تعداد بازدید: ۵۶۳
کد خبر: ۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 2021 11 October
معاون فرماندار: خروج نی ریز از وضعیت قرمز و نارنجی، منجر به عادی‌انگاری نشود.
جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان نی ریز یکشنبه ۱۸ مهر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور دکتر آل داود رئیس شبکه بهداشت و درمان و سایر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز ، میرزایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری با اشاره به این که وضعیت کرونا در شهرستان نی ریز با توجه به افزایش واکسیناسیون افراد واجد شرایط از نارنجی به زرد تغییر یافته، گفت: این به منزله شرایط مطلوب کرونایی نیست و پرهیز از عادی انگاری و تداوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همواره مورد تأکید است. 

 وی افزود: با توجه به افزایش تزریق واکسن و مراقبتهای به عمل آمده، وضعیت مطلوبتری به لحاظ رنگ بندی کرونا نسبت به گذشته در شهرستان حاکم شده است.

میرزایی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن دانش آموزان گفت: به زودی زمینه واکسینه شدن گروه های هدف (دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال) با همکاری اداره های آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در مدارس شهرستان با حضور اولیاء دانش آموزان انجام خواهد شد.

معاون فرماندار ادامه داد: از اولیای دانش آموزان نیز تقاضا می شود با توجه به فراهم آمدن تمامی تمهیدات و با مطرح شدن موضوع بازگشایی مدارس، نسبت به تزریق واکسن خود و دانش آموزان در مراکز مشخص شده اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد مرتبط با محیط های آموزشی نیز نسبت به تزریق هر ۲ دوز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند. 
میرزایی همچنین با اشاره به همکاری مؤثر در اجرای طرح موفق شهید سلیمانی و غربالگری بیماران و نیز امر واکسیناسیون افزود: نقش مراقبتی، نظارتی و حمایتی بسیج و نیروهای مردمی در کنار کادر پرتلاش بهداشت و درمان، همواره مؤثر بوده و اقدامات خداپسندانه استمرار خواهد داشت.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت گفت: تاکنون 75درصد مردم شهرستان دوز اول و 35درصد نیز دوز دوم را تزریق کرده اند.

دکتر داور آل داود افزود: عدم تزریق دوز دوم، به منزله نزدن واکسن است و ایمنی برای افراد ایجاد نخواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در صورت طولانی شدن مدت زمان واکسیناسیون در شهرستان، امکان برگشت به زندگی عادی وجود ندارد‌.

آل داود خواستار حمایت مردم و اهمیت دادن و تشویق آنها به تزریق هر چه سریعتر دوز دوم شد تا هر چه زودتر شرایط برگشت به زندگی عادی فراهم شود. 

وی ضمن تبریک ماه ربیع الاول و اعیاد پیش رو، از مردم خواست تا کمترین حضور را در مراسم مختلف داشته باشند و در صورت حضور، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت عنوان داشت: تنها راه جلوگیری  از پیک بعدی، تزریق دو دوز واکسن در اسرع وقت است. بهترین واکسن نیز در دسترس ترین آن می باشد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها