تعداد بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 15 June
یکی از مسائلی که با آغاز تابستان و تعطیلی مدارس در خانواده‌ها پررنگ می‌شود، بلاتکلیفی بچه‌ها در گذراندن وقت‌های بیکاری است.
خبرنگار: فاطمه زردشتی نی ریزی

دائم می‌گویند حوصله‌ام سر رفته و پدر و مادر‌ها هم نمی‌دانند چه کنند. یکی از بهترین راهکار‌ها که هم سلامت جسم و هم آرامش روان را در پی دارد ورزش است.  

در تابستان استقبال ورزش‌دوستان از کلاس‌های ورزشی بیشتر و بیشتر می‌شود. در گفتگو با رؤسای هیئت‌ها از برنامه‌هایشان برای این فصل پرسیدیم و در مورد کلاس‌های آموزشی سؤال کردیم که در زیر می‌خوانید:

فوتبال

سعید استقلال رئیس هیئت گفت: مسابقات فوتبال بزرگسالان، فستیوال برای مدارس فوتبال، مسابقات برای نونهالان و مسابقات لیگ بزرگسالان شهرستان از برنامه‌های آینده هیئت است.
وی در مورد کلاس‌های آموزشی افزود: مدارس فوتبال فعال هستند که در حال حاضر پنج مدرسه‌فوتبال و فوتسال در بخش آقایان و یک مدرسه فوتبال در بخش خانم‌ها آموزش می‌دهند.

کشتی

مصطفی صفی رئیس هیئت گفت: کلاس‌های تخصصی کشتی همه روزه از ساعت ۴ عصر تا ۹ شب، در رده‌های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن اختصاصی کشتی زنده‌یاد حامد عباسی واقع در استادیوم برگزار می‌شود و در کنار آن مسابقات لیگ خردسالان فارس را نیز خواهیم داشت.

پهلوانی و زورخانه‌ای

محمدرضا شاهمرادی رئیس هیئت گفت: شرکت در مسابقات استانی و کشوری نونهالان، نوجوانان و دانش‌آموزان  از برنامه‌های هیئت باستانی است.
همچنین کلاس‌های ورزش باستانی تحت عنوان مدرسه  پهلوانی حضرت امیر همه روزه از ساعت  ۷ تا ۱۹ در زورخانه حضرت امیرالمؤمنین در همه رده‌های سنی و زیر نظر مربیان مجرب برگزار می‌شود.

ژیمناستیک

محمد‌رضا نبیئی رئیس هیئت گفت: در حال حاضر چهار باشگاه ژیمناستیک در نی‌ریز در حال فعالیت هستند که البته باشگاه آقای قنبری، چون کارت خود را تمدید نکرده، مورد تأیید هیئت نیست. علاوه بر این خانم محمدرضایی از باشگاه پرنیان نیز که در بخش خانم‌ها فعال است، کارت خود را تمدید نکرده و موردتأیید هیئت نیست.
در حال حاضر هیئت کلاس خصوصی برگزار نمی‌کند، ولی اگر کسی تمایل داشته باشد، اصول پایه ژیمناستیک و ورزشی را در هیئت با او کار می‌کنیم.

والیبال

آرش تمنادار رئیس این هیئت گفت: در بخش خواهران چهار باشگاه با هیئت همکاری دارند که کلاس‌های آنان در سالن‌های محله سادات، عفاف، آبادزردشت و بحران برگزار می‌شود. در بخش آقایان نیز سه باشگاه با ما همکاری دارند. علاوه بر این خود هیئت والیبال هم ثبت‌نام خواهران و برادران را انجام می‌دهد و اگر کسی نتوانست در باشگاه‌ها ثبت‌نام کند، هیئت برای وی برنامه‌ریزی کرده و می‌تواند با مربیان هیئت تمرین کند.

جودو

سلیمه صنعتی رئیس هیئت گفت: شرکت در مسابقه استانی و انتخابی کشوری استعداد‌های برتر در رده نوجوانان و جوانان از برنامه‌های ماست.
همچنین ثبت‌نام کلاس‌های جودو در رده‌ی خانم‌ها و آقایان از ۵ سال به بالا همه‌ی روز‌های هفته انجام می‌شود و محل برگزاری کلاس‌ها استادیوم است.

بسکتبال

حامد توکل رئیس هیئت گفت: احیاء دوباره تیم‌های بسکتبال و باشگاه‌های نی‌ریز که مدتی فعالیت‌شان محدود شده بود از برنامه‌های ماست.  ما همچنین برگزاری یک دوره کلاس داوری رسمی و یک دوره مربیگری رسمی را در دستور کار خود داریم. هیئت نیز بسکتبال را  به علاقمندان ۶ تا ۱۱ ساله آموزش می‌دهد که کلاس‌ها در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه  در سالن شماره یک استادیوم برگزار می‌شود.

شنا

علی جلالی رئیس هیئت گفت: سه مربی در بخش شنای آقایان و پنج مربی در بخش شنای خانم‌ها فعال هستند که کلاس‌ها به صورت خصوصی و نیمه‌خصوصی برگزار می‌شود. روز‌های زوج مخصوص آقایان و روز‌های فرد مخصوص خانم‌هاست.
همچنین علاوه بر کلاس‌های آموزش شنا، آب درمانی، تمرین تیم شنای نوجوانان و نونهالان و اصلاح تکنیک را نیز داریم.

ووشو

ابراهیم سرمدیان رئیس هیئت گفت: آموزش ووشو بعدازظهر‌های همه روز‌های هفته توسط آقایان شبستری و خاکپور در مجتمع آموزشی سما و استادیوم انجام می‌شود. در بخش خانم‌ها نیز خانم زارع مربی بانوان است.

تکواندو

مصطفی نصرتی رئیس هیئت گفت: باوجود پیگیری‌های فراوان، کلاس‌های آموزش تکواندو آقایان به دلیل عدم حضور مربی مجرب،  تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. در بخش خانم‌ها، اما آموزش تکواندو فعال است و کلاس‌های آموزشی روز‌های فرد در استادیوم برگزار می‌شود.

شطرنج

امین شریفی رئیس هیئت گفت: کلاس‌های شطرنج در حال حاضر روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه توسط سه مربی و به صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و عمومی در سالن شطرنج استادیوم برگزار می‌شود، اما به احتمال زیاد در روز‌های آینده، برگزاری کلاس‌ها در روز‌های زوج نیز صورت می‌گیرد.  
همچنین از دیگر برنامه‌های هیئت، برگزاری مسابقات آزاد برای تمام سنین، برگزاری جشن پایانی دوره مقدماتی برای کودکان، و برگزاری مسابقات ویژه‌ی خردسالان و نوجوانان خواهد بود.

ورزش همگانی

به گفته ابراهیم میرغیاثی رئیس هیئت، برنامه‌های هیئت ورزش همگانی بدین ترتیب است:

- ورزش صبگاهی در پارک بانوان مخصوص بانوان هر روز صبح

- برگزاری بازی‌های فکری در رده سنی ۵ تا ۱۵ سال در روز‌های فرد

- برگزاری بازی لیوان‌چینی در رده سنی ۵ تا ۱۵ سال در کانون، مدرسه سما و دفتر هیئت شطرنج

- اجرای طرح گسترده ورزش و مردم که مجری آن فرمانداری است. هدف از اجرای این طرح، آمدن مردم به صحنه‌ی ورزش به خاطر اضافه‌وزن، فشار خون، قندخون و دیگر بیماری‌هاست.

- استارت بازی واج‌بال (وسط‌وسطو) در روز‌های آتی.

کبدی

زهرا ابراهیمی رئیس هیئت گفت: متأسفانه به خاطر عدم آشنایی با این رشته، رشته‌ی کبدی خصوصاً در بخش آقایان فعال نیست و تنها کلاس در حال برگزاری ما برای خانم‌هاست که این کلاس از ساعت ۴:۳۰ تا ۶ در سالن رزمی استادیوم شهدا برگزار می‌شود. البته ما خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس، در این رشته استعدادیابی کنیم و این ورزش را به دانش‌آموزان و بچه‌ها بشناسانیم که متأسفانه آموزش و پرورش این اجازه را به ما نداد و حمایت نشدیم.

دو میدانی

منوچهر فرج‌زاده رئیس هیئت گفت: در خصوص دو و میدانی که کلاس خاصی برگزار نمی‌شود، اما برنامه‌ی ما بدین ترتیب است که از بین ورزشکارانی که ورزش‌های توپی نظیر والیبال، فوتبال و بسکتبال را انجام می‌دهند، رصد می‌کنیم و کسانی را که قدرت دویدن خوبی دارند استعدادیابی می‌کنیم. خصوصاً بچه‌های مشکان که در ارتفاع زندگی می‌کنند و شش‌های قوی دارند و می‌توانند دونده‌های خوبی باشند.  
متأسفانه برای برگزاری دیگر شاخه‌های رشته دو و میدانی نظیر پرتاب‌وزنه، پرتاب دیسک و پرتاب نیزه نیز فضای مناسب نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم این کلاس‌ها را برگزار کنیم.

جانبازان و معلولین

جید رضائیان رئیس هیئت گفت: کلاس‌های وزنه‌برداری و پرتاب وزنه برای معلولان و جانبازان عزیز، هر روز از ساعت ۴ تا ۶:۳۰ عصر در باشگاه هدف سالن مدرسه طاهری برگزار می‌شود.  
همچنین از دیگر برنامه‌های ما، رایزنی با بهزیستی و معرفی معلولین و جانبازان به ما و ترغیب آن‌ها به امر ورزش برای کسب روحیه و ایجاد اعتماد به نفس است.

اسکیت

سعید زارع رئیس هیئت گفت: در نی ریز هیچ باشگاه ثبتی نداریم و کلاس‌هایی که در حال برگزاری است زیر نظر هیئت نیست و وجه قانونی ندارد و اولویت ما برگزاری کلاس مربیگری و افزایش تعداد مربیان  و ثبت باشگاه‌های اسکیت است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها