تعداد بازدید: ۳۳۳۸
کد خبر: ۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ - 2016 27 November
مشمولان غایب بخوانند:
سازمان وظیفه عمومی در سال ۹۶ برای مشمولینی که غیبت دارند برنامه ثبت نام نخواهد داشت./ مشمولین تا پایان سال 95 فرصت دارند
به گزارش هورگان و به نقل از سایت شبکه خبر سازمان وظیفه عمومی در سال ۹۶ برای مشمولینی که غیبت دارند برنامه ثبت نام نخواهد داشت.

 مشمولان موظفند تا پایان سال تکلیف خود را مشخص کنند. از میان غایبان میلیونی، تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر اقدام به خرید خدمت کرده اند که نشان می دهد اغلب سربازان غایب توان پرداخت پول مورد نظر سازمان نظام وظیفه را ندارند و ترجیح می دهند غایب بمانند!

در جریان اما و اگرها برای تداوم اجرای قانون خرید جریمه سربازی مشمولان غائب در سال آِینده، آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است کهتبصره مربوطه در لایحه بودجه ۱۳۹۶ گنجانده نشد و غائبان باید تا پایان سال 95 برای معافیت اقدام کنند.

گفتنیست در سال گذشته و همچنین سال جاری، تبصره‌ای به بودجه آمد که شرایطی را برای مشمولان غایب فراهم آورده و در راستای اجرای آن تعداد زیادی از غایبان می‌توانستند بر اساس مفاد آن نسبت به پرداخت جریمه اقدام کرده و کارت معافیت دریافت کنند.   بعد از اجرای این قانون در سال ۱۳۹۴، اجرای آن در سال جاری نیز در چند مرحله مورد بحث قرار گرفت، ولی در نهایت تبصره مربوطه با لایحه بودجه سال جاری به مجلس رفت، مصوب  و در قالب تبصره (۱۱) قانون بودجه امسال به اجرا در آمد.



بر اساس قانون بودجه ۱۳۹۵، دولت می‌تواند کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقد و اقساط تا پایان سال معاف کند که برای سال آیندهکلیت آن ظاهرا غیر قابل اجراست، مگر اینکه در مورد قسطی پرداخت‌ها تغییری ایجاد شود.

همچنین پایه جریمه برای مشمولان با بیش از هشت سال غیبت با تحصیلات زیردپیلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

بنابر تبصره (۱۱) لایحه بودجه به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب خواهد شد. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها