تعداد بازدید: ۱۴۱۴
کد خبر: ۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ - 2019 26 September
همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب «دفاع مقدس در آینه رمان نوجوان امروز» به اهتمام دکتر آرزو حقیقی در محل آرامگاه استاد میرزا احمد نی‌ریزی رونمایی شد.
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی: همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب «دفاع مقدس در آینه رمان نوجوان امروز» به اهتمام دکتر آرزو حقیقی روز چهارشنبه 3 مهرماه با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و مقامات استانی در محل آرامگاه استاد میرزا احمد نی‌ریزی رونمایی شد.

در این آئین ابتدا حمید یزدان‌پناه فرماندار با اشاره به ضرورت مستندسازی روایت جنگ توسط پژوهشگران گفت: لازم است نسل چهارم انقلاب اسلامی که مسئولیت آینده انقلاب با آنهاست با این مقوله آشنا و ارزش‌های این انقلاب حفظ شود و برای پژوهش‌ها و نگارش‌های این حوزه ارج گذاشته شود.

محمد کرم اللهی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس نیز با تجلیل از قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان نی‌ریز خواستار تکثیر این قله‌های فرهنگی و مفاخر ارزشمند نی‌ریز توسط خود مردم شد.

محمدحسین ابراهیمی منتقد و پژوهشگر ادبی با سخت خواندن کار منتقدان ادبی، شناساندن نقاط قوت و ضعف یک کار خلاقانه و پژوهشی و ارائه آن به سایر پژوهشگران و نوشتارهای آینده را لازم و ضروری عنوان کرد و کمبود پژوهش در مقوله دفاع مقدس را محروم از این امر مهم دانست و از کار آرزو حقیقی که هنر شهادت، هنر جنگیدن و هنر دفاع کردن را با هنر پژوهش ادغام و از منظر روانشناسی به نسل آینده ارائه کرده است، تقدیر کرد.

حقیقی نیز درباره چاپ این کتاب گفت: بررسی دیدگاه نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان به هشت سال جنگ عراق با ایران و چگونگی انتقال مفهوم مقدس بودن به دفاع ملت ایران در برابر جنگ تحمیلی به نوجوانان امروز که از آن دوران فاصله زمانی زیادی دارنده کاری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حقیقی که تاکنون چهار کتاب به چاپ رسانیده است، این پژوهش را با حمایت حوزه هنری فارس در قالب کتاب «دفاع مقدس در آینه رمان نوجوان امروز» در پنج فصل گردآوری و در 178 صفحه، توسط انتشارات پرتو رخشید شیراز ارائه کرده است.

گفتنی است این آئین علمی ادبی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی و حمایت فرماندار، فرماندهی سپاه، شهردار، شورای اسلامی شهر، میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد شهید، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پژوهشگران، فرهنگوران و هنرمندان اجرا شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها