تعداد بازدید: ۷۱۳
کد خبر: ۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ - 2021 06 June
از آسانسور تا کپسول آتش‌نشانی

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:
کپسول‌های آتش‌نشانی که بیش از دو سال از تاریخ آن‌ها گذشته و حضورشان در یکی از ساختمان‌های مسکن مهر بی‌ارزش است!

حال سؤال اینجاست که اگر آتشی رخ دهد، چه خواهد شد؟

 شهروند خبرنگاری با ارسال تصاویری از این کپسول‌ها تاریخ انقضای آنها را ١٩ تیرماه ١٣٩٨ نشان داده است.

این شهروند خبرنگار گفته:
«پلاسکویی دیگر در کمین آتش!

با توجه به آپارتمان سازی‌های اخیر و بلند مرتبه سازی انجام گرفته در مسکن مهر، شلوغ‌ترین مجموعه (مجموعه یاس)[همان مسکن مهر رانندگان] می‌باشد که جمعتی معادل ٥٠٠ نفر در شش بلوک شش طبقه و در هر طبقه چهار واحد سکونت دارند. باتوجه به اینکه در هر طبقه کپسول‌های آتش‌نشانی قرار گرفته ولی فاقد شارژ می‌باشند و تاریخ انقضاء هر کدام نزدیک به دوسال می‌گذرد؟ آیا فاجعه‌ای در راه نیست؟ آیا نباید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد؟مدیریت بحران شهرستان نی‌ریز در این راستا فکری کند.

برای پیگیری این مسئله و وضعیت ایمنی ساختمان‌های مسکن مهر در زمان آتش‌سوزی با شهردار نی‌ریز گفتگو کردیم.

حامد فرغت در این ارتباط گفت: در ابتدا باید اعلام کنم که مسکن مهر رانندگان فاقد پایان کار می‌باشد و این تعاونی پروانه ساختمان را از شهرداری گرفته و تا به امروز که در خدمت شما هستم برای دریافت گواهی پایان کار به شهرداری مراجعه نداشته‌اند. این بدان معناست که هر مشکلی از جمله کپسول‌های آتش‌نشانی که در واقع کوچکترین مسئله و قابل حل می‌باشد بر عهده خودشان است.

به عنوان نمونه مسائل فنی، شهرسازی و ایمنی از جمله استانداردسازی آسانسورها با مشکل روبرو است و هنوز هم نتوانسته‌اند تأییدیه آسانسور را برای ما بیاورند و عملاً پایان کار آنها به همین دلایلی که خدمتتان عرض کردم تاکنون صادر نشده است.

در واقع ما در پایان کار تأییدیه آتش‌نشانی، اداره استاندارد و نظام مهندسی را می‌خواهیم تا بتوانیم پایان کار را صادر کنیم.

شهردار نی‌ریز در رابطه با کپسول‌های آتش نشانی گفت: وظیفه شفافی در قانون در بحث بررسی کپسول‌های آتش‌نشانی نداریم. در واقع این کپسول‌ها یک تجهیز شخصی در ملک می‌باشد اما برای بازدید ملک و کپسولهای آتش‌نشانی تاکنون چندین مرتبه به آنها اخطار کتبی داده شده و حتی از آنها درخواست شده تا نمایندگان خود را معرفی کنند اما نه تنها این تعاونی بلکه مابقی تعاونی‌ها مثل تعاونی فرهنگیان، کارمندان، و مسکن مهر محلی نماینده‌ای معرفی نکرده‌اند و تنها تعاونی مسکن مهر کمیته امداد این مسئله را پیگیری کرده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها