تعداد بازدید: ۱۶۹۲
کد خبر: ۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ - 2017 10 May
بحث های مهم در کنگره فیفا
شصت و هفتمین کنگره فیفا فردا در حالی در منامه بحرین برگزار خواهد شد که مهمترین موضوعی که در مورد آن بحث خواهد شد، میزبانی رقابت های جام جهانی 2026 است.
به گزارش هورگان و به نقل از ورزش سه، جانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا، همانطور که در کمپین انتخاباتی اش قول داده بود، تصمیم به برگزاری رقابت های جام جهانی با ساختار جدیدی گرفته و مجمع فیفا در جلسه قبلی اش که در ماه مارس برگزار شد، با 48 تیمی شدن جام جهانی موافقت کرده است و اکنون قرار است در جلسه روز پنج شنبه، در مورد نحوه اختصاص سهمیه های قاره های مختلف هم تصمیم گیری شود. اما این تنها یکی از موضوعاتی که در جلسه فردا به آن پرداخته می شود. اما مهمترین موضوعاتی که در کنگره فیفا مورد بحث قرار می گیرد، چیست؟

بحث میزبانی جام جهانی 2026، یکی از مهمترین موضوعاتی که در کنگره شصت و هفتم در مورد آن بحث می شود. با توجه به برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه و جام جهانی 2022 در قطر، کشورهای اروپایی و آسیایی نمی توانند برای میزبانی جام جهانی 2026 اقدام کنند و تنها کشورهایی که در کنفدراسیون های آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه حضور دارند، می توانند اعلام میزبانی کنند.

در حال حاضر تنها سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا، طرح میزبانی مشترک شان را اعلام کرده اند و هنوز هیچ رقیبی برای آنها وجود ندارد.

با توجه به اینکه کشورهای آمریکای جنوبی به دنبال به دست آوردن میزبانی جام جهانی 2030، صدمین سال برگزاری جام جهانی، هستند، مطمئنا پیشنهادی از سوی آنها ارائه نخواهد شد. حتی آنها از میزبانی آمریکای شمالی اعلام حمایت کردند.

در بین کشورهای آفریقایی به نظر می رسد مراکش خواهان برگزاری جام جهانی باشد اما آنها هیچ پیشنهادی به طور رسمی ارائه ندادند.

آخرین مهلت برای ارائه پیشنهاد اواسط آگوست است و پس از آن فیفا در کنگره بعدی در مورد میزبان تصمیم گیری می کند. در صورتی که پیشنهادهای فعلی از سوی فیفا پذیرفته نشود، بار دیگر از همه قاره ها (از جمله اروپا و آسیا) خواسته خواهد شد تا پیشنهادهای جدیدی ارائه بدهند (کشورهایی که قبلا اعلام نامزدی کرده اند و پیشنهادشان پذیرفته نشده، نمی توانند دوباره پیشنهاد بدهند) و در نهایت در سال 2020 میزبان جام جهانی معرفی می شود.

موضوع مهم دیگر که در کنگره فیفا مورد بررسی قرار می گیرد، سهمیه بندی رقابت هایی است که برای اولین بار با 48 تیم برگزار می شود. در حال حاضر پیشنهادی که مطرح شده، دادن 16 سهمیه به اروپا، 8.5 سهمیه به آسیا، 9.5 سهمیه به آفریقا، 6.5 سهمیه به کونکاکاف، 6.5 سهمیه به آمریکای جنوبی و 1.5 سهمیه به اقیانوسیه است.

قاره هایی که نیم سهمیه در سهمیه کلی آنها در نظر گرفته شده، تیم های آخرشان باید در مرحله پلی آف حضور پیدا کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها