تعداد بازدید: ۹۵۷
کد خبر: ۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ - 2019 29 December
بر اساس اعلام مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز در سال تحصیلی جدید ۱۴۲ دانش‌آموز به مدرسه نرفته‌اند.
نی ریزان فارس: بیشترین آمار عدم مراجعه به مدارس را در گروه سنی ۶ ساله‌ها یا همان کلاس اولی‌ها تشکیل می‌دهند یعنی ۷۳ نفر.

سایر سنین به شرح زیر است:
٧ ساله‌ها: ۱۴ مورد
٨ ساله‌ها: ۱۷ مورد
۹ ساله‌ها: ۸ مورد
١٠ ساله‌ها: ٩ مورد 
۱۱ ساله‌ها: ۲۱ مورد

بر اساس نشانی‌های ثبت شده در سیستم، ۵۸ دانش‌آموز در شهر نی‌ریز، ۳۳ دانش‌آموز در روستاهای این شهرستان، ۱۹ دانش‌آموز در شهر آباده‌طشک و روستاهای شهرستان بختگان حضور دارند. البته ۳۲ نفر هم بدون نشانی مشخصی هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز در گفتگو با ما اعلام کرد: بعد از اینکه اداره کل آموزش و پرورش این آمار را در اختیار ما قرار داد و تعدادی از آنها را نتوانستیم جذب کنیم نمی‌توان آمار دقیقی از جذب شده‌ها را ارائه داد اما آنهایی که به مدرسه بازگشتند علت ثبت‌نام نکردن قبلی‌اشان مسائل مالی بود به عنوان نمونه برخی از آنها به دلیل نداشتن هزینه سرویس مدرسه و دوری مسافت با مدرسه ترک تحصیل کرده‌اند اما با رایزنی که با خیرین انجام شد این مسئله حل گردیده است.

امیر ولی‌زاده در ارتباط با کسانی که ترک تحصیل می‌کنند گفت: این را دقت داشته باشید که آموزش و پرورش همه آنها را دنبال می‌کند، اما برخی از دانش‌آموزان یا آموزش‌پذیر نیستند و یا به شهری دیگری مهاجرت و ترک تحصیل کرده‌اند که دیگر ما دسترسی به آنها نداریم، اما تا آنجا که بتوانیم سعی می‌کنیم مشکلات مالی و آموزشی آن‌ها را برطرف نماییم.

وی در ارتباط با دانش‌آموزان کلاس اولی که به مدرسه نیامده‌اند گفت: نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد اعلام کرد که همه آنها قصد تحصیل ندارند به عنوان مثال خانواده‌ها عنوان می‌کنند فرزندشان از نظر فیزیکی و یا توان ذهنی آمادگی ندارد و می‌گویند سال بعد به مدرسه می‌فرستند که متأسفانه کار درستی نیست چون برای سالهای بعد با مشکل روبرو می‌شوند و باید توسط رأی کمیسیون پذیرفته شوند البته در سالهای قبل دانش‌آموز تا ۹ سالگی می‌توانست شروع به تحصیل نماید اما از امسال این مسئله کاملاً تغییر کرده است. هر چند آموزش و پرورش جلوی ادامه تحصیل آنها را نمی‌گیرد اما فرایند تحصیل برای آنها سخت‌تر خواهد شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها