تعداد بازدید: ۷۰۶
کد خبر: ۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸ - 2021 09 May
آمارهای قابل تأمل از بیمارستان شهدا
بیمارستان شهدای نی‌ریز با ١٢٤ تخت فعال، آمار عملکرد خود را در سال ١٣٩٩ منتشر کرد که شرح آن را در جدول می‌بینید؛ اما آنچه عجیب به نظر می‌رسد، مقایسه این آمار با سال قبل از آن یعنی ١٣٩٨ است که رابطه مستقیم اپیدمی کرونا را در آن نمایان می‌کند.

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:

بر این پایه، در سال گذشته ٦٤٣٥٠ مراجعه به بخش اورژانس (اتفاقات) و ١٥٦٠٧ مراجعه به درمانگاه تخصصی بیمارستان کمتر شده است. همچنین تعداد ٤١٤٢٠ معاینه سرپایی اورژانس و ١٥٤٦٠ ویزیت سرپایی پزشکان متخصص در بیمارستان نسبت به سال ١٣٩٨ کاهش یافته است.

به گفته رئیس بخش پرستاری بیمارستان شهدا، سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا مردم سعی می‌کردند فقط برای کارهای ضروری به بیمارستان مراجعه کنند؛ در حالی که قبل از آن حتی برای تجویز یک شربت تقویتی و ویتامینه به بیمارستان می‌آمدند.

لیلا همایونی گفت: «کلینیک تخصصی بیمارستان هم برخی اوقات در موج کرونا تعطیل می‌شد و تنها پزشکانی که بیرون از بیمارستان مطب نداشتند، آنجا به ویزیت بیماران می‌پرداختند.»

آمار عجیب دیگر، تعداد اعزامهای بیمارستان به مراکز درمانی استان در سال ٩٩ است که  ٢٧٣ اعزام بیشتر از سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

به گفته همایونی، بخش عمده این افزایش آمار مربوط به دستگاه سی‌تی اسکن است که در شش ماهه اول سال ٩٩ و قبل از نصب دستگاه جدید، کارایی زیادی نداشت و خیلی وقتها خراب بود.

وی افزود: «سال گذشته اعزامهای مربوط به اعصاب و روان ناشی از اقدام به خودکشی نیز خیلی داشتیم که بیماران به بیمارستانهای اعصاب و روان استان منتقل شدند.»

از دیگر آمارهای عجیب اما واقعی، تعداد افراد فوت شده در بیمارستان شهدا در سال ٩٩ است که ٧٥ مرگ را بیشتر از سال ٩٨ نشان می‌دهد.

همچنین مراجعه به آزمایشگاه بیمارستان بیش از ٢٣ هزار نفر بیشتر شده و انجام سی‌تی اسکن نیز با وجودی که سی‌تی اسکن جدید عملاً در شش ماهه دوم سال گذشته کار می‌کرده، ٥٨٥٠ مورد بیشتر شده است. 

نوشتنی است سی‌تی اسکن، یکی از روشهای مهم برای تشخیص بیماری کرونا و میزان درگیری ریه افراد است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها