تعداد بازدید: ۳۱۴۸
کد خبر: ۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ - 2016 20 August
امام جمعه موقت نی‌ریز:
امام جمعه موقت نی‌ریز گفت: «حق ندارید به شرابخوار، بدحجاب و گناهکار توهین و جسارت کنید. کسانی که دست‌اندرکارند، برخورد مناسبی با افراد گناهکار داشته باشند.»
عابد نعمتی: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در نماز‌جمعه بیست و نهم امرداد، با تأکید بر این موضوع، احتمال توبه و بازگشت گناهکاران به خدا را یادآور شد و در عین حال نحوه برخورد با کسانی که آشکارا گناه می‌کنند، و کسانی که در خفا این کار را انجام می‌دهند، متفاوت دانست و گفت: « حتی امام صادق(ع) هم به شرابخوار توجه داشت و وقتی می‌گفتند فلانی انواع گناهان را انجام می‌دهد، می‌گفت ان‌شاءا... بر می‌گردد و توبه می‌کند.»

سیدجواد فقیه در همین رابطه از کسانی که دست‌اندرکار برخورد با افراد مجرم و گناهکارند، از جمله نیروی انتظامی خواست تا مراقب برخوردشان با افراد شرابخوار، بدحجاب و... باشند و در این زمینه رفتاری حکیمانه و مؤدبانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: «خداوند گناهکاران شرمنده را نسبت به نیکوکاران مغرور بیشتر دوست دارد.»

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه نوشیدن شراب را از بزرگترین گناهان خواند و هر نوشیدنی را که مست‌کننده باشد و شعور انسان را مختل کند، به هر شکلی حرام دانست.

وی در عین حال در مورد این که گفته می‌شود فرد شرابخوار تا 40 روز بعد از نوشیدن شراب نماز و روزه‌اش باطل است، عنوان داشت: « نه این که نماز و روزه‌اش قبول نیست و باطل است؛ ولی محتوا و روح ندارد. مثل خیلی از نمازهای ما که در آن یاد بدهکاری‌هایمان می‌افتیم.»

امام جمعه موقت نی‌ریز در جایی دیگر گفت: «چه اشکالی دارد پزشکان ما یک روز در سال را به یک مناسبت مذهبی رایگان طبابت کنند؟»

اشاره سیدجواد فقیه به روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا بود؛ طبیب ایرانی که به گفته وی هر چه را که از طبابت به دست می‌آورد، وقف فقرا می‌کرد.

او تأکید کرد که پزشکان باید خداترس و خیرخواه باشند و تمام سعی خود را در جهت خدمت خوب و مفید انجام دهند.

وی همچنین روز کارمند را هم گرامی داشت و بر رفتار حکیمانه بین مسئولین و مردم تأکید نمود.

امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به سالروزاعلام آتش‌بس بین ایران و عراق در سال 1367، مسابقه دنیاطلبی را از آفاتی خواند که پس از جنگ ایران و عراق در کشور مرسوم گردید.

وی در پایان روز جهانی مسجد و سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را یادآور شد. رویدادی که رضا مسعودی مسئول دفتر زیارتی اباصالح را بر آن داشت تا در بین دو نماز مقاله‌ای را به همین مناسبت قرائت کند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها