تعداد بازدید: ۱۹۳۶
کد خبر: ۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ - 2017 12 June
مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس:
مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس گفت:قرارداد اجرای خطوط انتقال، شبکه جمع آوری و نصب انشعابات فاضلاب درشهرهای آباده، نی ریز و فیروزآباد ابلاغ و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
محمد علی قلندری  اظهار داشت:  این شرکت با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع محدود آب با  استفاده از  ظرفیت سرمایه گذاری بخش غیر دولتی که قطعا در ایجاد اشتغال در  استان نیز راهگشا خواهد بود، در مرحله اول  اجرای ۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال، شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب بالغ بر ۲۷ هزار انشعاب فاضلاب را در شهرهای آباده ، نی ریز و فیروزآباد در قالب شش قرارداد  به پیمانکاران ابلاغ کرد که امیدوارم بتوانیم با تلاش و کار مضاعف  این پروژه ها را در موعد مقرر به نتیجه برسانیم.

وی افزود: با هدف استفاده از منابع مالی غیر دولتی در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی ، با تلاش مستمر مدیران،  کارشناسان و مشاوران شرکت آب و فاضلاب استان فارس، در راستای  تفاهم نامه همکاری بانک توسعه  اسلامی در اجرای پروژه های احداث تاسیسات فاضلاب ۶ شهر استان فارس شامل شهرهای داراب، فسا، فیروزآباد ، سپیدان ، نی ریز و آباده که قبلا مبادله شده بود، مجموعا مبلغ  ۲۳۱ میلیون یورو منظور شد ، که  تامین  ۱۴۳.۷میلیون یورو (معادل ۶۲ درصد) از این اعتبار سهم بانک توسعه  اسلامی و ۸۷.۳ میلیون یوروی دیگر  (۳۸ درصد)  سهم  جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: با استفاده از سهم بانک توسعه  اسلامی در این همکاری ، اجرای ۶ تصفیه خانه با حجم تصفیه ۶۴ هزار و ۴۰۰متر مکعب در شبانه روز معادل ۵۳۰  کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب و همچنین احداث ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب اجرا خواهد شد که با اجرای آن درصد جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در استان از ۸ درصد به ۲۵  درصد خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس  بیان کرد: در همین راستا ابلاغ قرارداد و شروع عملیات اجرایی  خطوط انتقال ، شبکه های جمع آوری و نصب انشعاب های فاضلاب در ۳ شهر آباده،  فیروزآباد و نیریز در قالب شش قرارداد به پیمانکاران ابلاغ شد که این  قراردادها در هر شهر دارای ۲  فاز اجرایی همزمان است . بر همین اساس  فاز

اول در شهر آباده شامل اجرای ۲۹ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سایز های۲۰۰ الی ۷۰۰ میلیمتر و اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال با لوله هایی در قطر ۹۰۰ میلیمتر و همچنین نصب دو هزار و ۲۵۰ انشعاب فاضلاب است.

وی ادامه داد: در همین راستا ، فاز دوم اجرای پروژه در شهر آباده شامل اجرای ۵۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری  فاضلاب در سایز های ۲۰۰ الی ۶۰۰ میلیمتر و نصب چهار هزار و ۴۵۰ انشعاب فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس ادامه داد: در شهر نی ریز نیز در فاز اول ۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در سایز های ۲۰۰ الی ۸۰۰ میلیمتر و نصب پنج هزار و ۴۴۵ انشعاب فاضلاب انجام خواهد شد و در فاز دوم نیز ۴۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در سایز های ۲۰۰ الی ۶۰۰ میلیمتر و نصب چهار هزار و ۶۱۴ انشعاب فاضلاب اجرا خواهد شد.

وی افزود: در شهر فیروز آباد نیز ۲ فاز اجرایی در خصوص اجرای خطوط فاضلاب و شبکه های جمع آوری خواهیم داشت که در فاز دوم  ۴۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در سایز های ۲۰۰ الی ۵۰۰ میلیمتر اجرا و شش هزار و ۱۱۶ فقره انشعاب فاضلاب نصب خواهد شد. در فاز اول نیز ۳۷کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سایز های ۲۰۰ الی ۸۰۰ میلیمتر ، ۳ کیلومتر خط انتقال و نصب چهار هزار و ۶۰۸ انشعاب فاضلاب در شهر فیروزآباد انجام خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: شرکت آبفا استان فارس همزمان با اقدامات گسترده  ایجاد خطوط انتقال وشبکه های جمع آوری فاضلاب در شهر های مذکور ، نسبت به  برگزاری و نظارت بر مراحل مختلف مناقصات احداث تصفیه خانه های فاضلاب در ۶ شهر داراب ، فسا ، فیروزآباد ، سپیدان ، نی ریز و آباده و ایجاد خطوط جمع  آوری و انتقال فاضلاب در شهر های داراب و فسا با استفاده از تسهیلات مالی  بانک توسعه اسلامی نیز مجدانه اقدام کرده است که این پروژه ها در آینده ای  نزدیک به پیمانکاران مجرب کشوری و استانی ابلاغ خواهد شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها