تعداد بازدید: ۱۰۳۴
کد خبر: ۱۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲ - 2021 04 July
گفتگو با مربیان و ورزشکاران باشگاه آزادی
عشق به ورزش حد و مرز نمی‌شناسد و در این بین خانم‌ها و دختران جوان با وجود همه‌ی دل‌نگرانی‌ها و ترسی که از کرونا دارند اما دلتنگ باشگاه و ورزش کردن بودند و حالا با تغییر وضعیت شهرستان درِ باشگاهها به روی ورزشکاران باز شده است.
خبرنگار: سمیه نظری

برای گپ و گفتی با آنها به باشگاه ایروبیک و بدن‌سازی آزادی رفتیم.

سانس شب باشگاه آزادی از ساعت ٩ تا ١١ بود، استقبال زیادی شده و اکثراً ماسک‌ زده در کنار دستگاهی مشغول ورزش بودند. چند نفری هم با سوت مربی در گوشه‌ای از سالن مشغول ورزش «تی‌آر‌‌‌ایکس» بودند. در این باشگاه دو رشته بدنسازی به مربیگری لیلا کمالیان و تی‌آرایکس به مربیگری نجمه اجرایی فعال است. 

لیلا کمالیان مدیر و مربی باشگاه ١٠ سال است به این حرفه روی آورده و همسرش نیز از ورزشکاران حرفه‌ای و پرسابقه شهرستان هستند، می‌گوید: «شوهرم نزدیک ٣‌٠ سال است که بدنسازی کار می‌کند و حدوداً  ١٠ سال مدیر باشگاه کوثر است به پیشنهاد او من هم دوره‌های مربی‌گری را گذراندم و مدیریت باشگاه بانوان را بر عهده‌ گرفتم و ازآنجایی که استقبال زیاد بود و اکثر خانم‌های اینجا کارمند، دانش‌آموز و یا والدینی هستند که وقت آزادشان شب است، تصمیم گرفتم ورزشهای مفیدی مثل ایروبیک،‌ فینتس و تی‌آرایکس را صبح‌ها در دو سانس و شبها در یک سانس فعال کنم.»

باشگاه ورزشی مکانی برای تخلیه انرژی
کمالیان گفت: «احساس رضایت و خوشحالی دارم که ورزشکاران ما در این باشگاه از دختر ١٥ ساله گرفته تا خانم ٥٠ و ٦٠ ساله فعالیت دارند. چون نی‌ریز جایی برای تفریح ندارد، ما با همکاری و کمکهای دلسوزانه و پدرانه آقایان همتایی و ابراهیم‌پور توانسته‌ایم در این مجموعه محیطی شاد برای بانوان شهرمان فراهم کنیم تا برای ساعتی در کنار هم شاد باشیم.»

صمیمت بین بچه‌ها زیاد است
اعظم خادم، ٤٠ ساله می‌گوید: «چیزی حدود هشت ماه پیش احساس کسالت داشتم و عضله‌هایم ضعیف شده بود،‌ وقتی به دکتر مراجعه کردم، ورزش ایروبیک و بدنسازی را به من پیشنهاد داد و من از هفته بعد به باشگاه آمدم شاید همه فکر کنند این‌جا تنها یک محیط ورزشی است اما تصور من این است که بیشتر از اینکه یک محیط ورزشی باشد، یک محیط دوستانه است، در این باشگاه از دکتر و پرستار گرفته تا دانش‌آموز همه شرکت می‌کنند، همه با هم یک‌رنگ و یک‌دل هستند و من در کنار این بچه‌ها و جوِ شادش احساس رضایت می‌کنم. »

خوبی بازی کردن ایروبیک
خانمی که مشغول خرید نوشیدنی از فروشگاه داخل باشگاه است و دوست ندارد خود را معرفی کند، می‌گوید: «عاشق ورزش هستم، چه برسد به بدنسازی. حدود ١٣ سال است که ایروبیک و دوسالی هم تی‌آرایکس کار می‌کنم، من به اصرار شوهرم دوست آقای رحیم عسکریان به این ورزش رو آوردم. چون ایشان خیلی از مزایای این ورزش برایم گفته بود.»

می‌خندد و می‌گوید: «چند ماهی که باشگاه‌ها بسته بود، واقعاً من در عذاب بودم. ایروبیک را از طریق آموزش راه دور و به صورت مجازی انجام می‌دادم، اما واقعاً برایم هیجانی نداشت؛ چون صبحها فرزندم مدرسه داشت و من باید آنلاین با او کار می‌کردم، عصرها هم درگیر کارهای منزل بودم و وقتی برای باشگاه رفتن نداشتم. اما سانس شب باعث شد که بچه‌ها را با خیال راحت به شوهر و مادرم بسپارم و هفته‌ای چندساعت اینجا برای خودم باشم.»

سالنی بدون ترس و دلهره 
الهام شایگان حدود ١٠ سال است که بدنسازی کار می‌کند، می‌گوید: «من خودم به شخصه از روزی که ورزش را شروع کردم زندگی‌ام عوض شده و حاضر نیستم به هیچ‌وجه ورزش را کنار بگذارم. ورزش شادابی و طراوات به انسان می‌بخشد و باعث آرامش اعصاب می‌شود، وقتی یک زن ورزش می‌کند، انرژی بسیاری دارد و می‌خواهد به طریقی این انرژی را به کار گیرد و از همه چیز مهمتر، سانس شبش است که نسبت به روزهای داغش،‌ خنک می‌باشد.»

توصیه شایگان به بانوان این است که ورزش را جزئی از زندگی خود بدانند چون زنان مدير خانه و مسئول نظم و تربيت كودكان خود هستند و برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به ورزش نيازمند می‌باشند.

بدون شناخت از باشگاه،
سانس شب را انتخاب کردم

فاطمه زارع کارمند جهاد کشاورزی است، می‌گوید:‌ «من عصرها برنامه خاصی ندارم و در خانه بیکار هستم، معمولاً باشگاههای نی‌ریز یا صبح هستند یا عصرها و ساعتی باز هستند که رفتنش برای من سخت بود. امشب که از این مسیر رد می‌شدم، متوجه باز بودن باشگاه شدم و الان که آمدم هم از مساحت و تنوع دستگاه‌‌ها خوشم آمده و هم اینکه سانس شبشان فعال است و تصمیم دارم ثبت‌نام کنم و هفته‌ای دو سه ‌بار به اینجا بیایم.»

او که قبلاً نیز بدنسازی کار می‌کرده، ‌ادامه می‌دهد: «من قبلاً ورزش می‌کردم، اما مدتی به دلیل بیماری کرونا و بسته ‌بودن باشگاه‌ها فعالیتی نداشتم، الان احساس می‌کنم، بدنم تنبل شده است و حتی ظرف ‌شستن هم برایم مشکل است. معتقدم این‌جا مکانی است که واقعاً زن‌ها می‌توانند خودشان را تخلیه کنند و برای سلامتی، شادابی و نشاط‌شان قدم بردارند.»

تناسب اندام
تب و تاب داشتن وزن و سایز مناسب به علاوه یک هیکل روی فرم و به نوعی عضلانی با شکمی شش تکه آرزوی آیلین ایمانیان است. او که ١٨ سال دارد شور و شوق ورزش در چشمانش موج می‌زند، ‌می‌گوید: «برای رسیدن به سایز مورد دلخواهم هم به اینجا می‌آیم و هم والیبال و بسکتبال بازی می‌کنم.»

 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها