تعداد بازدید: ۷۳۸
کد خبر: ۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ - 2021 08 October
حسین رنجبر رئیس شعبه مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی استان فارس در نی‌ریز شد.
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: رئیس شعبه مؤسسه هنرهای نمایشی فارس در نی‌ریز، با حضور نمایندگان انجمن نمایش استان، رئیس تبلیغات اسلامی، حسینی نماینده سپاه، قطبی عضو شورای اسلامی شهر، عباسی مسئول دفتر نماینده مجلس و هنرمندان تئاتر، در محل سالن آمفی تئاتر نی‌ریز معرفی شد.

احمد وامق رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی فارس با تشکر از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و پیشرفت‌های هنرهای نمایشی نی‌ریز در سالهای گذشته و تقدیر از سپهر شعبانی به پاس 14 سال مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی نی‌ریز گفت: فعالیت‌های روبه رشد مؤسسه هنرهای نمایشی فارس در حمایت از هنرمندان در شرایط فعلی چشمگیر و در حال گسترش است. 

وی اظهار امیدواری کرد که با کمتر شدن پدیده کرونا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نمایش استان خواهیم بود.

وامق ادامه داد: شهر نی‌ریز ظرفیت‌های اقتصادی خوبی برای حمایت از تئاتر دارد، امیدواریم مسئول جدید با جذب اعتبارات مالی از بخش خصوصی، ساخت پلاتو آموزشی تخصصی تئاتر و... تلاش کند تا تئاتر جزء سبد فرهنگی مردم نی‌ریز قرار گیرد.

مجتبی حسینی قیری عضو هیأت مدیره مءسسه نمایشی فارس با بیان اینکه مدیریت خوب سپهر شعبانی باعث اعتلا و رشد تئاتر نی‌ریز در استان و کشور شد، گفت: نام، مهم نیست موفقیت نی‌ریز باید سرلوحه کار باشد.

قیری افزود: نی ریز این ظرفیت را دارد که بر قله تئاتر استان بایستد و پیشرفت تئاتر نی‌ریز می تواند موفقیت تئاتر استان و کشور را رقم بزند.

در ادامه حسین رنجبر رئیس شعبه نی‌ریز با بیان اینکه درهای تئاتر نی‌ریز به روی همه باز است گفت: تلاش داریم از تجربه‌های پیشکسوتان تئاتر نی‌ریزکمک بگیریم و از نوجوانان و جوانان به عنوان ذخایر آینده و استعدادهای رو به رشد نمایش نی‌ریز استفاده کنیم و از طرف دیگر نیاز به حمایت مخاطب و تماشاچی خوب هنر تئاتر هم داریم.

رنجبر همچنین جذب کمک‌های مالی از بخش خصوصی و ظرفیت‌های اقتصادی نی‌ریز، برگزاری کارگاه‌های تخصصی تئاتر، تعامل با شهرستان‌های اطراف برای برگزاری کارگاه‌ها و جشنواره‌های منطقه‌ای، تعامل با گروه‌های نمایشی شهرستان‌های اطراف برای اجراهای عموم در نی‌ریز و همچنین اجرای گروه‌های نمایش نی‌ریز در آن شهرها و جذب استعدادهای نمایش در روستاها و بخش‌های تابع نی‌ریز و ... را از برنامه های در پیش روی شعبه نمایش نی‌ریز برشمرد.

در پایان این مراسم از سپهر شعبانی به پاس تلاش‌ها و چندین دوره مسئولیت انجمن هنرهای نمایش نی‌ریز تجلیل و حکم حسین رنجبر برای مدت یکسال به ایشان اهداء گردید.

گفتنی است حسین رنجبر زاده 1350 نی‌ریز از دوران راهنمایی در سال 63 نخست با نمایش صدام در جنگ بازیگری را در نی‌ریز آغاز کرد و از محضر اساتید شهرستانی و استانی بهره گرفت.

در سال 1381 به عنوان مشاور کارگردان نمایش در جشنواره تئاتر استانی فجر شرکت کرد در جشنواره‌های استانی تئاتر ممسنی، پسامهر، نمایش‌های خیابانی و ... حضور یافت و از سال 1381-1386 مسئولیت دبیر انجمن نمایش نی‌ریز را برعهده داشت.

گروه نمایش شیدا را در سال 85 در نی‌ریز تأسیس و در سال 1399 آن به ثبت گروه‌های نمایش کشوری درآورد. 

همچنین سپهر شعبانی متولد 1360 علاوه بر هشت دوره ریاست انجمن نمایش، سرپرستی گروه میعاد صحنه، عضویت در هیأت مدیره و شورای بازبینی و نظارت بر نمایش، کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه بیش از 20 نمایش و 15 دوره حضور در جشنواره‌های منطقه ای، استانی و کشوری و دو سال دبیری جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس را در کارنامه هنری خود دارد، انجمن نمایش نی‌ریز در زمان مسئولیت وی دو دوره مقام برتر استان را کسب نموده است. شعبانی چندی پیش به دلیل مشغله کاری از مسئولیت خود استعفا داد.

رسول کردگاری، مرتضی دهقان، بهرام عباس نژاد، خلیل شکاری و محمد فروزان قبل از این مسئول انجمن نمایش در نی‌ریز را عهده‌دار بودند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها