تعداد بازدید: ۱۱۴۴
کد خبر: ۱۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ - 2021 14 July
سه نفر هنگام حفر چاه فاضلاب در شهر مشکان، دچار گازگزفتگی شدند و جانشان را از دست دادند.
به گزارش نی‌ریزان فارس، این حادثه ساعت 12:45 امروز (چهارشنبه 23 تیر) در خیابان فرهنگ مشکان رخ داد که بر اثر آن، سه مرد 45، 42 و 20 ساله جانشان را از دست دادند.

شنیده‌ها حاکی است دو کارگر 45 و 20 ساله که پدر و پسر بودند، قصد داشتند با حفر چاه 10 متری در کنار یک چاه فاضلاب که پر شده بود، هر دو چاه را به هم وصل کنند. اما مرد 45 ساله در عمق ده متری بر اثر نشت دیواره چاه دچار گازگرفتگی و کاهش هوشیاری شد.

در ادامه صاحب خانه برای نجات وی به درون چاه رفت؛ اما وی نیز دچار گازگرفتگی شد و نتوانست بیرون بیاید. فرزند 20 ساله کارگر نیز برای نجات آن دو به درون چاه رفت که به سرنوشت پدر و صاحبخانه گرفتار شد. او که تلاش کرد به بیرون چاه بیاید، در نهایت نتوانست و به عمق چاه و درون آب سقوط کرد.

در پی این حادثه، اورژانس 115، آتش‌نشانی مشکان و هلال احمر به محل اعزام شدند. اما به دلیل این که تجهیزات لازم را نداشتند، کمیته بحران فرمانداری از آتش‌نشانی نی‌ریز خواست که به سرعت به مشکان اعزام شود.

اکیپ سه نفره آتش‌نشانی نی‌ریز با احداث کارگاه و به وسیله سه‌پایه نجات و طناب، همراه با کپسول اکسیژن به درون چاه رفتند و دو نفر را به بیرون انتقال دادند. یک نفر نیز پیش از این توسط آتش‌نشانی مشکان و مردم پس از تخلیه آب به وسیله کف‌کش بیرون آورده شده بود.

در ادامه، عملیات احیاء قلبی - ریوی توسط اورژانس 115 برای سه نفر در محل و سپس در درمانگاه مشکان انجام شد؛ اما فایده‌ای نداشت و به نظر می‌رسید همان ابتدا گازگرفتگی کار خودش را کرده باشد.

ابراهیم خیراندیش مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نی‌ریز به مردم توصیه کرد که در این موارد بی‌احتیاطی نکنند و گازگرفتگی چاه فاضلاب را که به سرعت عمل می‌کند، جدی بگیرند.

وی افزود: چاه جدیدی که در یک منزل حفر می‌شود، باید به اندازه کافی (بسته به نوع خاک) از آن فاصله داشته باشد تا نشتی ندهد. همچنین افراد حتماً باید از کپسول اکسیژن استفاده کنند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها