تعداد بازدید: ۸۷۹
کد خبر: ۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 2020 27 October
شناسائی 14مورد جدید در شهرستان بختگان/ آمار مبتلایان به کرونا روز به روز در حال افزایش است
 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بختگان٬ سرپرست شبکه بهداشت از شناسایی ۱۴بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرستان بختگان خبر داد.

 مهندس «رحمت اله محمدجانی» بیان کرد: متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در شهرستان بختگان به ۱۱۰ نفر رسید که این سرعت افزایش آمار مبتلایان می تواند زنگ خطری برای شهرستان بختگان باشد.

 مهندس محمدجانی از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزار نکردن مراسم های جشن و عزا کادر بهداشت و درمان را در مقابله با بیماری کووید۱۹ یاری فرمایند و از جان خود و خانواده در برابر این بیماری حفاظت نمایند.

 او افزود:با توجه به اینکه ظرفیت تست در آزمایشگاه مرکزی استان محدود می باشد و امکان نمونه گیری از تمامی افراد وجود ندارد، افرادی که در گذشته مشکلات تنفسی نداشته اند و اکنون علایم سرماخوردگی را از خود بروز می دهند به پزشک مراجعه کنند و با گرفتن دارو قرنطینه خود را شروع کنند و اگر مواردی هم با نظر پزشک نیازی به بستری شدن در بیمارستان ها دارند با گرفتن معرفی نامه سریعا خود را به یکی از بیمارستان های شهرستان های همجوار و یا بیمارستان های واقع در مرکز استان برسانند.

 با توجه به اینکه افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند بیشتر از یک خانواده هستند مهندس محمد جانی بیان کرد: از علل مهم شیوع این بیماری را دورهمی های خانوادگی، جشن های ازدواج و تولد، مراسم ختم و سایر مراسم های مشابه می باشد؛ بنابراین تاکید می گردد فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد و مردم تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی عنوان کرد: ضد عفونی کردن سطوح نیز در مکان هایی که تهویه مناسب دارند٬ برای مقابله با این بیماری مفید است.

مهندس محمدجانی افزود: سالمندان یکی از گروه های پرخطر در مقابله با کرونا هستند؛ از این رو از دیدار با افراد سالمند خودداری نمایید.

مبتلایان جدید کرونا در شهرستان  به تفکیک شهر و روستا به شرح زیر می باشند:

شهرآباده طشک ۹نفر و روستاهای زیر هر کدام 1نفر
خواجه جمالی ۱
حیدری۱
طشک۱
حیدری۱
دهمورد۱
کوشکک1


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها