است.

جهاد کشاورزی
از باغداران حومه آسیاب آبادزرشت و تپه شهدا هستم که چند وقت پیش به توصیه شهرداری و شورای تأمین برای این که این تفرجگاه از دست نرود و مردم جایی داشته باشند، آمدند و از ما خواستند با عقب‌نشینی اطراف جوی آب و یا با دیوار نکشیدن و نساختن خانه درملکمان و حتی با خراب کردن ساختمانهایی که بعضی دیگر از باغداران ساخته بودند، این منطقه بکر بماند. اما متأسفانه چند وقت بعد متوجه شدیم یک نفر غیربومی به نام ..... ملکی در آن حوالی‌ خریده و دور آن را دیوار کشیده است و ظاهراً هیچ‌کس هم مخالفت نکرده است. 
این خود باعث اعتراض دیگر باغداران می‌شود که چرا به یک فرد چنین اجازه‌ای داده شده است؟

پاسخ جهاد کشاورزی:
سازمان امور اراضی برای هر شهرستان یک حد نصاب برای حصارکشی باغات و اخذ مجوز تعیین کرده که در نی‌ریز برای باغات دیم 10 هکتار و باغات آبی 2.5 هکتار است و در کمتر از این میزان، امکان صدور مجوز حصارکشی توسط کمسیون تبصره یک ماده یک استان امکان‌پذیر نیست.
اما قانون‌گذار اعلام کرده چنانچه افرادی مساحت باغشان کمتر از حد نصاب فوق باشد، در صورتی که سند ششدانگ  داشته باشند و تاریخ صدور آن قبل از سال 1385 باشد، کمسیون مربوطه با حصار‌کشی آنها موافقت می‌نماید که مورد مذکور یکی از این موارد است.
البته ایشان فقط مجوز کمسیون تبصره یک ماده یک را گرفته و دیوار‌کشی انجام نداده و در صورتی که پروانه ساخت از بخشداری بگیرد، اجازه دیوارکشی دارد.

توزیع برق
1- حدود 6 ماه است روشنایی کوچه کنار داروخانه دوستان در خیابان طالقانی خراب شده؛ با وجودی که به اداره برق گزارش داده‌ایم، ترتیب اثری داده نشده است. چه کسی پاسخگوی ما است؟
2- در صورت امکان، لامپ خیابانها را به تدریج تبدیل به ال‌ای‌دی کنید.

پاسخ توزیع برق:
سلام و درود بر شما
1- اصلاح روشنایی انجام شد.
2- بدیهی است بهینه‌سازی روشنایی معابر عمومی، خواسته صنعت برق نیز بوده که با رعایت اولویتها، مستلزم تأمین منابع مالی می‌باشد.

آموزش و پرورش
1- ما جمعی از مادران دانش‌آموزان کلاس دوم هستیم. از آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابتدایی خواهش می‌کنیم کلاس دومی‌ها را حضوری کنند. بعضی از مدرسه‌ها یک روز در میان گروهبندی کرده‌اند و می‌گویند بیایند؛ ولی خیلی از مدرسه‌ها نه.
درست است که بیماری کرونا هست؛ ولی بچه‌های ما نصف سال از پیش دبستانی و همه کلاس اول را آنلاین بودند و حالا هم آنلاین هستند.
اجازه دهید این بچه‌ها به مدرسه بیایند تا بدانند مدیر، معلم، کلاس‌ و املاء نوشتن یعنی چه؟ چون هیچ درک درستی از مدرسه ندارند. هر قدر هم که مادر تلاش کند، بعضی چیزها را بچه باید ببیند تا یاد بگیرد. اگر برنامه‌ریزی درستی انجام شود، هرکلاس می‌توانند دو گروه بشوند و به مدرسه بیایند. 
هر خانواده‌ای هم که نمی‌خواهد بچه را بفرستد، اجباری نباشد. به خدا به جز خودمان، بچه‌هایمان عصبی شده‌اند و نیاز زیادی دارند به مدرسه بروند.
می‌توانید در هر مدرسه با نظارت آموزش و پرورش یک نظرسنجی انجام دهید و ببینید چه تعداد از خانواده‌ها با آموزش حضوری موافقند.
با آموزش و پرورش تماس می‌گیریم، می‌گویند باید مدیر تصمیم بگیرد. به مدیر می‌گوییم، پاسخ می‌دهد باید نامه بیاید. لطفاً فکری کنید.
2- قانون بازگشایی مدارس و تعداد دانش‌آموزان بر چه ملاکی است؟ آموزشگاه ..... را با وجود تعداد بالای دانش‌آموز در هر گروه و اجرای برنامه صف صبحگاهی و نشستن در کلاس با فاصله کم، تعطیل نمی‌کنید؛ اما به بقیه مدرسه‌ها ایراد می‌گیرید و آنها را تعطیل می‌کنید؟ مدرسه ما را با تعدادی خیلی کمتر تعطیل کرده‌اید؛ اگر قانون و مجوزی هست، باید برای تمامی مدارس باشد.

پاسخ آموزش و پرورش:
1 و 2- با سلام و احترام، مبنای تصمیم‌گیری در خصوص آموزش حضوری و غیرحضوری، شیوه‌نامه «الگوی آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ در سال تحصیلی 1400-1401» می‌باشد که در شهریور ماه به مدارس ارسال شده، و مدارس باید بر این مبنا اقدام کنند.

شهرداری نی‌ریز
خواهشمندیم دو نیمکت یا صندلی جلوی نانوایی شمسی واقع در محله سادات نصب کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
مسئول محترم واحد زیبا سازی، آقای خالقی
1- شهروند محترم! ان‌شاء‌ا... یک عدد نیمکت در آن محل نصب خواهد شد .

منابع آب
اخیراً افرادی در روستای دهچاه بین تلمبه‌های معروف به ..... چاه حفر کرده و موتور پمپ نصب کرده‌اند. با توجه به ممنوعه بودن منطقه، آیا آنها مجوز گرفته‌اند؟
اگر مجوزی ندارند، چرا سازمان آب هیچ اقدامی نمی‌کند؟

پاسخ منابع آب:
با سلام، چاه‌های غیر مجاز شناسایی و جهت تعیین تکلیف و رفع تخلف به مالکان اخطار داده شده است.

هیئت امنای چاه امام حسین
با سلام، چرا چاه امام حسین واقع در پلنگان، چند وقتی است اذان پخش نمی‌کند؟

پاسخ هیئت امنای چاه امام حسین:
با سلام ، سیستم اذان‌گوی چاه امام حسین طی چندین مرحله  دچار مشکل گردید و در دست تعمیر بود. اما خوشبختانه مشکل آن مرتفع شده و سیستم اذان‌گو در حال حاضر در مدار پخش اذان می‌باشد.

نماینده مجلس
بیشترین مشکلات شهرستان مربوط به حوزه راه و شهرسازی است؛ از جمله ورودیهای شهر نی‌ریز، روگذر، گردنه لای‌رز، گردنه نقاره‌خانه، گردنه حادثه‌خیز چاه‌سبز، جاده بشنه،‌ جاده رودخور و... که اکثراً به خاطر نبود بودجه تعطیل یا نیمه تعطیل هستند. چرا وزیر راه را به نی‌ریز دعوت نمی‌کنید تا مشکلات راه و مسکن نی‌ریز حل شود؟

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مشکلات حوزه راه و شهرسازی، اقدامات انجام شده قبلاً به طور مفصل از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی  توضیح داده شد و در صورت نیاز‌، گزارش اقدامات مربوطه از طریق دفتر نماینده محترم در شهرستان نی‌ریز قابل دسترس می‌باشد.
با توجه به آغاز به کار دولت جدید، برنامه‌های زیادی جهت حضور مدیران ارشد دولتی در شهرستان و پیگیری مشکلات مردم از طرف دکتر طهماسبی برنامه‌ریزی شده و قطعاً در مورد مواردی که نیاز به پیگیری داشته باشد، اقدام مقتضی صورت خواهد گرفت. 

صمت - شبکه بهداشت و درمان
لطفاً سری به نانوایی ..... بزنید. با دستی که نان می‌گیرد، کاغذ را می‌گیرد و نگاه می‌کند. ضمناً نوبت را رعایت نمی‌کند و به همسایگان زودتر نان می‌دهد.

پاسخ صمت:
با سلام، ضمن تشکر از گزارش شهروند محترم، رسیدگی و برخورد با تخلف عنوان شده توسط کارگر خبازی .....، در دستور کار بازرسان قرار گرفت.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
لطفاً با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرید و شکایت خود را ثبت کنید.

شبکه بهداشت و درمان
1- واکسیناسیون خودرویی چرا مسئول ندارد؟ از ساعت ۴ تا ۵ صبر کردیم؛ آخر هم کسی نیامد.
2- در پایگاه خودرویی نی‌ریز متأسفانه همه باید از خودرو پیاده شوند و حتی جایی برای تزریق وجود ندارد. 
3- چرا پایگاه سالن عفاف با وجودی که اعلام شده تا ساعت 8 شب، 20 دقیقه مانده به 8 دیگر واکسن نمی‌زنند؟ ما با پای پیاده مسافت زیادی را طی کردیم؛ اما بدون نتیجه به خانه برگشتیم. اگر قرار است آمارشان را بگیرند، اعلام کنند تا ساعت 7:30 عصر تا کسی الاف نشود.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1 و 2- با سلام، مشکلاتی در سایت خودرویی بود که با کمک هلال‌احمر رفع شد. 
3- واکسیناسیون بیشتر اوقات تا ساعت ۹ شب ادامه دارد. احتمالاً به خاطر شلوغی چنین اعلام شده است.

اورژانس 115
در مورد حادثه مرگ موتورسوار 40 ساله در تصادف با خودرو، درست است که اورژانس شیراز به طور اتفاقی در محل حاضر شد، ولی اورژانس چاه‌مهکی که قرار بود بیاید، بعد از نیم ساعت اعلام کرد که آمبولانس در راه خراب شده و بعد اورژانس نی‌ریز هم تا رسید، به خاطر مسافت طولانی خیلی طول کشید. خواهشمندیم یک ایستگاه اورژانس نیز در منطقه روستای قلعه بهمن ساخته شود.

پاسخ اورژانس 115:
با سلام، برای منطقه قلعه بهمن یک پایگاه مصوب شده و راه‌اندازی آن در حال پیگیری است.
در صورت کمک خیرین، امکان راه‌اندازی سریعتر آن وجود خواهد داشت.

صمت 
برخی از نانوایی‌ها آرد یارانه‌ای را که ۳۵ هزار تومان از سیلو‌ها می‌خرند، در بازار ۱۸۰ هزار تومان می‌فروشند و پول زیادی به جیب می‌زنند و حق مردم بیچاره را پایمال می‌کنند.

پاسخ صمت:
با سلام، تأمین و تخلیه آرد از طریق سامانه آرد توسط خبازان صورت می‌گیرد و تخلیه آرد در شهرستان نیز توسط بازرسان اداره صمت اعلام وصول می‌گردد. لذا فروش آرد درِ کارخانه کنترل می‌گردد و فروش آرد درِ خبازی به شهروندان، به دلیل تقاضا برای پخت نان محلی به صورت محدود وجود داردکه در صورت مشاهده، با متصدی خبازی برخورد می‌شود.
در پایان از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده، مراتب را در واتس‌آپ همراه با عکس به شماره ۰۹۳۷۱۵۸۱۳۱۸ گزارش دهند تا بررسی و برخورد لازم صورت پذیرد.

فرمانداری
مگر در این شهرستان جوان کاردان و موفق کم داریم؟ چرا رئیس اداره ..... را از همشهری‌های خودمان انتخاب نکردید؟ یک جوان پر انرژی و با انگیزه جایگزین می‌شد بهتر نبود؟


 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- سیمان خاکستری
- فرمانداری
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها