تعداد بازدید: ۸۱۹
کد خبر: ۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴ - 2021 16 September
آئین رونمایی کتاب‌ «زمزمه های دلتنگی» به اهتمام علی شیربانیان روز سه‌شنبه بیست و سوم شهریور با حضور ادبا، شاعران و اصحاب قلم با رعایت دستورات بهداشتی در محل سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی: در این آئین عبدالحسین برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز به ضرورت فرهنگ بومی و تلاش برای تقویت آن سخن گفت و  محمد جلال رنجبر ویراستار کتاب و مسئول انجمن ادبی گلبانگ به اهمیت پرداختن به ادبیات عامه(فولکلور) اشاره کرد.

شیربانیان مؤلف کتاب با اشاره به اینکه از سال 98 وارد انجمن ادبی گلبانگ شده است گفت: با توجه به استعداد ذاتی که خانواده در شعر و شاعری داشتند تشویق شدم تا اشعاری که افراد مسن خانواده از قدیم به آنها رسیده است را گردآوری نمایم. با توجه به اینکه اجداد مادری من از قبایل ترک شاهسون و شاعر بودند حمایت و کمک بسیاری در این راه به من کردند.

وی ادامه داد: این کتاب در برگیرنده دو فصل است که در فصل نخست دوبیتی‌های بی‌نام و نشان و در فصل دوم دوبیتی‌هایی که گوینده آن مشخص است گردآوری شده است. این کتاب در 58 صفحه نگارش و توسط انتشارات حوزه مشق تهران در سال جاری منتشر شده است .

گفتنی است طرح روی جلد، نقاشی آبرنگ کوچ عشایر اثر استاد غلامرضا محسن زاده  نقاش نی‌ریزی می‌باشد.

در پایان لوح یادبودی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اهداء گردید.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها