تعداد بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷ - 2024 09 June

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

آموزش و پرورش

کاش آموزش و پرورش اول سال مبلغ شهریه پیش‌دبستانی‌ها را اعلام می‌کرد تا برای مردم مشکل ایجاد نشود.

پاسخ آموزش و پرورش:

با سلام و احترام، در پاسخ به سؤال همشهری عزیزمان درباره شهریه کودکستان‌ها باید عرض کنم که همه مراکز آموزشی و رفاهی و تربیتی کودکان بدو تولد تا پایان شش سال، از بهمن ۱۳۹۸ زیر نظر سازمان نو‌پای تعلیم و تربیت کودکان آمده‌اند. با توجه به این موضوع و نوپا بودن سازمان مذکور، مراکز دارای مجوز‌های قبلی در حال تطبیق مجوز خود هستند که امسال در اسفند ماه ۱۴۰۲ این مهم میسر شده است. از آنجا که شرط گرفتن ابلاغ شهریه داشتن مجوز تأسیس تطبیق یافته بود، مراکز کودکستان نتوانستند ابلاغ شهریه خود را در مهرماه بگیرند (وزارت به دلیل نبود زیرساخت‌ها این دسترسی را نداد) و ابلاغ شهریه به آخر سال تحصیلی موکول شد؛ اما ان‌شاءا... از سال آینده با توجه به هموار شدن مسیر مجوز‌ها، مراکز ابلاغ شهریه خود را از ابتدای سال تحصیلی دریافت می‌کنند و مشکل سال قبل مرتفع می‌شود. در پایان از صبر و شکیبایی همشهریان عزیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان

دکتر زنان و زایمان برای مادری که ۸ ماهه باردار بود و علائم زایمان زود‌رس داشت، آزمایش سونوی اورژانسی نوشت. به مطب سونوگرافی دکتر .. مراجعه کردیم...

وقتی گفتیم می‌خواهیم با پزشک صحبت کنیم، گفت پزشک در نوبت‌دهی دخالت ندارد و مسئول من هستم. ما مجبور شدیم بیمارمان را با آن حال به مطب‌های دیگر ببریم وکار به تعویق بیفتد؛ بعد متوجه شدیم بیمار باید به سرعت به شیراز اعزام می‌شد. اگر اتفاقی برای این بچه یا مادرش می‌افتاد، آیا باز هم آن ...  مسئولیتش را قبول می‌کرد؟

در ضمن کسانی که به کادر درمان بیمارستان و مخصوصاً زایشگاه مراجعه می‌کنند، قطعاً استرس دارند و نگران هستند؛ ولی با برخورد خوبی مواجه نمی‌شوند.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:

با سلام، با توجه به شرح حال بیمار، باید جهت سونوی اورژانسی به بیمارستان مراجعه می‌کردند؛ نه مطب.
جهت پیگیری دقیق و رفع مشکل فوق، به ریاست شبکه بهداشت مراجعه کنید.

-----------//-----------

ورزش و جوانان

از رئیس هیئت کوهنوردی بخواهید کمی گروه‌ها را سر و سامان دهند. کوه پر شده از گروه‌های کوهنوردی که نظارتی روی آن‌ها نیست. افراد در حال کار در ملکشان هستند که یک مرتبه می‌بینند چند نفر بالا آمدند. آنجا نه دستشویی هست و نه لوله‌کشی. این همه آدم کجا باید به دستشویی بروند یا جا برای نشستن پیدا کنند؟ مخصوصاً جا‌هایی که آب و چشمه هست، رفت و آمد زیادی بدون نظارت انجام می‌شود. هر کسی هم یک گوشی دارد و عکس و فیلم می‌گیرد و راه را به بقیه که بلد نیستند نشان می‌دهد و افراد جدیدی اضافه می‌شوند.

کوهنوردی خوب است؛ ولی در صورتی که برای بقیه مزاحمتی ایجاد نکند. کسی که ملک دارد و می‌خواهد یک روز آنجا کار کند و با خانواده خستگی در کند، هر روز با عده‌ای روبه‌رو می‌شود که با رفت و آمدشان آسایش را از مالکان می‌گیرند.

پاسخ ورزش و جوانان:

پاسخ رئیس هیئت کوهنوردی به شرح زیر ارسال می‌گردد:

با سلام، با توجه به بارندگی‌های امسال و رویش گیاهان متعدد، علاقه‌مندی بیشتری برای این رشته در بین مردم ایجاد شده است. بنده بار‌ها و بار‌ها این موضوع را پیگیری نموده و با سرپرستان گروه‌های کوهنوردی صحبت و طی نامه‌های متعدد از گروه‌های کوهنوردی درخواست شده تا روال قانونی خود را طی کنند تا ما از این طریق بتوانیم بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشیم.

اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، گروه‌های غیر رسمی زیادی است که بدون مجوز برنامه‌های کوهنوردی را اجرا می‌کنند که در صورت بروز حادثه، عواقبی سنگینی برای سرپرستان این گروه‌ها در پی خواهد داشت. همچنین آن‌ها به آموزش و نحوه اجرای برنامه‌ها در فصول مختلف سال نیز مشرف نیستند که حاصل آن چیزی جز مزاحمت و تخریب محیط اطراف چشمه‌ها نیست.

طبق هماهنگی با رئیس اداره ورزش و جوانان، شیوه‌نامه اجرای برنامه‌های کوهنوردی شهرستان به حضورتان ارسال می‌شود.

این در حالی است که دو باشگاه کوهنوردی موجود در شهرستان توانایی اجرای برنامه‌های متنوع و اصولی را دارند و همشهریان می‌توانند با عضویت در این باشگاه‌ها، علاوه بر فراگیری دانش کوهنوردی، از بروز مشکل برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

هیئت کوهنوردی نی‌ریز، محمد‌حسین میرغیاثی

-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

۱- لطفاً پارک محله‌ای فرهنگ را از این بلاتکلیفی نجات دهید و کار را آغاز کنید.

۲- آقای شاهسونی، شهردار جدید نی‌ریز! اولویت اول و اصلی شما باید روکش آسفالت شهر نی‌ریز باشد؛ بعد رسیدگی به بولوار سرداران که درختان آن خشک و نورش کم است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- با سلام خدمت شهروند محترم، در سال گذشته ساخت آبنما و خاکریزی آن انجام شده، امید‌واریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این پارک به بهره‌برداری برسد.

۲- ان‌شاءا... با سرکار آمدن شهردار جدید، دغدغه‌های مردمی را به ایشان انتقال خواهیم داد.

-----------//-----------

نماینده صدا و سیما

مدتی است که برنامه ایران دوست داشتنی از شبکه یک سیما با هدف معرفی شهرستان‌های مختلف و آشنایی مردم کشور با آداب و رسوم و فرهنگ و ابنیه و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و توریستی و گردشگری در حال پخش است. من معرفی شهر‌های جهرم و اقلید و روز گذشته استهبان را مشاهده کردم. به نظرم جای نی‌ریز با قدمتی به مراتب بیشتر و جایگاهی شایسته‌تر از آن‌ها خالی است.‌ای کاش شهر ما نیز در لیست این برنامه قرار گیرد.  

پاسخ نماینده صدا و سیما:

با سلام، رایزنی انجام شده و قرار است زمانی را به نی‌ریز اختصاص دهند.

-----------//-----------

فرمانداری - نماینده مجلس - امور آبفا

چرا پروژه فاضلاب شهری نی‌ریز چند سالی است رها شده و فقط در حد شعار باقی مانده است؟

همین چند سال پیش بود که وعده ساخت تصفیه‌خانه با تکنولوژی روز دنیا در مدت سه سال داده شد و در همین هفته‌نامه هم چاپ شد؛ پس چرا هیچ خبری نیست؟ همان طور که آگاه هستید، در شرایط بحران آب هستیم و لازم است این طرح تمام شود.

پاسخ امور آبفا:

با سلام، پروژه رها نشده و ظرف همین یک سال اخیر، حدود ۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده و مجموعاً تا کنون حدود ۱۳۰ کیلومتر شبکه و حدود ۸ هزار فقره هم انشعاب فاضلاب در شهر نی‌ریز اجرا شده است.

اعتبار اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نی‌ریز از محل وام بانک توسعه اسلامی در کشور عربستان است که اخیراً مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شده است. اسناد آن نیز برای تأیید به بانک توسعه اسلامی در عربستان ارسال شده و شرکت آبفا منتظر جواب و تأییدیه آن از طرف بانک مذکور است.  

این موضوع فقط مربوط به نی‌ریز نیست و اسناد اجرای شش شهر فارس ارسال شده، ولی تاکنون جواب و تأییدیه دریافت نشده است.

-----------//-----------

امور آبفا

یک هفته است که امتیاز آب گرفته‌ام و ضمن پرداخت هزینه نصب، با مسئول آن تماس می‌گیرم؛ اما تنها وعده می‌دهد. به اداره رفتم؛ پاسخ درستی نمی‌دهند. دوباره با مسئول نصب تماس می‌گیرم؛ اما تلفن همراهش را جواب نمی‌دهد. با این گرما باید چه کنم؟

پاسخ امور آبفا:

با سلام، با رئیس اداره تماس بگیرید تا پیگیری شود.

-----------//-----------

مسئولان مربوط

در مورد خبر «تأکید استان بر اجرای بند خاکی اسلام‌آباد» که در شماره ۴۸۴ چاپ شد، می‌خواستم بگویم تا آنجا که اطلاع دارم، الف: قیمت هر متر مکعب آب شیرین خلیج فارس برای گل‌گهر حدود ۲.۳ یورو است که چنین هزینه‌ای برای آب شرب و کشاورزی توجیه ندارد. ب: خط انتقال آب اجرا شده توسط شرکت فولاد غدیر با قطر ۸۰ سانتی‌متر، کفاف خود فولاد را هم به سختی خواهد داد.

-----------//-----------

شورای ترافیک 

۱- لطفاً در صورت امکان چند عدد دوربین کنترل سرعت و سرعتکاه در بولوار سرداران نصب کنید. ما ساکنان این بولوار به‌ویژه شب‌ها و هنگام عبور از خیابان امنیت جانی نداریم.

۲- خواستم از نصب چراغ راهنمایی در سه‌راه دادگستری تشکر و در ضمن چند انتقاد کنم:

مدت زمان ایستادن پشت چراغ استاندارد نیست؛ از بولوار شهید سلیمانی به خیابان بسیج ۱۵ ثانیه وقت است که عملاً ۳ تا ماشین رد می‌شود و بقیه همین طور می‌مانند، قسمت‌های دیگر نیز به همین منوال...

حاشیه ورودی و خروجی خیابان بسیج که جدا‌سازی شده، در هر دو طرف خودرو‌ها پارک می‌کنند که راه تنگ را تنگتر و سرعت عبور و مرور را کند‌تر کرده است. روبه‌رو‌ی دادگستری هم خودرو‌ها به همین شکل پارک می‌کنند که بازهم نارضایتی ایجاد کرده است.

-----------//-----------

شورای ترافیک - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مسیر جاده بین غدیرگه و دولت‌آباد خیلی وقت است که روکش آسفالت شده، اما خط‌کشی نشده و رانندگی در شب را خطرناک کرده است. لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

مخابرات

چرا چند هفته‌ای است که آنتن‌دهی پلنگان مشکل دارد و نمی‌توان تماس برقرار کرد؟
-----------//-----------

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند: 

- فرمانداری 

- نماینده مجلس

- شورای ترافیک

- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

- مخابرات 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها