تعداد بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ - 2021 10 October
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

اتاق اصناف
بازرسی اتاق اصناف شهرستان نی‌ریز! چرا صفحه کلاچ کامل کره‌ای خودرو پراید در شهر مشکان 680 هزار تومان و در نی‌ریز 820 هزار تومان است؟ دستمزد تعویض صفحه کلاچ هم در شهر مشکان 370 هزار تومان و در نی‌ریز 600 هزار تومان است. چرا؟

پاسخ اتاق اصناف:
با سلام و احترام خدمت شهروند گرامی، ضمن تشکر از اعلام گزارش و همکاری با واحد بازرسی و نظارت در خصوص کشف تخلفات صنفی، با بررسی انجام شده و استعلام قیمت قطعه از مبدأ خرید و دستمزد خدمات از اتحادیه مربوطه، قیمت کالای مورد گزارش به دلیل نوع و مارک، متفاوت و متغیر است که بایستی توسط کارشناس اتحادیه بازدید شود. 

دستمزد تعویض صفحه کلاچ پراید در کل سطح شهرستان 250 هزار تومان است که در صورت دریافت هزینه اضافی، مراتب را با ارائه مدارک به واحد بازرسی و نظارت واقع در خیابان امام خمینی به صورت حضوری و یا تلفنی با شماره‌های ۵۳۸۳۵۸۰۰ و ۵۳۸۳۵۷۰۰ که به طور شبانه‌روزی سیستم گویا پاسخگوی شما شهروندان می‌باشد، اعلام فرمایید. ضمناً موضوع توسط بازرسان در گشتها مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد. 

فرمانداری - بهزیستی
جناب آقای هدایت! چرا دم از اشتغال می‌زنی؟ کو اشتغال؟ وقتی مواد اولیه و نخ گران است، چطور کار تابلو‌فرش را ادامه بدهم؟ بدون خریدار که نمی‌صرفد. چرا بهزیستی بخصوص ... قول بیهوده می‌دهند که برایت کار پیدا می‌کنیم؟ آیا بنده که دختر بی‌سرپرست وتحصیل کرده‌ای هستم، بازیچه دست بهزیستی شده‌ام؟ 

پاسخ فرمانداری:
با سلام و احترام، طراح محترم سؤال می‌توانند برای توضیح بیشتر و پیگیری و رفع مشکل، شخصاً به فرمانداری مراجعه نمایند.

پاسخ بهزیستی:
با سلام و احترام، در پاسخ به شهروند گرامی در خصوص ایجاد اشتغال از طریق بهزیستی، به استحضار می‌رساند، فرآیند اشتغال جامعه هدف به سه طریق خوداشتغالی، کارفرمایی و پذیرش در آزمونهای استخدامی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت میسر می‌باشد. بدین گونه که افراد متقاضی دریافت تسهیلات خوداشتغالی ضمن داشتن مدارک لازم (شامل مدارک فنی حرفه‌ای، پروانه کسب و ...) و ارائه طرح مناسب به واحد اشتغال، وارد فرایند آماده‌سازی شغلی می‌گردد و پس از اتمام فرآیند، جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می‌گردد. 

لازم به ذکر است در صورت عدم توانایی دریافت تسهیلات خوداشتغالی از سوی مددجویان، لیست افراد پشت نوبت متقاضی کار تهیه و در صورت درخواست نیروی کار از سوی کارفرمایان، افراد واجدالشرایط جهت اشتغال نزد کارفرمایان  معرفی می‌گردند.

شایان ذکر است اشتغال در دستگاه‌های اجرایی نیز در صورت شرکت افراد در آزمون و کسب حد نصاب نمره قبولی، و استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در زمان مصاحبه، امکان‌پذیر می‌باشد.

آموزش و پرورش
1- شما بازگشایی مدارس را بر عهده شورای مدرسه گذاشتید. مدرسه‌هایی قصد دارند کلاس درس را حضوری برگزار کنند. حال اگر ما والدین حاضر نباشیم فرزندمان را در چنین اوضاعی به کلاس درس بفرستیم، تکلیف چیست؟ و اگر فرزند ما مبتلا به کرونا شد، آیا کسی پاسخگو است؟

2- آقای ولی‌زاده! شما بازگشایی مدارس را به شورای مدرسه واگذار کرده‌اید و مدارس غير انتفاعی برای این که بتوانند رضایت مردم را جلب و دانش‌آموز جمع کنند، مدارس را باز کرده‌اند. حال ما باید فرزندمان را به مدرسه بفرستیم یا نه؟ اگر بفرستیم و یک دانش‌آموز ناقل باشد، تکلیف چیست؟ اگر هم نفرستیم، فرزندمان از آموزش عقب می‌ماند. تکلیف ما چیست؟ لطفاً فکر کنید؛ دانش‌آموز ابتدایی هنوز معنی رعایت پروتکلها را درک نمی‌کند و مرتب کنار هم هستند. آیا اگر فرزند ما مبتلا شود، همین شورای مدرسه پاسخگو است؟ یا شما پاسخگو هستید؟ کاش تا واکسینه شدن دانش‌آموزان صبر می‌کردید و بعد مدارس را باز می‌نمودید.

پاسخ آموزش و پرورش:
1 و 2- با سلام و احترام، تفویض اختیار به شورای مدرسه بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش می‌باشد. در بازگشایی مدارس، اولویت مدارس سلامت دانش‌آموزان می‌باشد، و این مهم در دستور کار تمامی مدارس دولتی و غیردولتی است. علاوه بر این، بستر آموزشهای غیرحضوری، از طریق محتواهای برنامه شاد، شبکه آموزش مکمل فعالیتهای آموزشی می‌باشد. با این حال با توجه به درخواست بسیاری از والدین مبنی بر آموزش حضوری، شورای مدرسه که نماینده انجمن و اولیاء نیز در آن حضور دارند، در این زمینه تصمیم‌گیری نموده و با موافقت و نظارت اداره اقدام به فعالیت می‌نماید. 

اولیاء محترم هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی را به واحد بهداشت مدیریت یا کارشناس ارزیابی عملکرد گزارش نمایند.

اداره گاز
تعداد 5 خانوار از اهالی روستای خراسانی تلمبه ناصر سهامی فاقد گازرسانی هستند. خواهشمندیم رسیدگی کنید.

پاسخ اداره گاز:
با عرض سلام، خواهشمند است اهالی محترم روستا به واحد توسعه شبکه اداره گاز جهت بررسی موضوع مراجعه نمایند.

امور آبفا
1- تعداد 5 خانوار از اهالی روستای خراسانی از آب شرب فروشگاه تعاونی استفاده می‌کنند و تعرفه آب‌بها تولیدی محاسبه می‌شود که گزاف است. خواهشمندیم انشعاب مسکونی واگذار کنید.

2- آیا بابت تعویض کنتور و نصب انشعاب آب باید مبلغی پرداخت کرد؟
پاسخ امور آبفا:
با عرض سلام خدمت همشهریان محترم:
1- اگر متقاضی خرید انشعاب آب هستید، به امور آبفا مراجعه نمایید تا هماهنگی لازم جهت بازدید از واحدهای مد نظر شما انجام شود. در صورتی که ملک شما شرایط قانونی واگذاری انشعاب را داشته باشد، راهنمایی مورد نیاز خدمتتان اعلام می‌گردد.

2- با توجه به این که کلیه هزینه‌های خرید و نصب انشعاب آب و غیره از متقاضیان و مشترکین محترم در محل اداره و با صدور فیش واریز و از طریق شناسه قبض و پرداخت دریافت می‌گردد، لذا دریافت و پرداخت هر گونه وجه خارج از روند اعلام شده فوق، خلاف مقررات می‌باشد. خواهشمند است اگر چنانچه با موردی غیر از روش اعلام شده روبرو شدید، در سریعترین زمان ممکن به مدیریت امور آبفا اطلاع‌رسانی نمایید.

شبکه بهداشت و درمان
چطور دوز دوم واکسن اسپوتنیک نیامده، دوباره تزریق دوز اول آن را شروع کرده‌اید؟ ما هنوز دوز دوم اسپوتنیک را نزده‌ایم. امکان دارد دوز دوم را هم تزریق کنند؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و خسته نباشید، سیاستهای توزیع واکسن بر عهده وزارتخانه می‌باشد. با توجه به تزریق دوز اول اسپوتنیک و گذشت بیش از سه ماه در تهیه دوز دوم و شباهت دوز دوم این واکسن با واکسن آسترازنکا، از همه کسانی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را تزریق کرده بودند، درخواست شد دوز دوم را آسترازنکا تزریق نمایند. اثر بخشی دوز اول اسپوتنیک تا ۳ ماه بیشتر نمی‌باشد و بعد از آن نیز هر روز اثر دوز دوم بسیار کاسته خواهد شد. خواهشمند است دوستانی که دوز اول اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، برای افزایش ایمنی خود در مقابل این واکسن، از واکسن آسترازنکا استفاده کنند‌. در حال حاضر تزریق این واکسن برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال مورد تأیید می‌باشد‌.

لازم به ذکر است هنوز دوز دوم واکسن در دسترس نیست و در صورت گذشت بیشتر از سه ماه، هر چه زودتر دوز دوم خود را آسترازنکا تزریق نمایید.

شهرداری نی‌ریز
ساعت 7 صبح هفتم مهرماه، متأسفانه دوباره شاهد سگ‌کشی در سطح شهر نی‌ریز بودم. یک نیسان آبی‌رنگ با آرم شهرداری در خیابان میرزا کوچک‌خان، روبروی اداره گاز، اقدام به تیراندازی کرد. این کار واقعاً عملی غیراخلاقی و غیر انسانی است. در این خصوص با آقایی که روی لباسش عبارت تیرزن محلی نوشته شده بود صحبت کردم و او مسئول را ... اعلام نمود.

از شما خواهشمندیم در این خصوص پیگیریهای لازم را انجام دهید تا این حرکت غیرانسانی در قبال حیوانات بی‌گناه که در واقع ما انسانها پا به قلمرو آنها گذاشته‌ایم، متوقف شود. چرا که این محله‌ها قبلاً باغ بوده و هنوز حیوانات حس محل زندگی به آنجا دارند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.

این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.

در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.

در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی محمدی
ضمن عرض سلام خدمت منتقد گرامی، به اطلاع می‌رساند هاری یکی از بیماری‌های عفونی، خطرناک، شدیداً کشنده و مشترک بین انسان و حیوان می‌باشد. این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و در ایران به شکل بومی یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی به شمار می‌رود. اکثر حیوانات خونگرم نسبت به این بیماری حساس هستند. انتقال این بیماری از راه گازگرفتن حیوانات مخصوصاً سگهای بدون صاحب ولگرد مبتلا، به انسان و سایر حیوانات سرایت می‌کند. بزاق مبتلایان منبع سرشاری از ویروس هاری است. در همین راستا شهرداری جهت حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت شهروندان، پس از هماهنگی با مراجع ذی‌ربط، نسبت به اتلاف سگهای ولگرد مریض و ناقل بیماری‌های واگیردار به انسان همانند کزاز، هاری و... اقدام می‌نماید.

صمت
لطفاً به نانوایی سنگک در بولوار ولایت سهمیه آرد بیشتری اختصاص دهید تا به خاطر نبود آرد تعطیل نکند.

پاسخ صمت:
باسلام، ازطریق نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و با مدیریت فرماندار محترم، از طریق شرکت غله پیگیر تخصیص آرد هستیم و به رغم مشکلات کسری سهمیه آرد و کم شدن سرانه آرد سهم استان، قول مساعد مسئولان را دریافت کرده و پیگیر تأمین  هستیم.

نماینده مجلس، فرماندار و مسئولان
بیچاره نی‌ریز! از طرف شرق، آب رودخانه پهنابه به استهبان و داراب می‌رود. از طرف غرب هم آب رود کر را روی نی‌ریز بسته‌اند. خدا رحم کند؛ به این نحو پیش برود، در نی‌ریز بحران جدی آب خواهیم داشت. نماینده مجلس، فرماندار و مسئولان! کمک کنید. لطفاً برای نجات نی‌ریز کاری کنید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، بدون شک مشکلات ناشی از کم آبی، بخش وسیعی از کشور اسلامی‌مان را فرا گرفته و شهرستان نی‌ریز هم از این موضوع مبرا نیست‌. قطعاً همه تلاش نماینده محترم به دریافت حق‌آبه قانونی شهرستان می‌باشد و در این مسیر از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند نمود .
*****
همچنین در پاسخ به سؤال هفته قبل که در همین صفحه منتشر شد، مطلب زیر تقدیم می‌شود:
در خصوص آبرسانی به بخش مرکزی، از زمان فعالیت دکتر طهماسبی به عنوان نماینده مردم در مجلس، پیگیریهای زیادی صورت گرفته و اقدامات خوبی نیز انجام پذیرفته است. از جمله این اقدامات، تهیه ۳ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن ۱۶۰ برای روستاهای نصیرآباد با اعتبار بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان و همچنین خرید مخازن آب روستاهای هرگان در دو نوبت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

همچنین تجهیزات پمپ و تابلوهای برق و سایر متعلقات با پیگیری مستمر نماینده و تلاش مسئول محترم آبفا شهرستان در اختیار اداره آبفا قرا گرفته است. لذا با توجه به تأمین تجهیزات لازم نصب و راه‌اندازی، تجهیزات به زودی توسط اداره محترم آبفا آغاز خواهد شد و بخش قابل توجهی از مردم شریف بخش مرکزی از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

پاسخ فرمانداری:
رودخانه‌ها و قواعد حقوقی آنها در حیطه اداره آب می‌باشد. اما براساس جریان طبیعی، برای هر رود حوزه‌ای به نام حوزه آبخیز و متعاقباً حوزه آبریز تعیین می‌گردد. لذا شهرستان نی‌ریز جزء حوزه آبخیز رودخانه پهنابه می‌باشد. اما متأسفانه حوزه آبریزش نیست. (سد رودبال و شهرستان داراب بر اساس جریان طبیعی پهنابه، حوزه آبریز محسوب می‌گردند.)

درمورد رودخانه کر نیز حوزه آبخیزش از شمال فارس (ایزدخواست و آباده) مرکز (مرودشت و خرامه) ادامه داشته و حوزه آبریز کر قاعدتاً سد درودزن و نهایتاً بخشهای غربی دریاچه‌های طشک و بختگان (واقع در شهرستان خرامه) می‌باشد. 

شایان ذکر است که سد چشمه عاشق شهرستان نی‌ریز هم به عنوان بخشی از آبریز رودخانه منتهی به آن می‌باشد. توضیحاً این که متأسفانه در سالهای اخیر پدیده تغییر اقلیم عرصه‌های وسیعی از کشور را با بحرانهای متفاوتی مواجه کرده است. یکی از بحرانهای موجود، بحرانهای آبی به وجود آمده می‌باشد که دریاچه‌ها وتالابها را به ورطه نابودی و خشکی کشانده است. از این رو در جای جای کشور با خشکی تالابها و دریاچه‌ها مواجه بوده‌ایم.

متأسفانه در سالهای اخیر شاهد آن بودیم که افزایش دما که یکی از نشانه‌های بارز تغییر اقلیم به شمار می‌رود، موجب کوچک شدن و خشک شدن دریاچه‌های جهان و رودخانه‌ها و دریاها شده است. این منابع آبی با گذشت بیشتر زمان در حال کوچک شدن بوده و تحلیل می‌‌روند.

از نظر علمی، زمانی که مقدار آب مصرفی بشر بیش از میزان آب تولیدی باشد که طبیعت وارد چرخه محیط زیست می‌کند، مجموع ذخایر آبی کاهش می‌یابد.

در مجموع می‌توان گفت اگر چه تلاش دولت و همدلی مسئولان در احیاء دریاچه‌ها و منابع آبی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند و از حساسیت جدی برخوردار است، اما تغییر سبک زندگی و فرهنگ استفاده از آب، اصلی‌ترین محور نجات دریاچه‌ها از نابودی و خشک شدن می‌باشد.
*****
شرکت تعاونی و انجمن صنفی انجیرکاران و انارکاران شهرستان نی‌ریز، در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان که دو شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر را ارائه داد:
با سلام، احتراماً عطف به پرسش تعدادی از انجیرکاران و انارکاران محترم در هفته‌نامه شماره ۳۵۲ مورخ ۴ مهرماه ۱۴۰۰، به استحضار می‌رساند: انتخابات انجام شده جهت تعیین هیئت مدیره انجمن صنفی محصول انجیر و انار، زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان که آگهی آن نیز در هفته‌نامه شماره ۳۴۸ مورخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ چاپ گردیده می‌باشد. از آنجایی که این انجمن در خصوص فعالان در رسته خرید و فروش محصول انجیر و انار بوده و تعداد محدودی نیز از تجار و کسبه انجیر‌کار و انار‌کار عضو آن می‌باشند و در رابطه با موضوع مصوبات میز ملی توسعه صادرات و برنامه‌ریزی مطلوبتر و وحدت رویه در تولید و صادرات محصول و بهبود مستمر فضای کسب و کار و فعالیت می‌نماید،  کلیه علاقه‌مندان می‌توانند عضو آن انجمن گردند. لازم به ذکر است که با برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره صنعت معدن و تجارت، در آینده انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد و کلیه اعضای انجمن می‌توانند در آن شرکت نمایند. لذا توجه کلیه انار‌کاران و انجیر‌کاران را به نکات زیر جلب می‌نماییم:
1- انتخابات هیئت مدیره انجمن صنفی انار‌کاران در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ زیر نظر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی که آگهی آن در هفته‌نامه شماره ۳۵۲ مورخ ۴ مهر ۱۴۰۰ چاپ گردیده، برگزار می‌گردد. از کلیه انار‌کاران عضو انجمن دعوت به حضور می‌گردد.

2- انتخابات هیئت مدیره شرکت تعاونی انجیرکاران در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که آگهی آن به اطلاع کلیه انجیر‌کاران خواهد رسید.

3- با توجه به این که به علت عدم ثبت مالکیت انجیر‌کاران در سامانه جهاد کشاورزی به رغم پیگیری‌های قبلی، شهرستان نی‌ریز از نظر رتبه‌بندی چهارمین شهر انجیر‌خیز کشور محسوب می‌گردد، در حالی که بر حسب میزان سطح زیر کشت پس از استهبان دومین شهر انجیر‌خیز می‌باشد، لذا از کلیه انجیر‌کاران محترم جهت ثبت مالکیت در سامانه فوق دعوت به همکاری می‌گردد.

4- از کلیه انجیر‌کاران و انار‌کاران جهت عضویت در شرکت تعاونی و یا انجمن صنفی دعوت می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر تعاونی واقع در ساختمان شماره ۲ مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه فرمایید.

با تقدیر و تشکر از توجه کلیه انجیر‌کاران و انارکاران به مسائل مربوطه، امید است در آینده شاهد حضور مستمر و همکاری برادران و خواهران محترم در جهت بهبود وضعیت فعلی باشیم.

درمانگاه شفا
آزمایشگاه درمانگاه بسیار کثیف است. توالت هم کثیف است و مایع دستشویی ندارد.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
جاده حدفاصل مسجد ابوالفضل و تلمبه سازگار در مسیر روستای خراسانی نیاز به تیغ زدن و تسطیح دارد. خواهشمندیم اقدام لازم را انجام دهید.


نی‌ریزان فارس
1- لطفاً شما در حمایت از دریاچه بختگان کمپین و هشتکی در جهت آزادسازی حقابه بختگان شروع کنید و یک چالش به وجود بیاورید. بی‌شک بعضی از سلبریتی‌ها هم حمایت می‌کنند.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. این طور موارد باید توسط نهادهای مدنی طرفدار محیط زیست انجام شود. ما هم به عنوان رسانه اقدام آنها را منعکس می‌کنیم. 

2- وقت بخیر‌. از منتخبین ووشو شهرستان هم خبر بگذارید.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان.  خبری با عنوان «2 ووشوکار در لیگ جوانان کشور» در شماره   351    این هفته‌نامه به چاپ رسیده است.

3- با سلام و خسته نباشید. می‌خواستم خواهش کنم مطلبی را به فولاد نی‌ریز اختصاص دهید. حالا که مدیر عامل عوض شده، کاش نیروی بومی جذب شود. شما که یک رسانه دارید و کاری از شما ساخته است، کوتاهی نکنید و به فکر جوانهای این منطقه باشید.

فولاد اسمش برای نی‌ریز است و سودش برای تهران و تبریز و شیراز و... آن وقت جوانان این شهرستان بیکار باشند درست نیست. خبرگزاری‌های دیگر گاهی به این مسائل می‌پردازند؛ اما شما فقط از تصادف و مواد مخدر و اینها مطلب می‌گذارید. واقعاً چیزهای مهمتری هم هست.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. برای اولویت به کار گیری نیروهای بومی در فولاد، سیمان خاکستری، سیمان سفید و دیگر بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، گزارشات، مصاحبه‌ها و مقالات بسیار زیادی در همین نشریه چاپ شد. به طوری که بالای 80 درصد پذیرش شدگان بومی هستند. احتمالاً جنابعالی در آن زمان خواننده این هفته‌نامه نبوده‌اید.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- درمانگاه شفا
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها