تعداد بازدید: ۲۸۶۲
کد خبر: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ - 2016 16 July
امام جمعه نی‌ریز:
امام جمعه نی‌ریز در مراسم نماز‌جمعه این هفته، از مقامات شورای نگهبان خواست افرادی سالم و منطقی را در اینجا بگمارند که قانون را رعایت کنند.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، هدف از تأسیس آن را نگهبانی از اسلام دانست تا قوانینی که در کشور تأسیس می‌شود، زیر نظر مجتهدین عالی‌مقام و مطابق با شرع اسلام باشد.

به گفته امام جمعه نی‌ریز، اما آنهایی که درصدر هستند از همه چیز خبر ندارند و باید افرادی را در اینجا بگمارند که منطقی باشند، گروه‌گرا نباشند و واقعاً قانون را رعایت کنند.

ایشان افزود: «در کار آنها غرضی نباشد تا مردم خوش‌بین باشند و در انتخابات کمک و همراهی کنند.»

آیت‌ا... فقیه در ادامه، از دیدار خود با رئیس کل دادگستری استان فارس در ارتباط با تخریب برخی ساخت و سازهای غیرقانونی در نی‌ریز خبر داد و گفت که به ایشان گفته برخی مردم بر خلاف قانون ساختمانی می‌سازند؛ اما یک مرتبه آقایان می‌روند و با چه وضعی ساختمان 200 میلیونی را یک روزه تخریب می‌کنند.

ایشان اضافه کرد: «از اول نباید بگذارید این کار انجام شود. این‌طور می‌خواهید احکام خدا را اجرا کنید؟»

عضو خبرگان رهبری در ادامه به پاسخ رئیس کل دادگستری استان فارس اشاره کرد که در چنین مواردی حتماً باید شورای تأمین گرفته شود و اگر مصلحت است تخریب کنند؛ وگرنه صبر کنند و از این به بعد هم نگذارند کسی کار خلاف قانون بکند.

امام جمعه نی‌ریز در جایی دیگر به گلایه مردم از تأمین اجتماعی اشاره کرد؛ این که به گفته ایشان پولشان را می‌گیرد و موقع پرداخت مستمری به راحتی پرداخت نمی کند.

ایشان گفت: «پول خودشان است، دیگر منت و اذیت ندارد، این همه برو و بیا ندارد. یک کارشناس خوب بگذارید که سعی نظر داشته باشد.»

آیت‌ا... فقیه به گلایه مردم و بازاریان از تأمین اجتماعی هم اشاره کرد. اشاره به این که هر کاسبی که شاگرد و کارگر بیاورد، پول زیادی از آنها گرفته و باعث می‌شود بازاریان بچه‌ها را قبول نکنند.

به گفته ایشان از این بابت، هم مغازه‌داران در زحمتند و هم مردم. کسی هم که سرکاری نرود، حرفه یاد نمی‌گیرد.

امام جمعه نی‌ریز اظهار داشت: « مگر خود دولت نمی‌گوید گرانی، رکود و خشکسالی است؟ مگر رنج و مخارج مردم را نمی‌بینید؟ خودتان سر کارید و حقوق میلیونی دارید، چرا به داد مردم نمی‌رسید و اینقدر به آنها  فشار می‌آورید؟»

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند بر ائمه و پیشوایان دین واجب کرده که خود را در ردیف مردان ضعیف قرار دهند تا فقر بر فقرا فشار نیاورد، این را درسی برای دولت اسلامی و رهبران دینی و سیاسی مملکت دانست. این که به گفته آیت‌ا... فقیه مردم کوخ‌نشین نباشند و آنها کاخ نشین. مردم حاشیه‌نشین نباشند و آنها در بهترین خانه زندگی کنند. 

ایشان افزود: «چرا در حالی که مردم نان برای سیر کردن شکم فرزندانشان ندارند، آنها حقوقهای نجومی می‌گیرند؟ اینها شیعه علی نیستند، شیعه علی باید پیرو علی باشد. آن کسی که در صدر زندگی می‌کند، باید زندگی‌اش ساده و با فقرا همراه باشد. این مبالغ کمی که کمیته امداد و بهزیستی می‌دهد و در دولت فعلی به آن چیزی اضافه نشده، درد مردم را دوا می‌کند؟
جلوی حقوقهای 200 و 400 میلیونی را بگیرید. این نباشد که اسم اسلام را یدک بکشیم و هر کاری خواستیم، انجام دهیم. رهبر انقلاب می‌گوید اینها را بگیرید و عزلشان کنید تا حقوق مردم را برگردانند. اینها لیاقت مسئولیت در جمهوری اسلامی را ندارند. یک نفر گفت در همین شیراز کسی را داریم که ماهیانه 40 میلیون تومان حقوق می‌گیرد. چشم و گوشتان را باز کنید و ببینید این فیشها از کجا می‌آید.»

امام جمعه نی‌ریز با بیان اینکه انسان نباید تارک دنیا باشد و آن را رها کند، آن دنیایی را بد دانست که هدف باشد. 

به گفته ایشان، اگر ثروت دنیا و سرمایه‌داری وسیله رسیدن و تحصیل آخرت باشد، بهترین است.

در بین دو نماز، دکتر کرمی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز، در مورد بیماریهای مشترک بین انسان و حیوانات از جمله سالک، تب مالت و بیماری هاری صحبت کرد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها