تعداد بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 01 June

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز

۱- چرا پروژه اصلاح بولوار سرداران تعطیل شده است؟

۲- بعضی از کوچه‌ها آن قدر اوضاعش خراب است که دیگر با ماشین سواری نمی‌شود رفت و آمد کرد و باید با آفرود داخل کوچه برویم. وقتی هم به شهرداری مراجعه می‌کنیم، می‌گویند قیر نداریم. ما چکار کنیم که زندگی‌مان پر از خاک و خودرومان مستهلک شده است؟

۳- من ساکن بولوار بهار (میدان بهار) هستم. این بولوار بعد از چندین سال نامگذاری نشده و خاکی است. در این بولوار یکی از ساکنان نزدیک به ۴ ماه است که ساخت و ساز کرده و ضایعات را برنداشته است.

داخل کوچه‌ها هم به دلیل شیب‌بندی ضعیف آب جمع می‌شود و حتی جلبک بسته است. لطفاً رسیدگی کنید.

۴- میدان بهار یک روشنایی بزرگ لازم دارد؛ سمت راست خاکی را هم اگر امکان دارد آسفالت کنید.

۵- از شهرداری خواهش می‌کنیم کوچه پشت آزمایشگاه فارابی، نرسیده به مهدیه را آسفالت کند. چندین سال است حضوری یا تلفنی پیگیری می‌کنیم؛ ولی خبری نمی‌شود.

۶- لطفاً روشنایی پارک آزادی را اصلاح کنید؛ خیلی تاریک است و مردم برای تفریح جایی غیر از پارک ندارند.  

۷- یک بازدید کامل روی دریچه پل‌های کوچه‌ها بکنید، اکثر آن‌ها لق است و صدای آزاردهنده روی اعصاب ساکنان اطراف و عابران پیاده و سواره است. هزینه چندانی هم ندارد؛ اما جلو مردم آزاری را می‌گیرد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- پروژه مذکور به دلیل نارضایتی عمومی فعلاً متوقف شده و ان‌شاءا... در آینده نزدیک عملیات اصلاح پایه‌های روشنایی آن انجام خواهد شد.

۲- با سلام خدمت شهروند محترم، آسفالت معابر سطح شهر بر پایه مشارکت و پرداخت هزینه خودیاری انجام می‌شود.

۳- شهروند گرامی! متأسفانه در اکثر نقاط شهر که ساخت و ساز انجام می‌شود، مالک محترم جهت حمل ناخاله ساختمانی خود که یکی از وظایف ایشان پس از اتمام عملیات عمرانی آن محسوب می‌شود، اقدام نمی‌کند که باعث آزار و اذیت اهالی و تحمل سختی آن برای کارگران خدوم شهرداری می‌شود؛ لذا جا دارد پس از تشکر از جنابعالی بابت این تذکر بجا، از همه همشهریان عزیز بخواهیم که پس از ساخت و ساز و در حین آن، ناخاله‌های خود را جمع‌آوری و به سایت ناخاله انتقال دهند. در ضمن اخطار‌های لازم توسط تیم پیشگیری و رفع تخلفات شهری معاونت خدمات شهری به مالک مورد اشاره جهت برداشت و حمل آن داده شد.

۴- موضوع  تأمین روشنایی بررسی می‌شود.

۵- با سلام خدمت شهروند محترم! آسفالت معابر سطح شهر بر پایه مشارکت و پرداخت هزینه خودیاری انجام می‌شود. در صورت پرداخت هزینه خودیاری، به همراه فیش پرداختی به واحد عمران شهرداری مراجعه کنید تا در دستور کار قرار گیرد.

۶- فاز اول رفع نواقص اجرا شده و ان‌شاء‌ا... در مرحله بعدی نواقص مناطق دیگر حل خواهد شد.

۷- شهروند گرامی! بازدید‌های دوره‌ای از تمامی دریچه‌ها به صورت منظم انجام می‌پذیرد. اگر نشانی دقیقی از دریچه معیوبی دارید که مشکل دارد، لطفاً با شماره تماس ۵۳۲۰ داخلی ۵۰۱  و ۲ معاونت خدمات شهری تماس بگیرید تا در اولین فرصت رفع نقص شود.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز

بار‌ها و بار‌ها ما ساکنان قسمتی از بولوار نشاط جهت موزائیک‌فرش بولوار به شهرداری، شورای شهر و فرمانداری مراجعه و نامه‌نگاری کردیم؛ اما دریغ از یک گوش شنوا.

پاسخ مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر نی‌ریز:

با سلام خدمت شهروند محترم، موضوع بررسی می‌شود. شما نیز لطفاً جهت پیگیری به همراه نامه‌نگاری‌های انجام شده، به دفتر شهردار یا شورای اسلامی مراجعه کنید.
-----------//-----------

راه و شهرسازی - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - شهرداری نی‌ریز- شورای شهر- فرمانداری

مسئولان شهرستان! با وضعیتی که در بولوار امام رضا حاکم است و چشمانتان را بر روی تغییر کاربری‌های بی‌پایه و غیر مجاز می‌بندید، مدتی نخواهد گذشت که در کل مسیر ورودی شهر با تعدادی مغازه تعمیر‌گاهی روبه‌رو شویم که هیچ اصولی را رعایت نکرده‌اند و رهگذران با دیدن منظره زشت تعمیر‌گاهی از نی‌ریز عبور خواهند کرد.

پاسخ راه و شهرسازی:

با سلام، کل مسیر مستثنیات است و باید راهداری و شهرداری دخالت کنند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با سلام خدمت شهروند محترم، موضوع ذکر شده مطلب مهمی است؛ ولی از شهرداری به تنهایی کاری ساخته نیست و ان‌شاءا... با همکاری مسئولان شهرستانی پیگیری می‌شود.

پاسخ فرمانداری:

با سلام، ضمن تقدیر و تشکر از توجه همشهریان به این موضوع، توسط ادارات متولی پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
-----------//-----------

بهزیستی

اخیراً تعدادی دختر نوجوان ۸-۹ ساله در خیابان‌های نی‌ریز مشاهده می‌شوند که تکدی‌گری می‌کنند و از مغازه‌ها و مردم پول و وسایل می‌خواهند. با توجه به این که آن‌ها در معرض سوءاستفاده هستند، خواهش می‌کنیم در این باره اقدامی فوری انجام دهید.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت

چرا در بیمارستان شهدای سلامت، عمل جراحی ارتوپد فقط هفته‌ای یک بار انجام می‌شود؟

یک بیمار دچار شکستگی را چگونه با این وضعیت به شهر دیگری منتقل کنیم؟
-----------//-----------

فرمانداری - امام جمعه - نماینده مجلس

سال‌ها پیش از ما مردم نی‌ریز برای ساخت کارخانه سیمان خاکستری پول گرفتند؛ اما پس از گذشت این همه سال هیچ کس پاسخگو نیست و سودی داده نشده است.  

چرا زمان راه‌اندازی مردم تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌شدند؛ اما امروز پاسخگوی هیچ کس نیستند؟

لطفاً مسئولان سیمان خاکستری را وادار به روشنگری کنید و نگذارید به اعتماد عمومی لطمه وارد شود. اگر این کارخانه با پول این ملت ساخته شده و صاحبان آن مردم شهر هستند، باید بدانند در جایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند چه خبر است؟  
پاسخ فرمانداری:

ضمن تقدیر و تشکر از مدیران کارخانه سیمان خاکستری، جلسه‌ای در محل کارخانه با حضور سهامداران محترم برگزار شده که سؤالات توسط مدیر عامل محترم پاسخ داده شده است.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه وفضای مجازی دکترطهماسبی:

با سلام خدمت شهروندان گرامی، قبلاً هم عرض شد که شرکت سیمان خاکستری بخش خصوصی است و قانون، نحوه پیگیری مطالبات سهامداران را در این حوزه مشخص نموده است؛ لذا در صورتی که سهامداران گرامی هر گونه مطالبه‌ای دارند، باید از مسیر قانون پیگیرشوند.

لازم به ذکر است در قانون تجارت، ارکان (مجمع عمومی، هیئت مدیره، بازرسان) شرکت‌های سهامی خاص تعیین و تعریف شده و سهامداران باید صرفاً از مسیر قانونی به پاسخ سؤالشان برسند.

ورود نماینده و همچنین مسئولان دولتی و نهاد‌ها به موضوعات و مشکلات اینچنینی طبق قانون ممنوع است و لذا کمک مسئولان صرفاً در مواردی است که قانون مسیر مشخص و روشنی برای پیگیری مطالبات مشخص کرده و نیاز به طرح موضوع در نهاد‌های قانونگذار باشد.
-----------//-----------

فرمانداری - دادسرا - بنیاد مسکن - بخشداری پشتکوه

از شما می‌خواهیم روی نهضت ملی مسکن مشکان نظارت کنید. شنیده‌ایم یک نفر در مشکان ۴۱ امتیاز و زمین این طرح را خریداری کرده است. لطفاً یک زمان بدهند و کسانی را که شروع به کار نکردند خلع ید و زمین را به متقاضیان بعدی بدهند.

پاسخ فرمانداری:

ضمن تشکر از طراح محترم سؤال، موضوع از طریق ادارات ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.

پاسخ دادسرا:

با سلام، بفرمایید چنان چه مستنداتی دارند، برای پیگیری ارائه کنند.

پاسخ بنیاد مسکن:

با سلام، خرید و فروش زمین‌های نهضت ملی مسکن غیر قانونی است و برای متقاضیانی که زمین تحویل گرفته و شروع به کار کرده‌اند، پیام اخطاریه ارسال شده و پس از اتمام مهلت، در صورت شروع به کار نکردن حذف و متقاضی دیگر جایگزین خواهد شد.
-----------//-----------

امور آبفا

چرا در این اوضاع بی‌آبی و خشکسالی، با آن‌هایی که کنار منزلشان ماشین سنگین شستشو می‌کنند برخورد نمی‌کنید؟ در صورت مشاهده با چه شماره‌ای باید تماس گرفت؟

نی‌ریزان فارس: به خبر درج شده در صفحه ۴ همین شماره با عنوان «رهاسازی فاضلاب در کوچه را خبر دهید»  مراجعه فرمایید.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

۱- یک سانت آسفالت سرد بر روی ۱۵ سانت آسفالت گرم در جاده نی‌ریز - نصیر‌آباد کنار ترمینال مسافربری، چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟‌ای کاش به جای این هزینه حداقل یک متر عرض جاده را بیشتر می‌کردید تا این جاده که به دلیل باریکی و جولان تریلر‌های حامل سنگ به جاده مرگ معروف شده، عریض‌تر می‌شد، یا چند سرعتکاه در مسیر احداث می‌کردید تا سرعت سر‌سام‌آور تریلر‌ها در این مسیر کنترل شود.  

شما را به خدا فکری به حال این جاده کنید؛ چرا که هر از گاهی باید شاهد حوادث دلخراش باشیم. متأسفانه نماینده محترم فقط زمان جمع‌آوری رأی تشریف آوردند و بار‌ها قول پیگیری دادند؛ اما دیگر خبری نشد.

۲- لامپ‌های ورودی شهر از سمت سنگبریها، در یک مسیر طولانی خاموش است؛ چرا آن‌ها را درست نمی‌کنید؟

۳- جاده بین غدیرگه و دولت‌آباد خیلی وقت است که روکش آسفالت شده، اما خط‌کشی نشده و متأسفانه رانندگی در شب را خطرناک کرده است. لطفاً رسیدگی کنید.

۴- لطفاً جاده روستای هرگان به اسلام‌آباد را شن‌کوبی و آسفالت کنید. چون وضعیت بدی دارد و مسیر رفت و آمد اهالی روستا‌های چاه‌شور، چاه‌انجیر، چاه‌انجیر دوم، اسلام‌آباد، چنارویه، بادامویه، شورویه، چاه‌علی، عربویه و... است.

با توجه به این که شنیده شده برای آن بودجه آمده، لطفاً اهالی را از گرد و خاک نجات دهید.

-----------//-----------

فرمانداری

۱- لطفاً مثل رئیس جمهور فقید، خودتان به سراغ مشکلات روستا‌ها بروید و منتظر آمدن مردم روستا برای طرح مشکلاتشان نباشید.

۲- از آقای فرماندار متشکریم که دستور داده‌اند ادارا‌ت جواب مردم را بدهند. ببینید بخشداری‌ها به چند سؤال ما در هفته‌نامه جواب داده‌اند؟

۳- جناب آقای فرماندار! شما که می‌گویید انجام ندادن کار مردم در ادارات دولتی را به هیچ وجه قبول ندارید (این حرف شما کاملاً درست است)، آیا یک بار هم شده درددل کارمندان ادارات را بشنوید؟  

آیا می‌دانید کارمندان اداره راه، بیمارستان، اورژانس و... در چه وضیعت معیشتی کار می‌کنند؟

لطفاً همیشه دو طرف قضیه را ببینید.

پاسخ فرمانداری:

با توجه به عنایت رئیس جمهور شهید به خدمت‌رسانی در مناطق محروم، تاکنون به صورت ویژه جلسات دیدار با مردم محترم روستا‌ها و شهر‌ها به صورت دوره‌ای در دستور کار می‌باشد.

در خصوص ملاقات کارکنان ادارات با فرماندار، هر هفته روز‌های یکشنبه در محل فرمانداری جلسه دیدار برگزار می‌شود.
-----------//-----------

منابع طبیعی

به جای این که به مردمی که در روستا درخت انجیر کاشته‌اند جایزه بدهید، با سمپاش درخت‌ها را نابود می‌کنید؛ آن هم به بهانه این که منابع طبیعی را تخریب کرده‌اند.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

یک پیشنهاد برای نی‌ریزان فارس دارم که یک کار خدا پدربیامرز برای خودتان ماندگار کنید. چنانچه برایتان امکان‌پذیر است، از طرف متقاضیان مسکن ملی یک رایرنی با جا‌هایی مثل مجتمع فولاد غدیر که درآمد خوبی دارند داشته باشید و یک وام برای متقاضیان مسکن ملی با نرخ سود کم تقاضا کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، رسانه دستگاه اجرایی نیست؛ لذا در این زمینه اقدامی برای ما مقدور نمی‌باشد. البته این نشریه قدم به قدم پروژه مسکن ملی را دنبال کرده و مسائل اعضا و مسئولان را منتشر کرده است؛ از جمله در تیتر یک همین شماره.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

- بهزیستی   

- بیمارستان شهدای سلامت

- امام جمعه   

- بخشداری پشتکوه

- امور آبفا     

- منابع طبیعی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها