تعداد بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 01 June
مدیر کل راه و شهرسازی در گفتگو با نی‌ریزان فارس:
مدیر کل راه و شهرسازی فارس در بازدید از پروژه مسکن ملی نی‌ریز، پیشرفت آن را بین ۳۰ تا ۳۵ درصد دانست و از تلاش برای بهره‌برداری از آن تا پایان امسال خبر داد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

ناصر رضایی که دوشنبه ۷ خرداد به نی‌ریز سفر کرده بود، اظهار داشت: «نی‌ریز از لحاظ پیشرفت، جزو پروژه‌های خوب ما در نهضت ملی مسکن است؛ آن هم با وجود مشکلاتی که در تزریق منابع مالی، تسهیلات، تأمین آورده‌های مردم و اخذ پروانه‌ها وجود دارد. پیشرفت به نوعی است که همه تلاشمان را می‌کنیم تا پایان امسال پروژه را تمام کنیم. از پیمانکار هم خواستیم که سه شیفت با همه توانی که دارد، کار را ادامه دهد.»

وی در مورد گلایه اعضا مبنی بر واریز نشدن وام مسکن و فاصله‌های کوتاه بین اقساط آن‌ها اظهار داشت: «در مورد وام، اتفاقی که افتاد این بود که بانک‌ها نتوانستند منابع بانکی را تضمین و تأمین کنند. فقط بانک مسکن توانست این کار را انجام دهد و بانک ملی هم حدود ۲۰ درصد آورده‌ها و منابع بانکی را توانست به عنوان تسهیلات تأمین کند. کمی تأخیر ایجاد و تراز در بانک مسکن منفی شد؛ همین باعث شد که در تأمین تسهیلات مسکن کمی دچار مشکل شویم.»

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: «همین نداشتن تسهیلات بانکی باعث شد کمی به مردم فشار بیاید؛ اما در تلاشیم فاصله‌ها را منظم‌تر کنیم تا به مردم فشار زیادی نیاید. البته باید زمان را مدیریت کنیم تا تورم تأثیری بر اجرای کار ما نگذارد.» 

رضایی در عین حال عنوان داشت: «اگر قرار است زود تمام شود، طبیعتاً باید زمان پرداخت‌ها هم کوتاه باشد. زمانی که برای ساخت تأیید شده، بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است که اگر ما نتوانیم انجام دهیم، با توجه به این که ساخت مسکن ملی با پول مردم و تسهیلات مسکن است، تورمی که به مصالح و دستمزد‌ها می‌خورد باعث می‌شود تا هزینه‌های بیشتری بر مردم وارد شود؛ بنابراین باید این منابع مالی به نحوی تأمین شود.»

وی افزود: «ما سعی می‌کنیم شرایط به نحوی باشد که مردم بتوانند پرداخت کنند؛ اما اگر پول نرسد، پیمانکار هم نمی‌تواند کار کند و کار می‌خوابد و عملاً دچار تورم می‌شود. البته اگر وام واریز شود، می‌شود مهلت‌های پرداختی مردم را بیشتر کرد. اما نهایتاً باید پروژه در همان بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ ماه انجام شود. در حال تلاشیم تا موانع تسهیلات مسکن سریعتر رفع شود و امیدواریم تا یک ماه دیگر واریز گردد.»

در همین حال حمید خزاعی رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز با بیان این که تاکنون کمتر از ۲۰۰ عضو قسط چهارم ۶۰ میلیون تومانی خود را پرداخته‌اند، گفت: «به ما گفته شده باید پرداختی‌ها تکمیل شود و فعلاً چیزی به عنوان مهلت وجود ندارد. یعنی کسانی که نمی‌پردازند از سامانه حذف و حدود ۷۰۰ نفری که در نوبت هستند جایگزین می‌شوند؛ چرا که اگر به حساب نریزند، شرکت تعطیل می‌شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها