تعداد بازدید: ۱۳۱۲
کد خبر: ۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ - 2020 25 October
رد یک شایعه
مدتی است که در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده شهرداری در پی آزادسازی مسیر در کوچه معتمدی اطراف امامزادگان به گنجی دست یافته و آن را پنهان کرده است.

وجود کوزه‌ای در یکی از خانه‌های قدیمی این شایعه را برجسته‌تر کرد.


شرح ماجرا را از شهردار نی‌ریز جویا شدیم و او گفت: ما بیشتر رنج پیدا می‌کنیم تا گنج! یکی از اهالی محترم آن منطقه در رابطه با اینکه چرا شهرداری این خانه‌ها را خراب می‌کند اعتراض نمود و شاید منظور از گنج همین اعتراضی بود که این شهروند به ما نموده و رنجی مضاعف را بر ما تحمیل کرد.


در یک خانه قدیمی که مجوز تخریب آن را گرفته بودیم یک کوزه قدیمی که به نظر می‌رسید محل نگهداری آب‌ غوره و... بوده در پی حفاری ما شکست و پس از آن شایع شد که در این کوزه گنج بوده است!


البته این را بگویم که غالباً در خانه‌ای گنج پیدا می‌شود که از اساس مالک آن فرد پولداری بوده باشد نه این خانه‌ها که افرادی رنج کشیده در آن زندگی می‌کنند! ضمن اینکه اگر گنجی هم پیدا شود باید آنها را به میراث فرهنگی تحویل دهیم.


حمیدرضا هادی مسئول میراث فرهنگی و گردشگری نی‌ریز هم در گفتگو با ما ضمن تکذیب این خبر گفت: تخریب این خانه در کمیسیون ماده  ٥  استان مطرح شد و پس از موافقت و تأکید بر اینکه این خانه فاقد ارزش تاریخی می‌باشد جهت تعریض خیابان مجوز گرفت. 


حساسیت شهردار نی‌ریز برای حفظ بناهای تاریخی از دیگر مسئولان بیشتر است؛ اما واقعیت آن است که این خانه نه ارزش تاریخی داشته و نه گنجی در آن نهفته بوده است.


در ادادمه شهردار نی‌ریز در پاسخ به انتقادی که عنوان شده بود چرا فکری برای خانه‌های کنار امامزاده که چندین سال است مخروبه مانده نمی‌شود پاسخ داد.


البته منتقد از شهرداری خواسته بود تا اجازه ساخت بدهند یا خودشان فکری برای آن کنند.


شهردار نی‌ریز در این رابطه گفت: ساخت و سازها باید زیر نظر شهرداری و بر اساس طرح تفصیلی باشد و این را باید دقت نمود که تهیه طرح تفصیلی توسط شهرداری انجام نمی‌شود و در واقع ما مجری این طرح هستیم.


در این منطقه که منتقد سؤال نموده یک بلوار ۳۶ متری در نظر گرفته شده است اما اجرای این بلوار مستلزم تملک بسیاری از خانه‌های قدیمی و فاقد ارزش تاریخی می‌باشد و طبیعی است که با توجه به وسعت و تعداد زیاد املاک امکان اجرای آن در یک مدت زمان کوتاه وجود ندارد.


این بلوار از چندین سال قبل در دستور شهرداری قرار داشته و در یک سال گذشته دست کم ٣ منزل مسکونی قدیمی تملک و تخریب کرده‌ایم و همین ملکی که تصویر آن در خبر آمده است هم در حال گذراندن تشریفات قانونی است.


شهرداری نی‌ریز در سال ۱۳۹۷ این بلوار را در طرح بازآفرینی شهری در ستاد شهرستانی و ستاد استانی به تصویب رساند و قرار بود بخشی قابل توجهی از هزینه تعریض این خیابان و بازگشایی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و سازمان ملی بازآفرینی شهری تأمین شود اما به دلیل مشکلات سالهای اخیر که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند و مشکلات مالی عدیده‌ای که با آن روبرو است عملاً بودجه‌ای اختصاص نیافت و شهرداری با استفاده از منابع محدود و معدود خود در حال اجرای پروژه می‌باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها