تعداد بازدید: ۴۷
کد خبر: ۲۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ - 2024 15 June
نی‌تاک آخرین ماه از فصل بهار در سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

در مقدمه پرونده ماه نی‌تاک ۴۴ به قلم امین رجبی آماده است: وقتی خیابان‌ها و کوچه‌های معالی‌آبادِ زیبای شیراز را طی می‌کردم تا به خانه یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان معاصر ایران برسم، هم شوق داشتم و هم بیم. شوقِ دیدن و هم‌صحبتی با یک استاد دوست‌داشتنی، و بیم از این که روبرو شدن و گفتگو با امین فقیری و نوشتن از زندگی و آثار او آسان نیست. یک دلیل این که باید داستانِ زندگی کسی را می‌نوشتم که خود در داستان‌نویسی استاد است و بیشتر نیز تجربیات زندگیِ خود را به داستان و نمایشنامه درآورده و می‌آورد؛ و دو این که آیا می‌توانستم آنطور که بایسته و شایسته‌ی شخصیتی، چون اوست، از عهده بر آیم؟

اما وقتی روبرویش نشستم، آنقدر مهربانی و صفا و گرما و فروتنی داشت که ترس‌ها فرونشست و جایش را به آرامش و اطمینان داد. او، چون معلمی مهربان در خلال گفتگو مرا یاری می‌داد و آرام می‌کرد. خود را شاگردی حس می‌کردم که در برابر استاد زانوی ادب بر زمین زده و می‌آموزد. زندگی و عقاید امین فقیری نمادی است از آزادگی و راستی و فروتنی که با اخلاقِ گرمِ شیرازی عجین شده.  

مصاحبه کمتر از آنچه انتظارش را داشتم طول کشید، چون پیش از این به همت نویسنده و پژوهشگر توانا جناب آقای عبدالرحمان مجاهد نقی مصاحبه‌ای در قالب کتاب «تاریخ شفاهی / مصاحبه ادبیات معاصر ایران / امین فقیری» به چاپ رسیده که حاصل ۱۸ جلسه گفتگو با استاد فقیری است و...

در این شماره مطالب دیگری نیز به چاپ رسیده است از جمله:

⚪ سرمقاله:  صبر آگاهانه و شتاب ناآگاهانه

⚪ شهروندان ایرانی رتبه چهارم دارندگان مجوز اقامت در ترکیه را در بین سایر اتباع خارجی دارند

⚪ سیگاری‌ترین کشور‌های دنیا کدامند، جایگاه ایران کجاست؟    

⚪ ریش داشتن برای خلبان خطرناک است؟  

⚪ نامه دانش‌آموزی به مادرش  در ۴ هزار سال پیش «چرا لباس‌هایم سال‌به‌سال بدتر می‌شود»

⚪ شیراز را دوباره به یاد من آورد نگاهی به روایت‌های تازه‌ترین کتاب امین فقیری؛ «آب‌ناز» 

⚪ مست عشق چگونه فیلم‌های سازمانی و کمدی را به زانو درآورد؟  

نی‌تاک را می‌توانید از مراکز منتخب توزیع هفته‌نامه نی‌ریزان فارس در نی‌ریز و شیراز تهیه کنید. جهت اشتراک نی‌تاک، با شماره‌های ۰۹۱۷۸۰۰۱۸۰۸ یا ۰۹۱۷۷۳۱۵۱۴۶ تماس حاصل فرمایید یا در سایت «neytaak.ir» مطالب را بخوانید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها