تعداد بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ - 2024 15 June
رئیس پلیس راهور در مورد پارک خودروها در مناطع مختلف شهری توضیح داد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

نحوه پارک خودرو‌ها در فرعی ۵ کوچه قاضیان

سرگرد حسین خادمی با بیان این که شهرداری می‌تواند با ایجاد پارکینگ حاشیه‌ای و خط‌کشی برای پارک مورب خودروها در خیابانهای عریض در این زمینه کمک کند، اظهار داشت: «فعلاً هیچ راهکاری جز این وجود ندارد. در مورد خیابان‌های کم عرض  اگر ما اجازه دهیم خودروها پارک کنند، خیابان قفل می‌شود. تنها راهش این است که خودروها به پارکینگ شهرداری مراجعه کنند. مگر پارکینگ تا خیابانهای اصلی چقدر فاصله دارد و مردم باید حاضر باشند ۵ دقیقه پیاده‌روی کنند.»

وی افزود: «ما در خیابانهایی مثل امام مهدی یا امام خمینی که پارکینگی وجود ندارد، سختگیری نمی‌کنیم. اگر کسی می‌خواهد به یک مغازه مراجعه کند و برگردد، جریمه نمی‌شود؛ هر چند همان هم باعث سختی عبور و مرور می‌شود.»

چندی پیش و در جلسه شورای ترافیک،حسین دهقان مسئول خدمات شهری شهرداری نی‌ریز پیشنهاد داد که می‌توان تنها با تملک یک منزل، خیابان فدائیان اسلام (خیابان اهل) را به خیابان جانبازان وصل و موازی آن، سه راه بسیج (روبروی آموزش و پرورش قدیم) به مسجد جامع کبیر را یک طرفه کرد. این پیشنهاد اما هنوز عملیاتی نشده است.

خادمی با بیان این که تنها پارکینگ عمومی شهر همان پارکینگ شهرداری واقع در کوچه روبروی بانک تجارت است، گفت: «شهرداری باید پارکینگ‌های جدیدی را ایجاد کند. باید طی جلسه‌ای با شهردار جدید، این معضل را برطرف کنیم.»/*

وی با ذکر این که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم خودروها در پیاده‌رو پارک کنند، اظهار داشت: «پیاده رو برای عابر پیاده تعریف شده و متعلق به او است؛ همان طور که سوار رو برای عابر پیاده ممنوع است. البته چون هم‌اکنون مبلغ جریمه ۳۰ هزار تومان است، ما هر روز هم جریمه کنیم اثر زیادی ندارد. اما حالا با توجه به قانون جدیدی که مبلغ جریمه‌ها را بالا برده و به ۸۰ هزار تومان رسیده است، امکان دارد وضعیت بهتر شود؛ هر چند هم اکنون همکاران ما  به طور مرتب جریمه می‌کنند .»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها