تعداد بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 25 May
فرماندار در جمع مسئولان روابط عمومی:
شما زبان گویای ادارات هستید مردم همه چیز را تحمل می‌کنند، غیر از تبعیض
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

فرماندار از مسئولان روابط عمومی خواست تا پاسخ سؤالات مردمی در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس را بدهند.

فرماندار نی‌ریز که در همایش تجلیل از روابط عمومی‌های ادارات و کارخانجات شهرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: «سؤالاتی را که در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس مربوط به ادارات مختلف می‌شود، پاسخ دهید. من این را به معاونان و روابط عمومی خودم هم با جدیت گفتم؛ چون یکی از سؤالات را پاسخ نداده بودند. هفته‌نامه را دنبال کنید تا پاسخ سؤال مردم که در آن چاپ می‌شود، بی پاسخ نماند. من به رؤسای ادارات هم گفته‌ام که هفته‌نامه را دنبال کنند و بعد نبینم هفته‌نامه بعدی منتشر شود و بگویند این ادارات جواب ندادند.» 

یعقوب خسروانی گفت: «کارایی اداره‌تان را به رسانه‌ها انعکاس دهید و با آن‌ها ارتباط داشته باشید؛ اگر منعکس نکنید، به اداره‌تان ظلم کرده‌اید.»

وی افزود: «جایگاه روابط عمومی بسیار سخت و البته شیرین برای کسی است که عاشق کارش است. دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است و ما باید به جامعه امید بدهیم که مسئولیت خیلی سنگینی است. نشاط و پویایی اداره بستگی به عملکرد شما دارد و شما زبان گویای ادارات هستید.»

حق مردم است که کنسرت برگزار شود

فرماندار نی‌ریز با بیان این که حق مردم است که می‌گویند می‌خواهیم کنسرت برگزار کنیم، عنوان داشت: «بعد از مدت‌ها کنسرت آقای راغب برگزار شد. من به ایشان که سال اربعین قبل در یزد برنامه داشتند علاقه دارم. با شورای تأمین و امام جمعه صحبت کردیم و همه گفتند خیلی هم خوب است و باید برگزار شود. جوانان مخاطب ما هستند و ما نمی‌توانیم بگوییم هرچه ما می‌گوییم باید همان شود. بالاخره برای جوان‌ها هم باید در راستای دینمان برنامه اجرا کنیم. یک کنسرت موسیقی دیگر هم برای تیر ماه است که با آن موافقت کردیم.» 

وی خطاب به مسئولان روابط عمومی افزود: «شما خود ارباب رجوع ۴۰ تا ۵۰  اداره دیگر هستید. از آن‌ها چه انتظاری دارید؟ همان را در اداره خودتان انجام دهید. نوع رفتار با ارباب رجوع خیلی مهم است؛ مردم همه چیز را تحمل می‌کنند، غیر از تبعیض.»

خسروانی با بیان این که باید دلتان برای شهرتان بسوزد، گفت: «بنده و برخی مسئولان که اینجا هستند اگر بومی نیستیم، اما دلسوز مردم هستیم. شهر شما ظرفیت و منابع خیلی خوبی دارد که در کمتر جای دیگری است. با ۶۰ تا ۷۰ معدن فعال، بیش از ۱۶۰ تا ۱۷۰ سنگبری، کارخانه‌های بزرگی مثل فولاد، سیمان خاکستری و سفید، رینگ‌اسپرت و دو شهرک صنعتی، قطب صنعتی استان هستیم.»
وی افزود: «مردمان خوب و عالی‌اند؛ اما نباید اجازه دهیم که عده‌ای به خاطر منافع شخصی خودشان جلوی شکل گرفتن وحدت واقعی را بگیرند. آن‌ها می‌خواهند به نوعی در مردم ناامیدی ایجاد کنند. شما به عنوان چشمان تیزبین مردم که در ادارات مختلف هستید، باید متوجه موضوع باشید. از کسانی که برای شهر خدمت می‌کنند دفاع و کسانی را که می‌خواهند خیانت کنند، توجیه کنید.»

توقع بیشتری از مسئولیت‌های اجتماعی داریم

نماینده عالی دولت در شهرستان نی‌ریز با بیان این که توقع بیشتری از مسئولیت‌های اجتماعی داریم، گفت: «حق و حقوق مردم خیلی بیشتر از این‌ها است. در جلسه دیدار فرمانداران با مدیران کل استانی، به مدیر سازمان برنامه و بودجه گفتم مردم واقعاً توقع و انتظار بیشتری از مسئولیت‌های اجتماعی دارند. شهر ما باید خیلی بیشتر از این‌ها رشد کرده و فضای شهر ما باید خیلی بهتر از این باشد؛ چون زیرساخت دارد. در استان وقتی موضوع کمک مطرح می‌شود، می‌گویند نی‌ریز که همه نوع امکانات دارد؛ ما به شما چیزی نمی‌دهیم. خودتان بروید کمک بگیرید.»
وی افزود: «ما در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌ای در این زمینه هستیم. امروز نباید به این دل خوش کنیم که چند صد میلیون تومان یا یک میلیارد تومان کمک کردند. امروز باید در شهرستان پروژه تعریف کنیم و بگوییم آقای کارخانه! شما باید این مبلغ را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به این شهر بدهید. همان طور که قبلاً گفته‌ام، اجازه نمی‌دهم از مسئولیت‌های اجتماعی که حق مردم اینجا است سوء استفاده کنند؛ چرا که آقای استاندار هم اجازه نمی‌دهد.»

خسروانی گفت: «زمینی قرار است به مجموعه‌ای داده شود. به آقای استاندار پیام دادم که اگر قرار است زمین داده شود، باید همه مجموعه، همه کارخانجات و همه قشر کارگران را ببینیم. اگر زمینی برای ورزشکاران بوده، باید توجیه و اقناع شوند و  بگویند به این دلیل دارد کار انجام می‌شود. ما نمی‌توانیم کاری کنیم و مردم را نبینیم. من نمی‌توانم بدون این که مردم را نگاه کنم، اگر مسئول بالا دست آمد و چیزی گفت بگویم چشم و باید اجرا شود.»

وی افزود: «به محض این که به آقای استاندار پیام دادم، جواب داد برای جلسه به شیراز بیا. آنجا که رفتم، متأسفانه مدیر کل با وجود این که فقط برای این کار رفته بودم، به جلسه نیامد. یادداشتی به دفتر استاندار دادم که امروز حق مردم من که باید پاسخگوی آن‌ها باشم گرفته شده و اینجا آمدم و نتیجه نگرفتم.  

یک هفته بعد آقای استاندار دوباره جلسه گذاشت و من گفتم صحبتم این است که مدیر کل تشریف بیاورد و در حوزه تخصصی آنجا بنشیند تا من وضعیت شهرستان را بگویم.  آقای استاندار به او دستور داد به نی‌ریز برو آنجا را بررسی کن.

من هم بر همین اساس در جلسه کارگری صحبت کردم و اصلاً با کسی تعارف ندارم.  

در ادامه، مدیر کل بعدی آمد و صحبت کردیم که به اینجا بیاید و مسائل را از نزدیک پیگیری کنیم.»

مطالبه‌گری را در شهرتان تقویت کنید

وی با بیان این که شما باید مطالبه‌گری را در شهرتان تقویت کنید، گفت: «من نباید به عنوان یک مسئول این را بگویم؛ چون حجم کار برای خودم سنگین می‌شود. من مهد کودک و پیش‌دبستانی داشتم و این روحیه مطالبه‌گری را از آنجا شروع کردم. به بچه‌ها گفتم سعی کنید از همین جا اگر معلمتان آمد و دیدید صندلی‌تان شکسته است، به مسئول بگویید چرا صندلی من شکسته است، من پول داده‌ام و صندلی خوب می‌خواهم.  

من ۱۰ دقیقه برایشان صحبت کردم، جلسه بعد معلمشان ۱۰ دقیقه دیرتر رفته بود سر کلاس و زمانی که زنگ پایان کلاس را زده بودند، نگذاشته بود معلم بیرون برود و گفته بود شما ۱۰ دقیقه دیر آمده‌اید؛ باید ۱۰ دقیقه را کار کنی و بعد بروی.»

فرماندار افزود: «اگر روحیه مطالبه‌گری باشد، آن مجموعه پویا می‌شود و اگر نباشد، من در اتاق دربسته می‌نشینم و می‌گویم پس خیلی خوب کار می‌کنم که نه کسی می‌آید و نه اعتراضی هست. من دوست دارم مردم بیایند در اتاق و بگویند آقای فرماندار، شما داری چه کار می‌کنی و در این مدت چه کرده‌ای. البته مطالبه‌گری باید در راستای حق و حقوق مردم و به دور از غرض ورزی باشد.»

نوشتنی است در پایان جلسه، از مسئولان روابط عمومی شهرستان تقدیر شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها