تعداد بازدید: ۴۹۹
کد خبر: ۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ - 2021 22 August
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز، از یک سال پیش دستگاه‌های جدیدی شبیه تلفن همراه در اختیار مأموران راهنمایی و رانندگی قرار گرفته که همان زمان با اعمال جریمه، پیامک را بر روی تلفن همراه راننده متخلف ارسال می‌کند.
عابد نعمتی:  سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: «تا پیش از این دستگاه‌هایی به نام «هندهل» که شبیه دستگاه پوز است، در اختیار پلیس بود که پیامک جریمه با تأخیر و 24 ساعت پس از وارد کردن اطلاعات دستگاه در سیستم راهور ناجا برای جریمه شونده ارسال می‌شد.»

دستگاه‌های جدید با توجه به ارسال همزمان پیامک، قدرت بازدارندگی بیشتری دارد و باعث می‌شود افراد نسبت به رعایت مقررات ملزم شوند و تکرار تخلف نداشته باشند.

اما به گفته یوسفی، در حال حاضر تعداد محدودی از دستگاه‌های جدید در اختیار مأموران راهور و پلیس راه نی‌ریز قرار گرفته و به همین دلیل مأموران هنوز مجبورند از دستگاه‌های قدیمی هندهل استفاده کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: «در حال پیگیری هستیم که دستگاه‌های بیشتری را در قالب هوشمند بگیریم تا بازدارندگی بیشتری داشته باشد و افرادی هم که مرتکب تخلف رانندگی  می‌شوند، از اعمال جرائم خود مطلع گردند.»

یوسفی افزود: «کسانی که پیامک برایشان ارسال نمی‌شود، یا تعویض پلاک نکرده‌اند و یا شماره تلفن همراهشان در سیستم راهور به‌روز‌رسانی نشده است. آنها باید برای به‌روز‌رسانی به مراکز تعویض پلاک بروند.»

وی در پاسخ به  سؤالی  مبنی بر پر رنگ نبودن حضور مأموران راهور در همه خیابانهای شهر، عنوان داشت: «زیرساخت خیابانهای نی‌ریز بویژه مرکز شهر‌، (خیابانهای ولی‌عصر، طالقانی، قدس، امام خمینی و...) مناسب و جوابگوی تردد حجم بالای خودرو  نیست و در مقایسه با  شهرهای دیگر که  بیشتر به جای خیابان بولوار است، تخلف کمتری از نظر پارک ممنوع، پارک دوبل و... در آن رخ می‌دهد. خیابانهای نی‌ریز کم عرض است و تنها یک پارکینگ در مرکز شهر، کافی نیست. مردم عزیز هم خودشان باید ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، به دیگر رانندگان احترام بگذارند و از بوجود آمدن ترافیک جلوگیری کنند.»

یوسفی افزود: «با توجه به حجم کار در پلیس راهنمایی و رانندگی از قبیل صدور گواهینامه، اخذ آزمونها، امور اجرائیات، کارشناسیهای خودرو و رسیدگی به تصادفات و... از مردم انتظار داریم در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ضمن احترام به خود و رعایت حقوق سایر شهروندان، بویژه نظم شد آمدی در سطح شهر، نیروی انتظامی را یاری کنند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها