تعداد بازدید: ۶۵۴
کد خبر: ۱۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ - 2021 12 September
*/کارت واکسن برای کدام کارها اجباری می‌شود؟

*/۱۸ سال به بالاها برای واکسیناسیون می‌توانند به سالن عفاف مراجعه کنند.

۱۸ سال به بالاها برای واکسیناسیون می‌توانند به سالن عفاف مراجعه کنند.
از هفته گذشته و پس از تصویب در جلسه ستاد کرونا که۲۱ شهریورماه برگزار شد؛ محدودیت سنی برای تزریق واکسن برداشته شد و اعلام گردید که اکیپ حاضر در سالن عفاف به تمامی ساکنان نی‌ریز واکسن تزریق می‌کند. همچنین در حاشیه این جلسه و بر پایه اعلام معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز محوطه اطراف پارک بانوان برای تزریق خودرویی واکسن کرونا در حال آماده سازی می‌باشداما به طور صد درصد تأیید نشده است.

در این جلسه همچنین میرزایی اعلام نمود روند کرونا در نی‌ریز نزولی شده و وضعیت نارنجی رو به زرد است.

وی همچنین گفت: کسانی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را زده‌اند، می‌توانند برای تزریق دوز دوم، واکسن آسترازنکا بزنند.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد بستری‌های کرونایی در نی‌ریز به ۱۷ نفر رسیده است.

معاون فرمانداری همچنین عنوان نمود که پیک پنجم کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم اما باید این را مدنظر قرار دهیم که این بیماری با ما خواهد بود.

میرزایی همچنین تأکید کرد که تردد بین استانی کماکان ممنوع می‌باشد اما افرادی که کار ضروری دارند حتماً باید برگ تردد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس هنوز دستورالعملی نیامده است و مشخص نیست که به صورت حضوری یا نیمه حضوری باشد گفت: باید معلمانی را که اقدام به واکسن نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر واکسینه شوند. همچنین برای مدارس روستایی که تعداد دانش‌آموزان‌اشان کم است به صورت حضوری سال تحصیلی را می‌شود آغاز کرد.

وی همچنین اعلام کرد که رستوران‌ها و بیرون‌برها کماکان به صورت بیرون‌بر می‌توانند خدمات ارائه دهند اما محدودیت پارک‌ها برداشته شده و بخش بازی پارک‌ها مجدداً فعال می‌شود.

همچنین آموزشگاه‌های خصوصی در سطح شهرستان با حداقل دانش‌آموز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

میرزایی همچنین تأکید کرد که با توجه به تمدید وام کرونایی، اتاق اصناف به آنانی که در این رابطه متضرر شده‌اند، اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داد تا از این وام بهره بگیرند.

همچنین باید نظارت بیشتری بر روی باشگاه‌های ورزشی شود.

در مورد برگزاری اربعین گفت: مرزهای زمینی بسته است و ثبت‌نام به صورت هوایی و از طریق سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

وی در ادامه از جهاد کشاورزی خواست تا با توجه به اینکه فصل برداشت پسته و انار فرا رسیده و کارگران غیر بومی به نی‌ریز می‌آیند، نظارت بیشتری بر روی آنها انجام شود تا مانع گسترش بیماری گردد.

در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان به صورت غیررسمی فرمان تزریق واکسن به تمام نی‌ریزی‌ها را داد و اعلام کرد: تاکنون و در نی‌ریز ۲۵ هزار و ۱۷۷ نفر دوز اول و ۱۱ هزار و ۹۳۵ نفر دوزدوم را دریافت کرده‌اند.

آل‌داوود با اعلام اینکه اصناف می‌توانند شرایط عادی خود را از سر بگیرند گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده واکسن معلمان در حال اتمام است، تزریق دانشجویان در حال انجام است و فعالان کارخانه‌ها واکسینه شده‌اند. اصناف و واحدهای صنعتی نیز بدون محدودیت می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

ما برای جلوگیری از ازدحام جمعیت 6 گیت تزریق واکسن در سالن عفاف راه‌اندازی کرده‌ایم و به صورت سه شیفت کار واکسیناسیون را انجام می‌دهیم.

بررسی مشکلات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان، بالا رفتن حجم کسانی که ترک تحصیل می‌کنند در پی آموزش مجازی، تأمین تلفن همراه و اینترنت برای خانواده‌ها توسط خیرین، پیشنهاد حذف دورکاری کارمندان ادارات با توجه به اینکه واکسینه شده‌اند، از دیگر پیشنهادات این جلسه بود.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها