تعداد بازدید: ۲۰۱۱
کد خبر: ۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ - 2019 18 September
امروز چهارشنبه 27 شهریورماه معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، معاون آب و خاک وزارت کشاورزی، معاون سازمان محیط زیست کشور، مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس و مدیر کل محیط زیست به نی‌ریز آمدند.
به گزارش هورگان؛ در ابتدا هیئت بازدید کننده افتتاح اداره منابع طبیعی بخش آباده‌طشک نی‌ریز را با حضور طهماسبی معاون وزیر کشاورزی در امورباغبانی، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، منتصری مدیر کل منابع طبیعی فارس و بالی معاون دفترزیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ابوالحسنی، مدیر کل توسعه شبکه آبیاری کشور افتتاح کردند.

در این بازدید مدیرکل وعده داد تا نسبت به تأمین نیروی انسانی و خودرو با این اداره همکاری کند.

در ادامه بازدید از بختگان در دستور کار قرار گرفت و در آنجا بالی معاون دفترزیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر از اختصاص حقابه بختگان در زمان مناسبی که کشاورزان نیاز به آب نداشته باشند داد.

وی گفت:  مشکل اصلی این است که ما حقابه این دریاچه را رعایت نکردیم و کاهش دبی ورودی اصلی ترین مشکل است. بختگان یکی از ده منطقه مشمول اعتبارات ملی می‌باشد.

نبی مرادی معاون فنی محیط زیست فارس هم گفت: اساس کار حفظ رطوبت عرصه است. باید بتوانیم بستر را نمناک نگهداریم  و باید از طریق مدیریت منابع آب استان در کمیته استانی تالاب‌ها و کمیته حفاظت از منابع آب پیگیری شود.

محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم گفت: با وزارت نیرو هماهنگ شده است که ۵۰ میلیون متر مکعب از سهمیه سال قبل در آبان‌ماه که پیش‌بینی بارندگی خوبی هم داریم، رها سازی انجام شود.

در ادامه از اراضی شیب دار مشکان بازدید به عمل آمد.
محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: واگذاری اراضی شیب دار مشکان و توسعه گیاهان دارویی از ۴ سال پیش در دستور کار قرار گرفته است.

 همچنین برای ۵۵۴ هکتار در قالب ماده۳، کارگروه واگذاری اراصی شیب‌دار گرفته شده است.

در ادامه جلسه شورای کشاورزی در فرمانداری برگزار شد و در آنجا طهماسبی، معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی در ارتباط با سایه‌بان انجیر گفت: چون درخت پراکنده است هزینه‌بر است و نیاز به تعامل با بانک کشاورزی دارد که شرایط دریافت وام را تسهیل کند.

دیگر مباحث مطرح شده به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز:

- جاده بین مزارع و باغات دیم مشمول اعتبارات استانی است.

- مبحث آب شیرین کن‌ها مربوط به وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست است که در استان باید پیگیری شود.

- در بحث کشت گیاهان دارویی متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه سیتا وام ۷ درصد دریافت کنند.

- احداث گلخانه، تغییر کاربری محسوب نمی‌شود وبسیاری از استعلام‌ها در جهت تسهیل صدور مجوز، حذف شده اند.

- احداث سایه‌بان را حمایت می‌کنیم و تسهیلات ۷ درصد داده می‌شود که خود سایه‌بان کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب را بهمراه دارد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها