تعداد بازدید: ۷۸۰
کد خبر: ۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹ - 2021 24 May
مردم می‌گویند: بیمارستان شهدا را تعطیل نکنید
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: این روزها با نزدیک شدن به زمان افتتاح بیمارستان جدید در 10 خرداد، زمزمه تعطیلی کامل بیمارستان شهدا به دغدغه مردم تبدیل شده است.

کادر درمان هم نسبت به این مسئله اعتراض دارند و می‌گویند در صورت تعطیلی کامل بیمارستان شهدا، مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

به نظر می‌رسد نی‌ریز به یک درمانگاه شبانه‌روزی نیاز دارد تا مردم مجبور نباشند برای کارهای پیش پا افتاده‌ای مثل تزریقات و پانسمان یا گرفتن فشار خون و درمان سرماخوردگی راهی خارج شهر شوند.

ضمن این که موارد اورژانسی مثل احیاء کسانی که دچار حمله‌های قلبی - تنفسی شده‌اند، نیازمند مکانی در دسترس است.

به گفته یک منبع آگاه، سند زمین بیمارستان شهدا به نام سازمان هلال‌احمر است و در صورت تخلیه کامل آن، در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و برگشت ناپذیر می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی هم پول ندارد تا هزینه اضافی کارکنان و تجهیزات مصرفی یک درمانگاه دیگر را بپردازد و البته از طرفی دوست ندارد اینجا را هم از دست بدهد.

حالا به نظر می‌رسد نقش نماینده مجلس، فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان برای پیگیری جمعی در جهت راه‌اندازی یک کلینیک اورژانس 24 ساعته که دکتر آل‌داود هم می‌گوید موافق آن است، پر رنگتر از همیشه به نظر برسد.

هر چند رئیس شبکه بهداشت به ما گفت هنوز تصمیم قطعی برای بیمارستان گرفته نشده و در هفته جاری قرار است تصمیم‌گیری شود.

در هر حال حتی اگر بیمارستان شهدا در کنار بیمارستان جدید (شهدای سلامت) بماند و به عنوان پشتیبان آن باشد، لزوم اجرای نهایی جاده کمربندی نی‌ریز که خیابان پشت بیمارستان شهدا را به روستای قلعه خواجه و از آنجا به بولوار مدرس وصل می‌کند، بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

چرا که توسعه شهر به سمت مسکن مهر آمده و  اگر اتفاقی برای کسی بیفتد، تا بخواهد به بیمارستان جدید برسد، حداقل 15 دقیقه طول می‌کشد؛ آن هم به شرطی که در ترافیک نباشد. 

اما اگر این کمربندی که زیرسازی آن انجام و اجرای آن مدتها است تصویب شده احداث شود، طول مسیر حدود 7 تا 8 کیلومتر می‌شود. این کار نیز نیازمند  پیگیری هماهنگ مسئولان شهرستان است. جاده‌ای که ظاهراً ملکی برای تملک در مسیرش نیست، نقشه‌هایش کشیده شده و آماده اجرا است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها