تعداد بازدید: ۶۲۷
کد خبر: ۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ - 2021 16 May
80 ساله‌ها تمام، 75 ساله‌ها این هفته
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال، هفته گذشته در شهرستان نی‌ریز انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز با بیان این که واکسیناسیون در 7 پایگاه بهداشتی شهرستان از جمله درمانگاه ولی‌عصر و کلینیک تخصصی بیمارستان شهدا انجام شد، گفت: «حدود 1500 سالمند بالای 80 سال داشتیم که تزریق برای هزار نفرشان انجام شد. بقیه هم تمایلی به تزریق واکسن نداشتند.»

وی افزود: «کسانی که به هر دلیلی با آنها تماس گرفته نشده، می‌توانند خودشان از ساعت 9 صبح با در دست داشتن کارت ملی به مراکز درمانی ولی‌عصر و کلینیک تخصصی بیمارستان شهدا مراجعه کنند و نیازی به ثبت در سامانه‌های وزارت بهداشت هم نیست.»

رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان این که واکسیناسیون افراد بالای 75 سال از این هفته آغاز می‌شود، اظهار داشت: «هفته گذشته دو نفر از کسانی که واکسن تزریق کرده بودند فوت شدند و شایعه شده بود که علت فوت آنها واکسیناسیون کرونا بوده است. اما چنین نبوده؛ یکی از این افراد سکته مغزی کرده بود و دیگری هم با توجه به این که مدت زیادی از تزریق واکسن نمی‌گذشت و ایمنی ایجاد نشده بود، مبتلا به کرونا شده بود. واکسن سینوفارم چینی اثربخشی 65 تا 70 درصدی دارد و جزو کم عارضه‌ترین واکسنها است.»

آل داود گفت: «افرادی که واکسن تزریق می‌کنند و به ایمنی می‌رسند، امکان دارد به کرونا مبتلا شوند و ناقل باشند؛ در حالی که هیچ علامتی ندارند. این هم که در کشورهایی مثل آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی اعلام می‌کنند آنها که واکسن زده‌اند می‌توانند ماسک خود را بردارند، به دلیل این است که بیش از 60 درصد جامعه‌شان ایمن شده است. اما ورود و خروج به کشور ما زیاد است و کسانی تردد می‌کنند که ایمنی‌شان کم است و حتی ممکن است ناقل ویروس جهش یافته باشند. در حالی که در برخی کشورها ورود و خروج کنترل شده است.»

وی با بیان این که در آینده احتمالاً پایگاه هلال احمر نیز به مراکز تزریق واکسن کرونا اضافه می‌شود، اظهار داشت: «هر فرد بالای 75 سال که حتی اهل شهرستان نی‌ریز نباشد، اگر مراجعه کند، ما واکسیناسیون را برایش انجام می‌دهیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها