تعداد بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 15 June
تاریخ تکرار شد!
در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه‌گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده‌ایم که آن را با همه‌گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزای اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه‌گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه‌گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد. همه‌گیری بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تأثیر قرار داد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها