تعداد بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 01 June
تلاش برای ساخت در سال ۰۳
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس، تلاش برای تأمین منابع مالی و ساخت آن در کوتاهترین زمان ممکن در جریان است.

ناصر رضایی در گفتگو با هفته‌نامه نی‌ریزان فارس گفت: «زمان پایان پروژه منوط به منابع مالی است. کل بودجه راه‌های کشور که شامل فرودگاه‌ها، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی و روستایی می‌شود، ۲۸ هزار میلیارد تومان (همت) است.  این مبلغ عملاً کفاف نیاز‌های ما را در سطح استان فارس هم نمی‌دهد؛ چه برسد به کشور.»

وی افزود: «ما نیاز داریم منابع مالی تأمین شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر با قدرت بیشتری این پروژه‌ها را اجرا کنیم. در غیر این صورت پیمانکاران هم نمی‌توانند بر پایه برنامه زمانبندی خود کار را جلو ببرند.» 

او گفت: «وقتی منابع مالی تأمین شود، ما هم این آمادگی را داریم تا هر پروژه‌ای را با سرعت بیشتری انجام دهیم. خودمان هم در کنار نمایندگان مجلس همه تلاشمان را می‌کنیم از مواد قانونی استفاده کنیم تا هرچه بیشتر بتوانیم منابع مالی را تأمین کنیم. ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا در کوتاهترین زمان ممکن، این پروژه را تمام کنیم.»

در همین رابطه، رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز گفت: «قرار شده پیمانکار محکم بایستد و با افزایش شیفتها، بیشتر کار کند. مسئول پروژه هم گفت که در حال خم کردن آرماتور‌ها هستیم و به محض این که پول تزریق شود، تا آخر سال پروژه را تمام می‌کنیم و تحویل می‌دهیم.»

حمید خزاعی افزود: «مصالح و آهن‌آلات را پیاده کرد‌ه و منتظر هستند تا کار ادامه پیدا کند. دو بال رو گذر تکمیل شده و منتظر مخروط‌ریزی و ساخت عرشه (سقف پل) است. میلگرد‌ها را دارند برای احداث عرشه می‌چینند و آماده می‌کنند. مقداری مخلوط‌ریزی شده و قرار شده اگر آزمایشگاه خاک را تأیید کند، از همین خاکبرداری مسکن ملی که آن را دور می‌ریزند، برای پشت پل‌ها استفاده کنند.»

وی گفت: «مقداری پول به آن‌ها تزریق شده و به همین خاطر توانسته‌اند مصالح بخرند و میلگرد‌ها را برای عرشه خم بزنند. الان هم در حال پیگیری است و امیدواریم این پروژه تا پایان سال تمام شود.»

روگذر منتظر ساخت عرشه

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها