تعداد بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 01 June
آغاز فعالیت همیاران آب
09177318297 - 122
خبرنگار: معصومه شعبانپور

گروه همیاران آب که از حدود دو ماه پیش با هدف فرهنگ‌سازی مصرف آب راه‌اندازی شده، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته قزل‌بیگلو رئیس اداره امور آبفا، این گروه بیشتر در زمینه مقابله با هدایت فاضلاب به کوچه‌ها راه‌اندازی شده و اگر موارد هدر رفت آب هم مطرح باشد، به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. مردم هم می‌توانند موارد اسراف آب را به شماره ۱۲۲ (اتفاقات آب) اطلاع دهند تا پیگیری شود.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان، اما ارتباط با گروه همیاران آب را در زمینه رهاکردن فاضلاب در کوچه و خیابان می‌داند و می‌گوید: «این گروه ابتدا اخطار اولیه می‌دهد و اگر برطرف نشد، به ما یا سامانه ۱۹۰ ارجاع می‌دهد تا پیگیری شود. در صورت تکرار و در  مرحله سوم، مشترکین به دادگاه می‌روند.»

رحیمی افزود: «اعضای این گروه به طور مرتب گشت می‌دهند؛ به ویژه در خیابان نواب صفوی و بافت قدیم. این کار بیشتر در حد تذکر و آموزش است و در این مدت یک ماه شاید ۱۶ تا ۱۷ مورد پیام دادند و ما پیگیری کردیم.»

در همین رابطه، مدیر مسئول گروه همیاران آب  گفت: «با توجه به این که چاه‌های آبفا در حال خشک شدن است، با دادستان و فرمانداری صحبت کردیم و این گروه در سطح شهر فعال است. ما ابتدا تذکر و به افراد برای استفاده از تانکر و پمپ و رعایت مصرف و بهداشت آموزش می‌دهیم.» 

محمدهادی قنبری افزود: «در همین رابطه تفاهم‌نامه‌ای بین آبفا و شبکه بهداشت امضا شده تا متخلفان دو جریمه روی قبضشان اضافه شود. مستندات و عکس از تخلفات تهیه و حتی ممکن است منجر به قطع انشعاب آب شود. اما در این دو ماه فعالیت که ثمربخش هم بوده، بیشتر کار ما در حد فرهنگ‌سازی بوده است. همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده مصرف بی‌رویه و رعایت نکردن بهداشت آب، با شماره ۰۹۱۷۷۳۱۸۲۹۷ تماس بگیرند تا پیگیری کنیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها