تعداد بازدید: ۱۲۵۷
کد خبر: ۱۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ - 2021 01 August
حاج مصطفی سرافراز در روز دوشنبه ۴ امرداد ۱۴۰۰ در سن ۹۷ سالگی راهی دیار باقی شد.

حاج مصطفی پدر شهیدان «علی اصغر» و «علی اکبر سرافراز» بود.

علی اصغر از بنیانگذاران سپاه پاسداران در نی‌ریز و مؤسس گردان کمیل در سال ۱۳۶۲ در اوج جنگ تحمیلی بود و در عملیات والفجر ٨ و در ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در ساحل غربی اروند به شهادت رسید.

علی اکبر از رزمندگان ثابت گردان کمیل بود و در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه در ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ به شهادت رسید.

حاج مصطفی به گفته خودش در مصاحبه‌ای که در سال ۱۳۹۴ با او داشتیم و در شماره ۴۶ هفته نامه نی‌ریزان فارس چاپ شد از نوجوانی و جوانی‌اش گفت و اینکه قبل از ازدواج به کار خرید و فروش کالا در روستاهای خواجه جمالی، طشک، شهر آباده، شهر مشکان و شیراز می‌پرداخته و با تلاش مداوم و خستگی‌ناپذیر به درآمد خوبی رسیده به طوری که در سال ۱۳۳۶ خورشیدی به همراه جمعی از اهالی مشکان و نی‌ریز به سفر حج، سوریه، کربلا، نجف و کوفه و قم می‌رود که سه ماه طول می‌کشد.

از ویژگی‌های اخلاقی ایشان سعه صدر، آرامش روحی و روانی وتلاش مداوم برای کسب روزی حلال بود. تا حدود سن ۸۰ سالگی در باغ خود در مشکان شخصاً کار و «پاکن» می‌کرد و به معنای واقعی از کار عار نداشت و آن را افتخار می‌دانست.

نمادی از عقلانیت اقتصادی بود و آنجا که نیاز می‌دید به کار خیر مبادرت می‌ورزید از جمله اهداء زمین ساختمان خیریه الزهرا در خیابان طالقانی.
سالک مسجد بود و تا زمانی که توان داشت در نماز جماعت صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء به همراه خانواده شرکت می‌کرد.

خوشبختانه خداوند به او توفیق داد تا فرزندانی متدین، صالح و تحصیل کرده تقدیم جامعه کند.

در مصاحبه‌ای که در سال ۱۳۸۸ با ایشان انجام دادیم و در هفته‌نامه شماره ۳۳۹ عصر نی‌ریز در ۱۸ بهمن همان سال منتشر شد گفت:«ما مدیون خون شهدا هستیم. نباید خون آنها پایمال شود.» و از مسئولان کشور خواست«با وحدت حافظ خون شهدا باشند. سران انقلاب با هم کار کنند و خون شهدا را حفظ نمایند.» و دعا کرد: «خدا این دو قربانی (علی اکبر و علی اصغر) را قبول بفرماید.»

روحش شاد و همنشین شهدا و صلحا باد


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها