تعداد بازدید: ۶۱۹
کد خبر: ۱۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ - 2021 01 October
هشدار!
واکسیناسیون را جدی بگیرید
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: در شرایطی که تمامی استانهای کشور از قله خیز پنجم کرونا عبور کرده و ‌روند بستری در تمام استان‌های کشور کاهشی شده است، بیمارستان شهدای نی‌ریز شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.

آخرین آمار ما از روز پنجشنبه 8 مهرماه، حاکی از 50 بستری است که حال 10 نفرشان وخیم است و 25 نفرشان به صورت سرپایی (صبح تا ظهر) دارو دریافت می‌کنند و برمی‌گردند. در حالی که در همین بیمارستان شهدا، چند روز قبل تنها سه نفر بیمار کرونایی بستری بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز در گفتگو با ما عنوان داشت: «متأسفانه برخلاف خیلی از جاهای ایران، روند بیماری در شهرستان ما مجدداً افزایشی شده و بیشتر بیماران به صورت خانوادگی درگیر شده‌اند. به این صورت که یک نفر در مراسمی بوده و بیماری را وارد خانواده کرده و به صورت سلسله‌وار همه افراد خانواده را درگیر کرده است.»

دکتر داور آل‌داود گفت: «از طرفی درگیری ریوی بسیار بالا است و بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند، متأسفانه حال عمومی مناسبی ندارند. هر چند تعداد نسبت به قبل کمتر است؛ اما روند رو به رشد است و بیماران بدحال ما بیشتر هستند.»

وی افزود: «چهار بیماری که در آی‌سی‌یو و بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند، واکسن نزده‌اند. بیشتر بیمارانی که بستری هستند، معمولاً یک دوز واکسن زده یا اصلاً واکسن نزده‌اند. من از همه عزیزان خواهش می‌کنم به سرعت جهت تکمیل دوز واکسیناسیون خود مراجعه کنند. واکسن زدن به معنای ایمنی کامل نیست و قرار نیست کسی که واکسن زده هیچ وقت بیماری نگیرد. اگر همان شخص هم در مقابل دوز سنگین ویروس قرار بگیرد، مطمئناً احتمال درگیری را خواهد داشت.»

رئیس شبکه بهداشت گفت: «واکسیناسیون می‌تواند کمک کند بار ویروس در جامعه کمتر شود و احتمال انتقال و بیماری سخت را کاهش دهد؛ اما نمی‌تواند به صورت کامل جلوی بیماری را بگیرد. باید خیلی مراقب باشیم. ما در آستانه شروع پیک ششم هستیم و اگر هر چه زودتر حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه ما واکسینه نشوند، بار ویروس مجدداً در سطح شهرستان بالا می‌رود و بالا رفتن بار ویروس، معادل پیک بعدی و تلفات بیشتر در سطح شهرستان خواهد بود. امیدواریم همه حتی کسانی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها