تعداد بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ - 2024 09 June
استاندار فارس در سفر به نی‌ریز، از پروژه مسکن ملی و روگذر ورودی شهر بازدید کرد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

محمدهادی ایمانیه صبح شنبه ۱۲ خرداد به نی‌ریز آمد و ضمن بازدید از پروژه مسکن ملی و پل روگذر ورودی شهر، به گلزار شهدا رفت و به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد.

وی در بازدید از روگذر به نماینده مغازه‌داران کنار پارک معلم که قرار است مغازه‌شان در طرح تعریض قرار بگیرد، گفت: «قرار است با توافق شهرداری، برایتان مغازه یا مجتمعی ساخته و رضایت شما تأمین شود.»

وی در ادامه، ریاست شورای اداری شهرستان را در فرمانداری بر عهده گرفت و با حضور جمعی از مدیران کل، به بررسی مراحل اجرای ۱۵ مصوبه سفر قبلی خود که ۶ بهمن سال ۱۴۰۱ انجام شد پرداخت.

در ادامه این جلسه، برخی مشکلات و نیاز‌های شهرستان بررسی شد؛ از جمله:

- درمانگاه شبانه‌روزی کمیل (بیمارستان قدیم)

- پروژه بند خاکی اسلام‌آباد

- بزرگراه نی‌ریز - سیرجان و گردنه نقاره‌خانه

- شبانه‌روزی شدن درمانگاه‌های قطرویه و مشکان

- تکمیل آبرسانی به روستا‌های ریزاب، غوری و دهچاه

- برقرسانی به پروژه مسکن ملی

- احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نی‌ریز

در این جلسه، استاندار در مورد روگذر ورودی شهر نی‌ریز گفت: «۶۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ به این طرح اختصاص پیدا کرده و ان‌شاء‌ا... تا دهه فجر امسال تمام می‌شود. با تعدادی از مغازداران هم صحبت کردیم و قرار شد با کمک فرماندار و راه و شهرسازی، شهرداری تهاتری با صاحبان مغازه کند و مجتمعی برای آن‌ها بسازد تا به فضایی دورتر از این پل نقل مکان کنند؛ به شکلی که کاسبی آن‌ها مختل نشود.»

در این جلسه در مورد بزرگراه نی‌ریز - سیرجان گفته شد که قرار شده دو قطعه به طول ۱۰ و ۱۲ کیلومتر تا هفته دولت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد؛ هر چند احداث هر کیلومتر آن با تجهیزات، ۳۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد.

در ادامه، امام جمعه نی‌ریز  از بدقولی‌ها در راه‌اندازی درمانگاه بیمارستان قدیم گلایه کرد.

نماینده مجلس هم عنوان داشت: «موضوع درمانگاه شبانه‌روزی بار‌ها مطرح شده، تعیین تکلیف نشده و نهایتاً به نتیجه نرسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صراحت گفت این را انجام نمی‌دهیم و این موضوع ناراحتی امام جمعه و مردم را در پی داشته است.» 

استاندار فارس در پاسخ گفت: «دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا روز ۲۰ خرداد یا درمانگاه را فعال کند یا این که حکم را بگیرند و تحویل هلال احمر بدهند. من با دکتر کولیوند صحبت می‌کنم که هلال‌احمر آن را فعال کند.  نمی‌شود که هم خودمان فعال نکنیم و هم اجازه ندهیم کس دیگری آن را فعال کند. با توجه به این که بیمارستان خارج از شهر است، قطعاً مردم نیاز به این دارند که خدمات سرپایی‌شان را داخل شهر بگیرند. در این زمینه اگر مشکلی وجود داشت، به خودم بگویید تا رفع کنم.»

در ادامه جلسه، نماینده مجلس به موارد زیر اشاره کرد: 

- موضوعی که باعث نارضایتی مردم در منطقه بهرام گور شده، فنس‌کشی جهت حیات وحش است که به مردم خسارت وارد می‌کند و کسی هم پاسخگو نیست.  
- طرح مهار سیلاب‌های اسلام‌آباد که از استانداری شروع شده و الان مردم منتظرند ببینند چه سرنوشتی پیدا کرده است.
- باند دوم جاده نی‌ریز - سیرجان که حادثه‌ساز و بسیار ضروری است.  
- در مورد مسکن ملی شهر قطرویه، اعضای شورای شهر گلایه دارند که هیچ اقدامی نشده حتی درمانگاهش هم شبانه‌روزی نشده است.  

- توسعه زیرساخت برق در شهرستان صنعتی باید از اولویت‌های استان باشد.  
- مصوبه‌ای در سال ۱۳۹۳ در دولت وقت گذرانده شد که بر پایه آن، بخشی از اراضی شهرستان نی‌ریز را شرکت‌ها و هلدینگ‌های استان همجوار، علاوه بر آن که در ساخت راه همکاری نمی‌کنند، اخیراً هم پیشرفتی به حوزه سرزمینی فارس داشتند که انتظار داریم شما پیگیری کنید. قرار بود مصوبه دولت ابلاغ نشود تا نارضایتی ایجاد نشود؛ اما اهالی نگرانند، چون این مصوبه بدون در نظر گرفتن مصالح شهرستان نی‌ریز گذرانده شده و ما هم تاکنون جلوی اجرای آن را گرفته‌ایم.  

در پایان جلسه، استاندار فارس در مصاحبه با ما گفت: «بیش از ۶۰ درصد مصوبات قبلی اجرایی شده و امروز سعی کردیم نقاط ضعفی را که در اجرای آن مصوبات بود، با مصوبات جدید برطرف کنیم و امیدواریم باقیمانده آن تا پایان سال اجرایی شود.» 

ایمانیه در مورد پروژه بند سنگی - بتنی اسلام‌آباد عنوان داشت: «درباره آب اسلام‌آباد و احداث طرح آبخیزداری برای این منطقه که هم بتواند ۵۵ میلیون متر مکعب آب تأمین کند و هم جلوی سیلاب‌ها را بگیرد، تصمیم گرفته شد که با همکاری شهرداری نی‌ریز، منابع طبیعی و بسیج سازندگی که امسال در زمینه احداث طرح‌های آبخیزداری کمک می‌کند، بتوانیم تأمین اعتبار کنیم و این پروژه را در مدت امسال و سال آینده انجام دهیم. قرار شد جلسه‌ای برگزار و تأمین اعتبار کنند و مشخص شود هر طرف چه مقدار آورده خواهد داشت.» 

وی در مورد مسکن ملی گفت: «از پیمانکار قول گرفتیم که تا پایان امسال ۱۴۰۰ واحد پروژه نهضت ملی مسکن تمام شود. در رابطه با متقاضیان قطرویه هم قرار شد جلسه فوق‌العاده‌ای برای تأمین مسکن آنجا برگزار و تصمیمات اجرایی شود.»

ایمانیه گفت: «قرار شده درمانگاه‌های شبانه‌روزی قطرویه و مشکان تا پایان هفته توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مشارکت کارخانه فولاد فعال و شبانه‌روزی شود.»

وی درباره فنس‌کشی منطقه بهرام‌گور عنوان داشت: «با توجه به این که ۳۰ کیلومتر نیاز به فنس دارد و تنها ۵ کیلومتر آن توسط سازمان محیط‌زیست استان تأمین شده، قرار شد باقیمانده آن با همکاری جدی همه سازمان‌های استان و مدیریت سازمان برنامه و بودجه انجام شود و ما بتوانیم این خواسته قدیمی مردم را اجرا کنیم.»

نوشتنی است بعد از این جلسه، جلسه دیگری با عنوان دیدار مردمی برگزار شد. در این جلسه، افرادی با کارت شناسایی در گردن به آنجا رفتند و مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند. در این جلسه، اجازه حضور به خبرنگاران داده نشد.

وعده استاندار از فعال شدن بیمارستان قدیم تا بودجه برای بند خاکی اسلام‌آباد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها