تعداد بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 2021 26 September
مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، و گریپ‌فروت می‌‌توانند علائم رفلاکس و سوزش معده یا سردل را تشدید کنند. بنابراین، کسانی که این مشکل را دارند، باید از مصرف این میوه‌‌ها چه به‌صورت کامل و چه به‌صورت آب ‌میوه به ویژه با معده خالی خودداری کنند. 

اگر عاشق شکلات هستید و اغلب از سوزش سردل رنج می‌‌برید، وقت آن رسیده است که به یکی از لذت‌‌های شیرین و موردعلاقه‌‌تان نه بگویید. 

اگر از بیماری بازگشت اسید به مری رنج می‌برید، بهتر است از گوجه‌فرنگی و محصولات آن پرهیز کنید. گوجه‌ها سرشار از اسیدسیتریک، مالیک اسید، و آسکوربیک اسید هستند که می‌‌توانند معده و مری را بیازارند. 

با این که برخی ادویه‌جات خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند، اما می‌توانند مهاجمان سیستم‌ایمنی بدن نیز محسوب شوند؛ به‌ویژه زمانی که به موادغذایی تحریک‌کننده آنها را اضافه می‌کنید. در آن زمان این ادویه‌ها مقصران اصلی سوزش سردل هستند. ادویه‌کاری و فلفل تند از این نوع ادویه‌جات هستند.

برای کسانی که برای بازیابی قدرت و انرژی روزانه، چیزی جز نوشیدن قهوه را انتخاب نمی‌کنند، یک مشکل اساسی وجود دارد. قهوه اگرچه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، ولی یکی از منابع اصلی کافئین است و کسانی که از سوزش سردل رنج می‌برند، باید از آن اجتناب کنند. 
همچنین چای، نعنا و عرق نعنا باعث افزایش سوزش سر دل می‌شود.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها