تعداد بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹ - 2024 09 June
پلیس فارس توصیه‌هایی را در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد.

- به ظاهر موجه، شیک، زبان چرب، وعده و وعید کسانی که نمی‌شناسید، اطمینان نکنید.

- هرگونه معامله ملک، خودرو و... را در مراکز و محل‌های مجاز مربوط به این کار و در قبال دریافت اسناد و مدارک معتبر و با تأیید مدارک از سازمان مربوطه انجام دهید.

- هرگونه کار اداری و قضایی را شخصاً و با مراجعه به آن اداره یا سازمان پیگیری کنید و به افراد واسطه یا مدعی نفوذ در آن اداره و سازمان اطمینان نکنید.

- به قول و گفته مدعیان دارای رابطه دوستی و نسبی با مسئولان کشوری و لشکری، اداری و قضایی اطمینان نکنید.

- آگاه باشید برای واریز وجه نقد به حساب شما، نیازی به اعلام رمز اول و دوم و یا مراجعه شما به دستگاه خودپرداز نیست.

- از نگهداری رمز عبور کارت عابر بانک در کنار کارت خودداری کنید.

- از تحویل کارت عابر بانک به افراد ناشناس که در کنار دستگاه خود‌پرداز جهت برداشت وجه ایستاده‌اند خودداری کنید.

- مدارک شناسایی مانند گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی را پس از طی مراحل قانونی و از سازمان‌های مربوطه دریافت کنید.

- اگر کسی تقاضای سپردن ضمانت جهت دریافت وام، پرداخت بدهی، آزادی زندانی و سایر امور را از شما داشته باشد، ابتدا به عواقب آن فکر کنید. اگر قصد قبول ضمانت را داشتید، حداقل افرادی شناخته شده و مورد اطمینان برای شما باشند.

- به خاطر داشته باشید چندین سال است که افراد تحت عنوان شرکت‌های هرمی و ... اموال مردم را به غارت می‌برند و عضویت در این شرکت‌ها از نظر قانونی جرم است.

- اگر پیامکی تحت عنوان خرید کالا و یا خدمات و یا برنده شدن شما در قرعه‌کشی و یا پیدا کردن زیرخاکی و گنج دریافت کردید، حتماً تأمل کنید و طعمه افراد شیاد و کلاهبردار نشوید.

- گاهی افرادی در بانک‌ها به بهانه شلوغی به شما مراجعه و از شما می‌خواهند که چک را به وی داده و مبلغ چک را از او دریافت نمایید؛ توجه داشته باشید این گونه افراد معمولاً کلاهبردار هستند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها